Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:17

Academische dressuur aan de hand? Kan je zo licht of zo zwaar maken als je wilt. En is ook nog eens super goed voor je paard


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:58

Cera_D, heb je daar toevallig een website oid van? Ik vind het vaak zo'n gevalletje "door de bomen het bos niet meer zien".

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:06

Is dat hetzelfde ongeveer als langeteugelen?

Dat doe ik met mijn mini’s. Eerst de basis zoals op de juiste manier stelling en buiging (in stap).
Draven op zodanig tempo dat jij kunt blijven wandelen. Beginnen met een paar pasjes draf. Mijn merrietje kent alleen ‘vólgas’ dus die vond het erg moeilijk om langzaam/verzameld te draven...

Met mijn merrietje heb ik een beginnetje gemaakt met schouderbinnenwaarts en wijken.
Met mijn 3 jarige nog lekker de basis.
Ze vinden het allemaal prachtig in elk geval :)

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 16:07

Leuk nieuwe mensen!

@Maddo je zou parelli kunnen doen of misschien voetballen? Ruthje vind het ook altijd leuk om een soort obstakeltraining te doen het lijkt een beetje op (uhh hoe heet dat ookal weer) dat wat snuitable ook doet

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:36

Werken aan de hand is inderdaad heel leuk om te doen! Dat doe ik nu ook met mijn 22 jarige merrie. We zijn nu bezig met de travers aanleren, eerst stilstaand en nu een paar pasjes in stap :D Mocht je wat uitleg willen, wil ik best wat voor je uitschrijven (wil het sowieso binnenkort een keer opnemen)

Je kunt ook schriktraining doen, lichte vrijheidsdressuur oefeningen. Targetten is misschien ook wel leuk om te doen, dus een target aanraken, dingen oppakken, leren apporteren :+

...
Ik ben gerpiegorp

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:32

Als je dat zou willen doen, graag!
Ik zal inderdaad wat rond gaan zoeken naar oefeningen om te doen.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:56

@Maddox
Straightness training van Marijke de Jong heeft een online instap cursus, daarbij wordt de basis uitgelegd. Op yt kan je dan van verschillende mensen filmpjes bekijken hoe ze het aanpakken.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 19:59


https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 17:22

Ik ga weer even grondwerken met de vps! Zal ik proberen wat fotos te maken? Ik ga eentje longeren met lage sprongetjes en de andere weet ik nog niet.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:36

Maddoxx schreef:
Ik zou me graag ook melden!

Hebben jullie tips voor leuke oefeningen voor een 25 jarige angloarabier? Hij heeft helaas wel arthrose dus cirkelen zit er niet in vanwege de krappe bewegingen. Steigeren e.d. zie ik om die reden ook niet zitten.

Kusje geven kan hij al, en voor de rest zit controle vanaf de grond ook wel goed.

Hier ben ik lekker aan het wandelen met een 26 jarige waar ook de basis goed van is maar tevens ook niet kan cirkelen, niet kan longeren etc
Zo blijft hij in beweging, maakt van alles mee maar wel in het tempo wat hij nog aan kan

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:00

Wandelen doen we in ieder geval inderdaad al veel!

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:07

Waar kopen jullie de spullen waarmee men traint? Dus zweepjes/stokjes, lijnen, bontzadels, kaptomen etc. Ofwel alles voor de AR
Laatst bijgewerkt door SBravour op 17-08-18 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:11

Hii ik kom even melden :wave:

Ik heb een drie jarige groene paint, Jacy, en ben begonnen met basis. Meelopen, halthouden, omdraaien,achterwaarts, stil blijven staan terwijl de afstand groter word. Nu heb ze ff vakantie. Volgende maand ga ik met haar beginnen met het longeren en het grondwerk verder uitbreiden.

Mijn andere paardje kani heeft kissing spines en is heel scheef. Ik had hem als weidemaatje voor Jacy erbij genomen, maar de eigenaresse (heb hem onder contract is om te kijken hoe het ging met de twee paarden samen) wil graag dat ik hem ook ging oppakken. Hij gaat dinsdag op de echo om te kijken of zijn beenblessure is herstelt en als dat goed is. Beginnen we met grond werk. Hij is al bekend met recht richten en kent kent al flink wat oefeningen hier in, dus ik ben super benieuwd.

Ik zelf ben helemaal niet zo bekend met het recht richten en ga dan ook lessen nemen. Maar ben benieuwd of jullie wat info of tips hebben *\o/*

volg ons op insta @bigbluejacy

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 18:23

Cas heeft hard gewerkt! Hij was alleen echt een boefje dus heb geen foto’s kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door ninavo op 13-05-23 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:02

Oh dat parkeren noem ik stilstaan :+ En dat heb ik ze onbewust geleerd.

Welkom aan iedereen! Ik heb niet alles kunnen lezen ivm vakantie :n

IG: @arabierjoep

xanette2018

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:39

Retjethorse schreef:
Ik meld me ook! Ik heb sinds 19 mei een nieuw paard, een 3-jarige die amper iets kende, maar wel erg mensgericht is. Ik heb ondertussen 2 lessen Parelli gehad en we werken rustig aan de basis! :) Vooral wijken voor druk doen we op dit moment. Aliaa neemt het grondwerk goed op, de ene keer is ze gemotiveerder dan de andere keren. :') Achteruit gaat echt pasje per pasje, terwijl ik weet dat ze beter kan, mocht iemand hier tips voor hebben, altijd welkom!

xanette2018, ik zou eens kijken of je geen lesgever hebt die kan komen om te beginnen met grondwerk! Zeker als je zelf nieuw bent, is het handig dat ze je aanleren hoe je correct kan belonen en dergelijke, want dat is enorm belangrijk in het begin. Ik ben zelf begonnen met overal aanraking toestaan, maar dit was geen probleem bij mijn paard. Daarna wijken voor druk (achteruit, voorhand, achterhand). In het begin werk je ook niet los met je paard. :)


ik heb geen lesgever...er eentje aanschaffen daarvoor aleen vind ik wel erg duur
ze kauwt wel als ik haar beloon op iets goeds
dus ze snapt het wel maar wil ook wel eigewijs zijn

xanette de schutse
every dag im gonna mis you more and more and more... farewell lakshmi <3
truckstar fest 2019 <3


patsergedrag

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:13

Ik zou ook les nemen! Hoeft niet elke week, maar zonder les kan je het flink verpesten. En dat is niet leuk als je op de grond staat. En bovendien gevaarlijk!

IG: @arabierjoep

xanette2018

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:43

Isabel_k schreef:
Ik zou ook les nemen! Hoeft niet elke week, maar zonder les kan je het flink verpesten. En dat is niet leuk als je op de grond staat. En bovendien gevaarlijk!



ik wil het wel
mja de echte eigenaar van mijn knol is nogal ouderweds...en ziet dingen of als onnodig
of als hardwerken en pony in het zweet jagen

terwijl sinds dat ik haar longeer enzo is ze best wel veranderd...ze is niet meer zo dik
loopt meer voorwaards,en trekt niet meer op links en rechts als ze bij stal is
en staakt niet meer bij stal...wat voordat ik met haar aan de gang ging wel zo was

xanette de schutse
every dag im gonna mis you more and more and more... farewell lakshmi <3
truckstar fest 2019 <3


patsergedrag

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:21

Maar hij betaalt de les niet toch? Of wil hij niemand op zijn erf hebben? Dan kan je je laten scholen door een app. Daar zitten instructeurs op die je op basis van een video instrueren. Beter iets dan niets :D

De naam zoek ik later wel op :j

IG: @arabierjoep

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:25

Misschien is Parelli ook een optie dan? Als je lid wordt van de Savvy club, kan je online filmpjes kijken. Dat programma is ontwikkeld voor thuisstudie. Al blijft het wel handig om in het begin les te nemen om je opweg te zetten. :P

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:45

Dat kan ook natuurlijk! Al kosten die video's imo meer dan ze waatd zijn. helemaal tov een échte instructeur. Het is namelijk niet alleen het kunstje dat je moet leren. Ook timing en horsemanship en daar kan niemand je online leren. Het ligt namelijk niet alleen aan jouw, je paard, jullie mini-kudde, maar ook weersomstandigheden, jullie mood et cetera

En zeker dat laatste is achteraf niets meer aan te doen

IG: @arabierjoep

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:52

Wat een handig topic, ik heb het stipje gelijk aangeklikt.

Ik doe regelmatig grondwerk met mijn jonge haflinger en heb daar ook les in. Op dit moment geen vragen, maar ik lees lekker mee en wie weet kom ik later binnen vallen met een vraagje.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 09:01

Oke ik weet het niet meer zo goed, mijn verzorgpaard is agressief met longeren
Laatst bijgewerkt door ninavo op 13-05-23 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:22

Terug gaan in je traing, dus weer beginnen bij de basis. Even overstappen naar de Freestyle methode, ddaar wordt namelijk met een iets duidelijke manier gewerkt. Dit: of anders….., kan ook zijn vruchten afwerpen. Dan kun je daarna weer overstappen naar de trotsere manieren van training waarbij je het paard de wijde wereld zelf laat ontdekken.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:31

murphypower schreef:
Oke ik weet het niet meer zo goed, mijn verzorgpaard is agressief met longeren. Ik heb er al 4 verschillende instructeurs bij gehad maar ook zij wisten niet wat te doen, ze denken dat hij een trauma heeft opgelopen in zijn tijd in Spanje! Heeft er iemand van jullie nog raad!


Even ademhalen en vanaf 0 beginnen inderdaad. Stop even een maand of twee helemaal met longeren (een soort detox :D) en ga dan vanaf 0 kijken waar het probleem of trauma zit en ga daaraan werken.

Blijf rustig en neem je tijd.

Ah! En welkom remark :))

IG: @arabierjoep


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers