Pony gaat snel weer staan (commando liggen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Pony gaat snel weer staan (commando liggen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 08:50

Hoi allemaal!

Ik ben net begonnen met het commando liggen, en dit pakt mijn amerikaanse mini echt super op! Ik doe na de training afspuiten en ga met hem met de leadrope de paddock in. Als ik even niet op m let dan ligt ie, en ben ik er dus gelijk bij om te belonen. Nu blijft ie wel liggen zolang ie eten krijgt, maar zodra ik begin met aaien staat ie weer op. En daarna gaat ie nog zo’n 10x liggen , hij snapt het kunstje dus al wel! Ik snap dat dit een kwestie van tijd en veel oefenen is, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben voor deze oefening . En hoe ik het beste vanuit als hij het liggen heel goed beheerst, hem plat kan laten liggen.

Groetjes van mij en hoefje van Otti!
Afbeelding

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 06:40

Wat een schatje. Ik leer mijn paarden na het "shapen" van gedrag het gedrag op commando uit te voeren. Ik heb net een blog geschreven met 2 goede tips over het verlengen van de 'duur' van een aangeleerd gedrag. Kan er wel een boek over schrijven, zoveel heb ik geleerd de afgelopen 20 jaar over clickertraining. :D

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Effects

Berichten: 557
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Pony gaat snel weer staan (commando liggen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:33

Inderdaad de duur gaan verlengen, op het begin is dat met halve secondes. En probeer al voordat je pony weer gaat staan, aan hem aan te geven dat hij weer mag gaan staan. Dan komt dat ook meer op commando.

Mijn pony kan grappig genoeg nog niet liggen op commando, maar als hij ligt wel doodliggen op commando. Dit kon ik hem met behulp van het targetten van mijn hand vrij snel aanleren.

Les clickertraining, hulp bij gedragsproblemen & paard in training
http://www.effectief-trainen.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers