Wie traint er met warwick schiller programma?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:40

Met Paypal kan idd ook :)

Zelf tijdlang subscriber geweest, maar inmiddels is het enorm veranderd qua theorie, de basis is er duidelijk nog, maar dat van die 'energy' bv vind ik gewoon vanzelfsprekend terugkomen op lichaamstaal en dat paarden zo gevoelig zijn aan emotie. Alle dieren eigenlijk wel, maar sommigen geven gewoon geen, ja, geen fiets. :') Is daar echt zo'n 'bal van energie' voor nodig... Beetje allergisch aan het hele zweverige eigenlijk.

Mijn merrie is enorm gebeterd op zijn methode, maar sommige dingen vind ik bij sommige paarden niet werken. Bv. Ipv de enge trigger weghalen zodra ze stilstaan en ze dan even in slaap laten vallen, moet je nu volgens hem het meteen weghalen zodra ze een beetje angst vertonen. Ja, mijn ruintje werd gewoon banger en banger :') gestopt, terug gewoon relaxed de eerdere methode gedaan (wel iets rustiger en meer in stapjes gehakt) en ik had terug een normale, niet neurotische pony.

Ik vind hem erg leuk, maar soms wat té mindfulness-achtig de laatste tijd. Ik ben fan van een middenweg. Wel blij dat hij wat meer van de CA weg is gestapt. Vond zijn eerdere manier van paarden laten liggen huiveringwekkend.


No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 21:18

Ik denk dat je overal bij moet kijken naar wat je past en wat ook bij je paard past. Ik ben van mening dat vele wegen naar rome leiden, dat geld ook voor de verschillende trainingsmethodes. En vaak kan je dingen combineren of passend maken.

Fleur ❤️

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-19 22:02

Je kan via paypal betalen en je kan dat koppelen aan je bankrekening zodat je niet hoeft te storten, word afgeschreven dan :)

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:00

Even een schopje hier. Warwick heeft afgelopen weekend een livestream gehouden tijdens een clinic. Deze is op youtube terug te kijken. Gezien het een clinic was duren de video's behoorlijk lang, dus ik heb nog niet alles gezien. Maar wat ik gezien heb was erg interessant en leerzaam. Wellicht zijn er nog meer geïnteresseerden :D




“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Runa

Berichten: 1108
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:19

Jaa super leuk! Ik heb een stukje van de livestream meegekeken maar ook nog niet alles inderdaad. Hoe hij dat zo lang volhoudt iedere keer...
Inderdaad erg leuk om te zien. Ik vind het vooral mooi te zien hoe zijn aanpak veranderd is de laatste jaren en dat hij ook duidelijk zoveel leert van andere trainers (wat hij ook vaak aanhaalt tijdens zulke clinics).

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:46

Ja, die verandering van aanpak vind ik ook heel interessant! En die nieuwe inzichten inderdaad.
Wat ik zo opvallend vind ook in die clinic dat het eigenlijk heel "onspectaculair" is wat hij doet. Maar toch zie je de veranderingen. Ik vond het mooi om te zien hoe hij zijn aanpak veranderde toen hij zag dat het geen effect had, zoals bij die Arabierkruising met de vlag. En dat het eigenlijk hele simpele dingen zijn die hij toepast.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:36

Ik volg nu ook sinds januari met subscriptie. Super leuk hoe hij is veranderd en ik vind de lessen altijd heel waardevol.

Obi Wan <3 (L1+16; PR 212.5)

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:38

ik ben me er nu in aan het verdiepen

equissage pulse: CS Equine Services on facebook & instagram
lessen: Dutch Barrel Ranch on facebook & instagram

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:18

Ik meld me ook! Ik heb Warwick gevonden in mijn research naar hoe je een paard het best kan inrijden, en jaren op alleen YouTube geleefd, maar mijn paard is zo'n stresskip waar ik maar niet echt verder mee kom dat ik me ook in de subscription heb gestort, en we gaan nu, heel langzaam, 2 stappen vooruit, 1-3 stappen terug, vooruit.

Wranglerbutt

Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:00

Gratis tweedaagse clinic via livestream was echt een kadootje _/-\o_ Ik heb nog niet alles gezien, maar gelukkig staat het nog een paar dagen op Youtube en Facebook. Vanavond weer een sessie :D

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:59

Wranglerbutt schreef:
Gratis tweedaagse clinic via livestream was echt een kadootje _/-\o_ Ik heb nog niet alles gezien, maar gelukkig staat het nog een paar dagen op Youtube en Facebook. Vanavond weer een sessie :D

Stond er ergens vermeld hoe lang het blijft staan?

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:20

Ik volg WS look al vele jaren en heb ook een aantal jaar een subscription gehad. Ik ben onder de indruk van de nieuwe weg die hij is ingeslagen En hoever hij daar in gaat, ook voor hem persoonlijk. Vorig jaar ben ik naar de clinic in Nederland geweest maar vond die erg tegenvallen. O.a. ook door het vertellen van dezelfde verhalen die ik al eindeloos op FB en zijn eigen site had gehoord. Daarom was ik aangenaam verrast door de livestream. Ik heb vooral veel praktische tips gehoord en verhalen die ik niet al 10x eerder had gehoord. Aanrader.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:36

Ik volg hem ook, ben sinds een maandje ook lid. Vind zijn nieuwe werk echt heel goed!
Ik ben nu op driekwart van de eerste dag van de clinic. Heb wel een aantal aardige dingetjes eruit gehaald, maar vind het nog niet mega vernieuwend. Jammer dat er zoveel “intern gerichte” paarden meedoen, ik had graag een paard gezien die anxiety uit in heel veel energie.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:49

Heeft iemand de youtube link daarvan voor mij?

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:31


The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:07

Ik schop dit topic even omhoog. Ik ben erover aan het nadenken om een subscription te nemen, nadat ik zijn filmpjes op youtube ook heel boeiend vond! Maar is het jullie goed gelukt om het te doen zonder dus dat er echt een lesgever corrigeert? Lukt het dan ook om je eigen fouten makkelijk in te zien?


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 15:58

Leuk dat je erover denkt om je in te schrijven. Ik heb mezelf in juni aangemeld.
Ik film mezelf af en toe, vooral als ik ergens vastloop. Dan zie ik beter waar aan het aan schort.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:04

En je merkt ook zelf vooruitgang?


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 14:44

Nog een andere vraag. Ik zie dat Warwick heel veel met dat vlaggetje op een stokje werkt. Gebruiken jullie iets zelf geknutseld, of hebben jullie een site gevonden waar je zoiets gelijkaardigs kan vinden?


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Undefined
Berichten: 3764
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 14:57

Ik heb er zelf een in elkaar geknutseld met een stukje witte stof en een aanwijsstok van bol.com.

Ik ben een paar maanden geabonneerd geweest maar vind de filmpjes een beetje ongestructureerd en vooral erg lang en veel. Als je alles goed wil bekijken dan is het lastig om er doorheen te komen als je fulltime werkt, ook nog naar je paard wil en dingen buiten de paarden om wil doen.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:03

The_Cat schreef:
En je merkt ook zelf vooruitgang?

Ja, voor zover dat kon, omdat er ook nog anderen met het paard werkten.


The_Cat schreef:
Nog een andere vraag. Ik zie dat Warwick heel veel met dat vlaggetje op een stokje werkt. Gebruiken jullie iets zelf geknutseld, of hebben jullie een site gevonden waar je zoiets gelijkaardigs kan vinden?

Ik heb een tijdje gewoon met een lange dressuurzweep gewerkt en uiteindelijk ook met een lapje stof en een uitschuifbare aanwijsstok iets geknutseld wat voor vlag door kan gaan.

Het zijn inderdaad veel video's, ik kijk voornamelijk dingen waar ik op dat moment wat aan heb of series die ik interessant vind. Ook de clinic video's vind ik heel leerzaam.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Anastasia24

Berichten: 2700
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:22

Goh, fijn dat hij toch nog relatief word gevolgd. De CAT-H heeft mijn haflinger ontzettend geholpen. Was voor mij weer een hele andere kijk tegen dingen aan maar het geeft ons beide rust die we echt kwijt waren.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers