Oefeningen longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gummybear123
Berichten: 90
Geregistreerd: 31-08-17

Oefeningen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 22:50

Hallo hallo!

Ik longeer mijn paard de laatste tijd regelmatig met een longeerhulp. Nu gaat dit heel goed in stap, draf en galop en ben ik benieuwd naar wat ik nu het beste kan doen.
Hierbij denk ik aan bijvoorbeeld oefeningen met balkjes, maar ook een manier hoe ik zijn achterhand sterker kan krijgen.
En ik wil graag oefenen met de nageeflijkheid in de overgangen terug.
Zijn er nog tips en do's en don't die jullie voor mij hebben?

Alvast bedankt!


Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: Oefeningen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:15

Ik volg even! Ben ook wel benieuwd naar leuke oefeningen

Sjors & Sjimmy

PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:01

Zonder longeerhulp longeren. Ook zonder deze hulp kun je paarden mooi in balans aan de enkele en dubbele longe trainen. Werken aan nageeflijkheid kun je het beste aan de dubbele lijnen doen.
Achterhand sterker maken kun je doen door te werken met balkjes, veel schakelen tussen hoog en laag tempo en veel overgang maken van draf naar galop. Succes en veel plezier :)

Gediplomeerde Freestyle instructrice (Noord-Holland)
Hulp bij trailerladen, lange teugel, Freestyle systeem, begeleiding beleren jonge paarden
http://Www.paardenfreestyletraining.nl

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Oefeningen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:06

Leuk topic! :D

Ik longeer met dubbele lange lijnen en met balkjes/cavaletti's.
Soms doe ik enkele balken achter elkaar, maar ook "los liggende" balken werkt ook fijn, zeker in de galop!

Ook wissel ik veel af op de grote of kleine volte.

Hoe lang longeer jij per keer?


PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Re: Oefeningen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:32

Ik stel vooraf geen tijd vast, ik laat het afhangen van hoe de training verloopt en wat het paard aanbiedt. Soms maar een kwartier en een andere keer weer een half uur. Wisselend dus ;)

Gediplomeerde Freestyle instructrice (Noord-Holland)
Hulp bij trailerladen, lange teugel, Freestyle systeem, begeleiding beleren jonge paarden
http://Www.paardenfreestyletraining.nl

Merr0l
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-01-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Oefeningen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 02:36

Ik vind ook altijd trainen met dubbele lijnen erg fijn! Mijn verzorgpony reageert hier veel beter op dan zonder hulpmiddelen. Merk dat ze hierdoor veel relaxter loopt, en dat het steeds beter gaat. Hulpmiddelen kunnen zeker wel heel positief uitpakken voor je paard, mits je het natuurlijk op een goede en diervriendelijke manier gebruikt. Zoals hier boven al werd gezegd, veel snelheidswisselingen, balkjes lopen en overgangen laten maken!
met een longeerhulp moet je wel heel goed opletten dat je hem niet te strak hebt staan! Maar ik denk dat dit geen nieuwe info is :j

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Oefeningen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 03:08

Op elke "zijde" van je volte (wat in een grote volte je raakpunt zou zijn) een kleine volte. Dan heb je dus een paar passen op de grotere volte, dan een kleine, paar passen groot, kleintje.
Kun je combineren met overgangen stap/draf/galop. Goed voor de buiging, en jouw stuurwerk :P

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers