wat onder longeersingel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anoniem2003
Berichten: 30
Geregistreerd: 26-01-18

wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 22:46

hoi. ik ben sinds kort begonnen met lange lijnen. daarvoor wil ik een longeersingel kopen. maar wat doen jullie daaronder?


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:48

Je hebt speciale lange smalle dekjes die onder zo'n singel passen. Anderen doen gewoon een dekje er onder, nog anderen een dubbel geplooid dekje.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:36

Helemaal niets, nada, noppes.

Die van mij is van een soort neopreen aan de onderkant (harry's horse meen ik) en dat is zacht genoeg.

Met dekjes of onderleggers gaat het vaak alleen maar slechter passen en/of juist schuiven. Vind dat altijd zo'n betutteling, helemaal als je dan foto's ziet van meiden die een volledig dekje op een shet leggen onder de longeersingel.
Arme dier zweet zich kapot joh. :+

Onder mijn schofttuig had ik eerder wel eens onderleggers, maar die waren vaak toch te dik (die speciale neoprene) waardoor het tuig te smal werd of te hoog ging liggen/kantelen.
Van die dunne, op maat gemaakte speciale tuigonderleggers in een leuk kleurtje kan leuk zijn voor wedstrijden en om het leer te beschermen.

Maar mijn longeersingel hoeft echt niet beschermd te worden.

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:50

Hier gaat er wel de drukverdelende pad onder voor de ruggengraatvrijheid, maar die komt onder mijn boomloze zadel vandaan en is dus geen standaard dekje (en nogal prijzig om er speciaal voor aan te schaffen). Op een keer wil ik de barefoot handgreep longeersingel aanschaffen met bijbehorende onderlegger.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:39

Een gewoon dekje.

Kleo
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-08-15
Woonplaats: Nijmegen

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:14

Hier ook niks onder de longeer singel, werkt prima zo

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:30

Speciaal dekje voor de longeersingel, en soms ook nog een gelpad ertussen. {bij paard met hoge schoft}

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jolijn15
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:38

Een dun dekje of helemaal niets

Lucky <3
~If your horse says no, you either asked the wrong question or you asked the question wrong~

Cilla_Bo

Berichten: 134
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:49

Ik heb mijn drukverdelende pad met HD inlages eronder. Zelfde als die onder mijn zadel. Ik vind niet dat het hierdoor meer of minder schuift als zonder.. Af en toe pak ik gewoon een dekje maar dit vindt ik soms wel meer schuiven

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:51

Hier ook een boomloos dekje, als ik nu echt een goede singel had zoals van Lammert oid was dat misschien niet nodig maar mijn wat goedkopere singel lijkt me echt onprettig op de ruggengraat, ook met een katoenen ding ertussen.

EHE
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 11:35

Hangt er vanaf welke singel je hebt. moet er wel een dekje onder dan zou ik gewoon een longeersingel dekje gebruiken. Deze zijn veel smaller dan een gewoon dekje

Divers

Berichten: 1058
Geregistreerd: 27-06-18

Re: wat onder longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:17

Een dun fleece dekje met klittenband om aan de singel vast te maken.

Dan maak ik maar zin.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers