Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 13:47

Helaas ging ik ruim 10 maanden geleden van de ene op de andere dag van actief mijn lieve pony's trainen naar bijna niks kunnen. Ondertussen is dit gelukkig alweer een stuk beter maar het is nog niet wat het was, toch wil ik heel graag zo veel mogelijk toch lekker met mijn pony's bezig kunnen zijn vandaar dit topic.

Normaalgesproken was ik altijd actief bezig met dingen zoals lange teugelen, mennen, wandelen, longeren, dubbele lange lijnen, fietsen en agility. Helaas vragen veel van deze dingen vrij veel lichamelijk inspanning, die ik momenteel helaas lang niet altijd kan leveren. Wandelen probeer ik wel steeds meer weer te doen en ook af en toe longeren lukt maar dit lukt me niet altijd en ik hoop eigenlijk om iets te vinden wat ik met ze kan doen op de dagen dat die dingen me niet lukken.
Vandaar dat ik hoopte dat bokt wellicht wat goede suggesties heeft om te kunnen doen zonder dat het al te veel lichamelijke inspanning kost zodat mijn 4 geweldige shetlandpony's weer ietsje meer kunnen gaan doen! :D

Mijn pony's zijn vrij makkelijk dus er is best veel mogelijk, (helaas is het nu vrij nat maar van de zomer kon ik ook gerust zittend longeren) dus ik ben in om van alles uit te proberen. :D

Roos, Lizzy, Mini & Vera, mijn geweldige ukkies!
"The best things in life are unexpected because there were no expectations."











http://www.bergsloopenstraatwerk.nl


PicassoPablo
Berichten: 12
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:45

Hey. Wat naar dat je nu niet met ze kan doen wat je eerst deed. Je zou met ze kunnen vrijspringen, grondwerk en misschien vrijheidsdressuur? En misschien schriktraining? Ik vind het lastig om iets te bedenken, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. X

Stip ❤️

felicity

Berichten: 11277
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:57

Heb je wel iemand die je kan helpen?

Ik kan mijn paarden vanaf een krukje longeren terwijl iemand anders ze vast heeft.
Bij toeval achter gekomen toen ik iemand wilde leren longeren :')

[O]

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 19:29

Dankjewel voor de tips! Voor dingen als vrijpsringen moet ik wel al balken etc tillen en dat is iets wat dan niet altijd lukt, hetzelfde geldt voor veel schriktraining dingen helaas, maar sommige dingetjes daarvan kunnen inderdaad wel. :)

Ik heb sporadisch iemand die me kan helpen maar meestal ben ik echt alleen. Longeren lukt me zittend of op een krukje inderdaad wel zelf, gelukkig zijn ze lekker makkelijk wat dat betreft!

Basis grondwerk lukt ook wel om uit te voeren, maar dat is voor ze al zo bekend dat ik het lastig vind om daar een leuke variatie op te vinden zonder obstakels of meer inspanning.

Roos, Lizzy, Mini & Vera, mijn geweldige ukkies!
"The best things in life are unexpected because there were no expectations."











http://www.bergsloopenstraatwerk.nl

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:34

en iemand meenemen tijdens het mennen?

Je kunt vrijheidsdressuur ook zonder balkjes etc. doen, beginnen met kusjes, vooruit, achteruit, wachten...misschien dat je ze zelfs kunt trainen om je met bepaalde ding en te helpen

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 20:16

Iemand meenemen is zeker iets wat ik dan zou doen en is ook iets wat ik weer wil gaan proberen maar momenteel is het inspannen wel nog wat te veel lichamelijk, maar die staat wel echt op het lijstje om op te pakken!

Vrijheidsdressuur trekt me niet enorm momenteel, maar wel enorm bedankt voor de opties! Netjes wachten, achteruit, zijwaarts kennen ze overigens allemaal al super van het gewone grondwerk. :)

Roos, Lizzy, Mini & Vera, mijn geweldige ukkies!
"The best things in life are unexpected because there were no expectations."











http://www.bergsloopenstraatwerk.nl

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:24

ik ken je probleem, gelukkig gaat het nu de goede kant op. ik zelf span haar in tuig en laat ze slepen als ik er naast wandel soms vast aan touw ,maar ook gewoon los. Zo vergt het wel inspanning voor hun maar niet te veel voor mij. mennen gaat ook maar daar zijn we beiden niet genoeg mee vertrouwd. Hier is er ook hulp uit onverwachte hoek ,als mijn dochtertje gaat steppen langs de weide holt ze er steeds achteraan....dus dat is extra beweging.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:33

Ik lees even met je mee voor ideeën. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij helaas..

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 20:56

Sterkte ook allebei __elise__ en kwita! Wat fijn dat je pony op die manier nog wat meer beweegt kwita!

Roos, Lizzy, Mini & Vera, mijn geweldige ukkies!
"The best things in life are unexpected because there were no expectations."











http://www.bergsloopenstraatwerk.nl

Benoite

Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Pony's trainen met weinig lichamelijke inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:28

Clicker trainen ( kan ook zonder maar Is wel makkelijker!) en dan spelletjes leren als balletje balletje, kleuren herkennen, dingen apporteren. Elektrische fiets en dan samen op pad..

Not my monkey, not my circus!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:43

FemkeRoosje schreef:
Iemand meenemen is zeker iets wat ik dan zou doen en is ook iets wat ik weer wil gaan proberen maar momenteel is het inspannen wel nog wat te veel lichamelijk, maar die staat wel echt op het lijstje om op te pakken!

Ik pb je even!

Oy with the poodles, already


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate en 2 bezoekers