Poolnoodle als drafbalk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Poolnoodle als drafbalk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 20:50

Hallo bokkers!

Ik vroeg me af wie er poolnoodles als drafbalk gebruiken, en wat de ervaringen hierbij zijn.

Ik zit te denken om extra stevige poolnoodles aan te schaffen als balkjes, eventueel verzwaard aan het uiteinde zodat ze niet wegwaaien.
Om mee te oefenen als drafbalk, als doolhof om doorheen te lopen, als 'balkje' voor vrijheidsdressuur oefeningen etc.

Deze leken mij hiervoor geschikt;
http://www.zwemshop.com/96951-flexibeam ... tevig.html

Wie heeft of doet dit ook?


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:56


Leef en laat leven.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:58

Lijkt me zeer onhandig, te licht en te klein.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Poolnoodle als drafbalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:18

Nee dat heeft geen meerwaarde in mijn ogen. Een mini stootje er tegen en je kan weer afstappen om de boel weer goed te leggen. Het enige wat je paard leert is dat je onvoorzichtig mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:51

Ze zullen niet veel gewicht hebben neen, maar ik ga het wel eens proberen. Daarom niet meteen als drafbalk, je kan ook veel met "balken" in stap .. En mijn doel is om mijn pony te leren om z'n voeten op te heffen en erop te letten waar hij ze neer zet, dus dan is zo'n licht balkje ideaal :Y)

Wil nl. weer stilaan met een balkje of L-vorm of dergelijke beginnen maar werk vaak in de roundpen en de balken liggen in de binnenpiste. Zag er al tegenop om ze te moeten verplaatsen maar heb ook nog een paar noodles liggen dus misschien voor in het begin niet eens nodig. Ik ga het wel eens testen :j

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Poolnoodle als drafbalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:20

Als ze voorzichtig moeten worden heeft een licht dingetje juist het omgekeerde effect :+
Dan leren ze voetballen ipv opletten.

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Poolnoodle als drafbalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:34

Ik zou ook idd voor iets zwaarders of iniedergeval harders gaan. als je wil leren dat ze hem niet mogen aanstoten/opstaan lijkt me dit een omgekeerd effect geven. als ze hierop gaan staan dan zakt het gewoon in onder het gewicht.. voelen ze weinig van..

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 19:48

Pool noodles hebben enorm veel mogelijkheden, maar als balkjes heb ik zelf al meerdere keren ervaren dat ze er niet geschikt voor zijn. Ze zijn gewoon té licht namelijk, een zuchtje wind en je mag alles opnieuw neerleggen.

Anoniem

Re: Poolnoodle als drafbalk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:58

Misschien, maar dat zal ik dan wel snel ontdekken. Er zijn meerdere manieren om een paard te leren opletten, dat hoeft niet noodzakelijk door ze tegen zware balken te laten lopen. En mijn rug heeft er ook minder last van ;) We zien wel, heb ze toch al staan dus als het niks is weten we dat meteen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers