Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Moonshine
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-11-18

Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 00:40

Zoal de tekst het al zegt !
Ik wil graag bezig met grond werk oefeningen .. er zijn wel online cursussen maar daar heb ik op dit moment geen budget voor.. weet iemand een gratis cursus op bijvb youtube of ergens anders!! *\o/*


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 05:47

Parelli zijn 7 games kan je via internet wel doen. Theorie vanaf sites en dan youtube filmpjes zoeken als voorbeeld. Moet je zelf wel wat tijd insteken om het uit te zoeken. Overigens zijn die nog steeds de basis voor bijna alle ‘hippe’ en dure programma’s.

Moonshine
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 09:35


Lottehorse27

Berichten: 235
Geregistreerd: 05-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 09:47

Op deze site kun je een account aanmaken geloof ik en dan gratis toegang krijgen tot heel veel online cursussen. Het is al wel een tijdje geleden dat ik daar naar heb gekeken maar toen vond ik het erg leerzaam. :j
https://www.e-quine.com/

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:02

Stipje, hier volg ik graag even mee.

Cogito ergo sum < equito ergo vivo
Volg ijslanders Fagri en Goa en rheinländer Sheila via instagramaccount fagri_ijslander

Runa

Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:14

Crk training heeft regelmatig cursussen alleen weet ik niet zeker of die over grondwerk gaan. Veel online bibliotheken hebben ook wel een gratis proefperiode zoals die van Warwick Schiller en laatst had Dressuurnatuurlijk ook een gratis online cursus. Ik denk dat je zo een paar mooie cursussen hebt als je zulke pagina's volgt :)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:08

troi schreef:
Parelli zijn 7 games kan je via internet wel doen. Theorie vanaf sites en dan youtube filmpjes zoeken als voorbeeld. Moet je zelf wel wat tijd insteken om het uit te zoeken. Overigens zijn die nog steeds de basis voor bijna alle ‘hippe’ en dure programma’s.

Hoezo is Parelli de basis van alle hippe en dure programma's? Parelli is absoluut niet degene die er mee begonnen is. Ray Hunt bijv was nog veel eerder, dat was ook de mentor van Parelli. Enige reden waarom Parelli hier zo bekend is, is omdat hij een goede zakenman is. Hij weet hoe hij mensen op een slimme manier kan overtuigen. Carrot stick, 7 games, savvy dat klinkt allemaal heel leuk en positief. Dat trekt mensen aan.. Parelli heeft zeker goede dingen in zijn methode (net als elke horseman), maar ik ben geen fan. Hij zelf is echt een l*l (dit heb ik met eigen ogen gezien) en als je hem live aan het werk ziet, dan overbluft hij de paarden in plaats van dat hij ze in rust laat nadenken. Hij is imo veel te veel op show gericht ipv het leven van het paard verbeteren.

TS, mijn tip is om op youtube zo veel mogelijk filmpjes op te zoeken en daar van te leren! Sommige horsemen hebben ook proefperiodes waar je voor bijv een week onbeperkt filmpjes kan bekijken. Ik weet toevallig dat Warwick Schiller dit ook heeft.
Enkele namen van horsemen:
Buck Brannaman, Warwick Schiller, Jonathan Field, Monty Roberts, Mark Rashid, Doug Mills (en zijn zoon Kade Mills), Glenn Stewart, Stacy Westfall, Steve Rother, Clinton Anderson

Ik ben zeker niet fan van iedereen, maar ik ben wel van mening dat er van elke methode iets te leren valt. Clinton Anderson is bijvoorbeeld soms wat agressief maar heeft ook wel weer erg goede dingen. Parelli en Monty Roberts hetzelfde. Het is gewoon erg belangrijk dat je zo veel mogelijk bekijkt, doet en probeert zodat je je eigen stijl kunt ontwikkelen. Ook al zijn er zo veel methodes, het gaat allemaal om pressure release, leiderschap, vertrouwen etc.

Een andere aanrader is Feather Light horsemanship! Zij woont in Gelderland en is ontzettend goed. Ze geeft ook vaak clinics/ open trainingen. Wel betaald, maar als beginner is dat het zeker wel waard.

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:30

idd,ik zou ook nooit zomaar 1 cursus volledig overnemen van het net.
elk paard is anders en elke persoon is anders en het ideaal is dat je zelf je weg zoekt in -tig verschillende methodes en op zoek gaat naar,meestal een mix van, iets wat je paard en jezelf het meeste ligt.

Moonshine
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 10:44

Zijn er misschien bokkers die zin hebben om een grondwerk groep te starten waar we samen grondwerk oefeningen kunnen voorstellen en ernaar toe werken ?

MCSchout

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 10:49

Moonshine schreef:
Zijn er misschien bokkers die zin hebben om een grondwerk groep te starten waar we samen grondwerk oefeningen kunnen voorstellen en ernaar toe werken ?


Oh ik! Ik vind grondwerk leuk maar de laatste tijd erg weinig tijd aan besteed. Nu ben ik hoog zwanger en zit grote menritten en wilde grote dingen er niet meer in maar zou misschien juist het grondwerk een hele mooie optie kunnen. :D

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:00


Moonshine
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 12:21

Ah thanks ik.zou zelf persoonlijk een klein groepje willen opstarten en dat we bijvb elke week een nieuw oefening gaan oefenen zodat we ook kunnen overleggen waar je tegen aan loopt en hoe je hem het beste kan uitvoeren !

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:50

Lijkt mij leuk!

Moonshine
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 15:12

Leuk ! Willen jullie dat via een whatsap groep of via hier ? Of andere suggesties!

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:17

Maakt mij niet zo veel uit :)

wilmatj

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:39

Dat zou ik ook wel leuk vinden, dit moment hoog zwanger en dus paardenpauze haha.
Maar als ik straks weer ga oppakken zou dat vooral grondwerk zijn vanwege mijn eigen conditie.

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

Moonshine
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 15:43

Ja leuk zullen we whatsap groepje aanmaken ? Als jullie dan telefoon nr in privé bericht sturen maken ik de groep aan

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:54

Je hebt pb :)

Moonshine
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Is er ook een gratis online cursus van trainen vanaf de gron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 16:04

Zijn er meer die mee willen doen ? Doe dan even pb met je nr !

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:16


Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:22

Eileen: jou mening over de cowboy parry :j , daar maak je geen vrienden mee op bokkie....

Maar fijn dat je kritisch bent, ikzelf herken ook veel dingen erin die overgoten zijn met een commerciële saus, maar tja die man moet zijn broodbeleg ook ergens mee verdienen.
En hij is echt niet de enigste die simpele basis paardentaal in een mooi jasje en hapklaar iets aanbied, uiteraard tegen betaling al dan niet in termijnen :))

Alleen hou vaak toch maar weiselijk mijn mond erover, in paardenland trap je snel op tere voetjes....

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:39

Peetstap schreef:
Eileen: jou mening over de cowboy parry :j , daar maak je geen vrienden mee op bokkie....


Wat maakt het uit als je er geen vrienden mee maakt? Daar draait het in de paardenwereld toch niet om, het draait toch juist om wat het beste is voor je paard?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:55

Peetstap schreef:
Eileen: jou mening over de cowboy parry :j , daar maak je geen vrienden mee op bokkie....

Maar fijn dat je kritisch bent, ikzelf herken ook veel dingen erin die overgoten zijn met een commerciële saus, maar tja die man moet zijn broodbeleg ook ergens mee verdienen.
En hij is echt niet de enigste die simpele basis paardentaal in een mooi jasje en hapklaar iets aanbied, uiteraard tegen betaling al dan niet in termijnen :))

Alleen hou vaak toch maar weiselijk mijn mond erover, in paardenland trap je snel op tere voetjes....

Wie/ wat is cowboy Parry? :+ bedoel je daarmee Parelli? Ik heb genoeg vrienden op bokt en ben niet bang voor kritiek op mijn visie :D Het is altijd 50/50, sommigen vinden het geweldig en vragen mij regelmatig om advies/ les en anderen vinden het niks. Prima toch, het is maar wat je zelf wil en wat je zelf fijn vindt werken.
Ik heb eigen ervaring met Parelli (ik heb hem gezien bij Mane Event in Red Deer Canada en ik ken mensen die clinics van hem hebben gehad, waar hij ook geen lieverdje was) en daarom kan ik veel beter door die man heenkijken. Nogmaals, hij heeft er zeker goede dingen er tussen zitten hoor! Maar inderdaad, kritisch zijn is gewoon super belangrijk in de paardenwereld in plaats van alles klakkeloos overnemen :j Niet alleen bij Parelli, maar bij alle methoden en visies.

Ik krijg trouwens super veel kritiek op mijn manier van trainen, puur omdat het in Nederland niet bekend is. Kreeg regelmatig de vraag of ik nou al op het paard had gezeten die ik aan het beleren ben, dat het allemaal zo lang duurt. Paard vertelt mij dat ze er nog niet klaar voor is (lichamelijk én mentaal) dus dan luister ik naar het paard, niet naar de mensen. Zat ik er voor de eerste keer op met touwhalster ipv hoofdstel, is dit ook zeer gevaarlijk en onverantwoordelijk. Echter weet ik waar ik mee bezig ben; het paard kent dit juist erg goed door al het grondwerk dat er aan vooraf ging en daardoor is het dus eerlijker én veiliger. Kritiek blijf ik houden zolang de horsemanship-manier niet bekend is in dit land :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:11

Eileen_ schreef:
Peetstap schreef:
Eileen: jou mening over de cowboy parry :j , daar maak je geen vrienden mee op bokkie....

Maar fijn dat je kritisch bent, ikzelf herken ook veel dingen erin die overgoten zijn met een commerciële saus, maar tja die man moet zijn broodbeleg ook ergens mee verdienen.
En hij is echt niet de enigste die simpele basis paardentaal in een mooi jasje en hapklaar iets aanbied, uiteraard tegen betaling al dan niet in termijnen :))

Alleen hou vaak toch maar weiselijk mijn mond erover, in paardenland trap je snel op tere voetjes....

Wie/ wat is cowboy Parry? :+ bedoel je daarmee Parelli? Ik heb genoeg vrienden op bokt en ben niet bang voor kritiek op mijn visie :D Het is altijd 50/50, sommigen vinden het geweldig en vragen mij regelmatig om advies/ les en anderen vinden het niks. Prima toch, het is maar wat je zelf wil en wat je zelf fijn vindt werken.
Ik heb eigen ervaring met Parelli (ik heb hem gezien bij Mane Event in Red Deer Canada en ik ken mensen die clinics van hem hebben gehad, waar hij ook geen lieverdje was) en daarom kan ik veel beter door die man heenkijken. Nogmaals, hij heeft er zeker goede dingen er tussen zitten hoor! Maar inderdaad, kritisch zijn is gewoon super belangrijk in de paardenwereld in plaats van alles klakkeloos overnemen :j Niet alleen bij Parelli, maar bij alle methoden en visies.

Ik krijg trouwens super veel kritiek op mijn manier van trainen, puur omdat het in Nederland niet bekend is. Kreeg regelmatig de vraag of ik nou al op het paard had gezeten die ik aan het beleren ben, dat het allemaal zo lang duurt. Paard vertelt mij dat ze er nog niet klaar voor is (lichamelijk én mentaal) dus dan luister ik naar het paard, niet naar de mensen. Zat ik er voor de eerste keer op met touwhalster ipv hoofdstel, is dit ook zeer gevaarlijk en onverantwoordelijk. Echter weet ik waar ik mee bezig ben; het paard kent dit juist erg goed door al het grondwerk dat er aan vooraf ging en daardoor is het dus eerlijker én veiliger. Kritiek blijf ik houden zolang de horsemanship-manier niet bekend is in dit land :D


Volgens mij kennen wij elkaar. Volg jij toevallig ook Irwin Insights? Ik wel en ik krijg er inderdaad vaak kritiek op omdat mensen het niet kennen, en die verwarren het dan met slecht uitgevoerde Parelli. Terwijl Parelli en Irwin Insights juist haaks op elkaar staan.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:26

Nee dat is waarschijnlijk Eilleen333 op bokt, ik weet toevallig dat zij naar die ranch met die methode is gegaan. Onze boktnamen lijken veel op elkaar :D
Ik vind het vooral heel grappig om te zien hoe erg nederland achterloopt met het trainen van 'the mind and the mindset' terwijl Canada/ Amerika juist weer achterloopt met het trainen van het lichaam :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers