Grondwerk met een sterkte shetlandmerrie

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RHV

Grondwerk met een sterkte shetlandmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-19 08:12

Hey allemaal,

sinds een jaartje of 2 ben ik bezig met een shetlander merrie. Ze is nu 8 jaar en heeft vroeger totaal geen opvoeding gehad. Ze kon geen halster om, niet meelopen, niet poetsen enzovoort. Inmiddels kan ik haar poetsen, vastzetten en een halster om doen, vliegenmasker om doen, vrijspringen en los longeren maar meelopen lukt niet. Ze is echt heel erg sterk. Wat ze doet is 3 meter meelopen, keert dan haar kont toe en rent keihard weg. Ze doet dit om het eten maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen. We zijn al bezig met grondwerk. (denk aan achteruit lopen, opzij gaan en een stukje meelopen) maar het gaat gewoon niet al te soepel. Ik heb al van alles geprobeerd, met snoepjes, streng zijn, gewoon meelopen, los laten, maar niks werkt. Heeft iemand tips?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Grondwerk met een sterkte shetlandmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:51

Het klinkt alsof ze een loopje met je neemt. Ik heb zelf al 20 jaar shetlanders en ze hebben wel een beetje opvoeding en consequentie nodig.
Met zo'n omdraaier zou ik de eerste tijd werken met een hoofdstel en desnoods iemand erbij die echt wil en kan doorpakken en dan heel consequent steeds weer met haar neus in de goede richting en weer doorlopen.
Let ook goed op haar lichamelijke aanwijzingen, er is vaak wel uit op te maken wat ze van plan zijn. Maar ik zou er zeker hulp bij halen die ervaring heeft met shetlanders.

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie