Mijn paard is bang voor mijn halstertouw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daniekenzo
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-12-15

Mijn paard is bang voor mijn halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 12:52

Hallo iedereen

Zoals de titel al zegt is mijn paard bang voor het halstertouw.
Het gaat hier om een zeer dominante koppige maar ook zeerg gevoelige 6 jarige haflinger. Ze is niks gewend en Bij haar vorige eigenaar had ze dag en nacht een halster om. ze waren daar erg boers en er werd niet naar haar geluisterd. Ook kreeg ze daar verschillende sognalen van de mensen en heeft ze geleerd dat mensen niet te vertrouwen zijn en je daar beter bij uit de buurt kan blijven. Toen ze kwam was ze ook niet tot moeilijk aan te halen, en was ze heel wantrouwend naar mensen toe. Toen heb ik een join up gedaan van 2,5 uur en toen liet ze zich eindelijk aanhalen.sindsdien heb ik wel steeds meer haar vertrouwen gewonnen door heel goed naar haar te kijken en niet over haar grens te gaan maar ondertussen wel nieuwe dingen te proberen. Het halster kan ik nu ook om en af krijgen zonder dat ze dat te eng vind. Maar het halstertouw blijft een probleem. Ze is heel nieuwschierig en elk ander nieuw ding vind ze okey als ze het op haar tempo kan bekijken en het geen raar geluid maakt. Maar het halstertouw vind ze echt heel eng, olang het slap hangt vind ze het goed maar zodra het strak gaat voor haar neus is ze weg (ze staat 24/7 op de weide). Ik wil dit ook wel echt op haar tempo oplossen maar ben ondertussen al 4 weken onderweg met weinig vooruitgang. Heeft hier iemand misschien een idee zodat ik verder kan komen met haar?


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mijn paard is bang voor mijn halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:58

Wat bedoel je met strak voor haar neus staan?
Is dat zodra er druk op het touw komt? Of doe je er iets anders mee?

"Een draver, is gaver" :D

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Mijn paard is bang voor mijn halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:00

In welke regio woon je? Ik heb wel tips om hier mee aan de slag te gaan, maar ik ben geen fan van lesgeven via bokt. Het is toch lastig om de situatie goed in te schatten en een volledig beeld te schetsen van hoe je dit het best aan kan pakken. Afhankelijk van je regio weet ik een tal van trainers die je aan huis hiermee kunnen helpen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

daniekenzo
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 13:44

RianneH schreef:
Wat bedoel je met strak voor haar neus staan?
Is dat zodra er druk op het touw komt? Of doe je er iets anders mee?


Het is al zodra het touw strak staat, ook al zit hij niet vast aan haar. Een slap touw is goed, maar zodra je hem strak maamt is ze weg en draait ze ook egt haar kont naar je toe.

daniekenzo
Berichten: 8
Geregistreerd: 09-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 13:45

eilleen333 schreef:
In welke regio woon je? Ik heb wel tips om hier mee aan de slag te gaan, maar ik ben geen fan van lesgeven via bokt. Het is toch lastig om de situatie goed in te schatten en een volledig beeld te schetsen van hoe je dit het best aan kan pakken. Afhankelijk van je regio weet ik een tal van trainers die je aan huis hiermee kunnen helpen.


Ze staat in markelo, das kwartiertje van hengelo af.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers