De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:41

Wat ik altijd doe, is bv met de stok met een zakje eraan, eraan laten ruiken met de hals laag. Dus je houdt de stok laag en nodigt ze uit om te zakken met de hals en aan de stok te ruiken. Als ze dan het "enge" object hebben aangeraakt (en dus tegelijkertijd de hals hebben laten zakken) haal je het rustig weg.
Ik nodig dan een paar passen opzij nog eens uit om eraan te ruiken met de hals laag, ik laat ze dus naar het object toe lopen, hals laag, even ruiken en dan rustig weghalen.


NadiaM

Berichten: 1105
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:00

Ik denk dat ik maar begin met het snoepje haha.
Stokje met zakje is net een stapje te ver denk ik.
Maar wel bedankt voor de uitleg!!
Als ik stapje verder ben ga ik zeker proberen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:25

Je kan het op veel verschillende manieren aanleren. Ik heb tristan het weleens aan zien leren door het paard met het touwtje van een zweep de oren te kriebelen. Als ze dan het hoofd iets lieten zakken, gelijk de druk eraf.
Ik heb het zelf aangeleerd door lichte aanhoudende druk op het halstertouw te geven en als ze iets zakte gelijk druk eraf en belonen

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:19

Ik heb Het ook met aanhoudende druk op het halster aan geleerd. En nu ben ik het aan het koppelen met een stemhulp. Eerst stemhulp geven, dan druk geven en zodra ze iets zakken druk eraf en stemhulp eraf.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:32

Ik heb vandaag weer eens het bewijs voor mezelf dat TRT me echt enorm geholpen heeft.


Afbeelding

Later zelfs nog in galop gereden met de vlag

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:18

Ziet er braaf uit! Maar is het tristan zijn bedoeling om uitgebreid te belonen? Ze moeten toch zelf de beloning creeeren uit de ontspanning?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:21

Ik weet niet of het het de bedoeling is van Tristan maar ik weet dat mijn paard het fijn vindt en dat we door dat te doen al heel veel hebben bereikt door te uiten met de stem dat we het fijn vinden dat ze het zo braaf doet. Dit is de eerste keer dat ik het doe terwijl ik er op zit.
De andere keren zal dat steeds minder zijn.

IreneZeus

Berichten: 1
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Rotterdam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:56

hoi hier ook een nieuwe trt-tje
sommige oefeningen gaan goed. maar ik krijg mijn paard niet behnid and acrose als ik erop zit. lukt dat bij jullie?

AMieke79
Berichten: 61
Geregistreerd: 23-08-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:12

Even reactie zodat ik kan volgen. Ik hoop dat hij weer eens naar Nederland komt en een clinic geeft of iets.
Ik kan me helemaal vinden in de trt methode. Ik vind een mooie paard vriendelijke manier om je paard ontspanning boven vluchten aan te leren.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:24

Hij woont in Nederland maar heeft (helaas) geen tijd (meer) voor privelessen.

Anyday

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-01-13

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:49

Super trots :D het filmpje van mij en mijn bijrijdpaardje Ees heeft de Facebookpagina van TRTmethod gehaald!Hard voor gewerkt en nu alle vertrouwen in elkaar. Wat niet wil zeggen dat zij nergens meer schrikt maar ze zal niet meer snel vluchten. Ze wordt steeds moediger en ik ook! Dit was in april nog een droom voor mij om dit met haar te kunnen.


https://www.facebook.com/trtmethod/vide ... 622777432/

Ruiter&Mental Coach
Bewuste Basis-Paard&Mens in Balans

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:36

Super leuk Anyday!

De pers die jou helpt, die snapt de TRT methode? Kwa timing etc?
Ik wil graag ook gaan uitbouwen ohz maar ik heb verder niet iemand die dingen doet via de TRT methode..

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Anyday

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-01-13

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 23:58

@Romanoff Thanks! Ja heb haar aanwijzingen gegeven en ik help haar ook wel eens met haar paard. En heb haar al veel uitgelegd over TRTmethod dus ze snapt ongeveer de bedoeling.
Verder ook niemand op stal die met grondwerk bezig is bij ons. Maar heb anders mijn instructrice nog :D

Ruiter&Mental Coach
Bewuste Basis-Paard&Mens in Balans

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:40

Hebben jullie ook dat het geluid vrij zacht staat onder de filmpjes ondanks maximaal volume?

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:49

Hoi
Ik kom even binnen vallen met een vraagje, ik ben in 2016 bij de trtlive geweest in Lunteren toen liet hij ook zien hoe je je paard naast het opstap krukje kon laten staan. Ik weet dat dat filmpje ook op YouTube heb gestaan alleen ik kan het niet meer vinden. Weten jullie welk filmpje ik bedoel?


laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:40

Ah thnx die bedoelde ik idd heb me rot gezocht

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:56

Ik ook een jaar geleden. Dus heb even over me hart gestreken en heeeeel ver in mijn app geschiedenis gezocht ;)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:26

:( ik kan niet bij de online training. Meer mensen dit probleem? Ik kan inloggen, maar als ik op de modules klik, dan moet ik betalen omdat ik geen toegang heb. Ik heb toch echt ooit een bak met geld neergelegd om alle filmpjes te kunnen kijken. Iemand een idee hoe ik weer toegang krijg of wie ik moet mailen hiervoor?

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:34

Ik heb even voor je gekeken maar ik kan er gewoon nog in en alle modules bekijken......

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:38

Ik heb vaker dat ik er niet in kan, maar moet zeggen dat het nu al een hele tijd is... zou het komen doordat ik me ook ingeschreven heb voor die dressagepromovement? Ik heb in elk geval een mail gestuurd naar info@trtmethod.com.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:07

Ik kan er weer in!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:46

Ik had het inlog probleem ook 2 weken geleden. Idd even een mailtje gestuurd aan Conny en het was verholpen.

Sinds een week of 4 heb ik grondwerk les en mn paard pakt het super op. De grondwerk patronen van TRT pakt ze goed op. Ben nu bezig ze aan elkaar te plakken, dat is nog wel een dingetje. Ik merk echt mega verschil, mn paard word er zo super relaxt door. Van de week bezig geweest met een zweep met een plastic zakje eraan, dat was wel heel erg spannend voor dr, maar uit eindelijk liet ze me toe aan beide kanten en kon ik haar overal aanraken met de zak. Ook al in de weer geweest met een vlag, dit was een minder groot probleem aangezien ze een deken gewend is. Maar was super trots dat ik de vlag gewoon over haar hoofd heen kon trekken zonder dat ze spanning kreeg.


Afbeelding

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:01

Ik ben inmiddels ook lid geworden. Ik vroeg me af met welke leeftijd je kan starten met de trt method.
Het lijkt mij nogal belastend voor de benen om op een kleine cirkel te draaien?

/3 M.T.N. /3
Never regret anything that made you smile

Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 02:25

Volg


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers