Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:08

Wat ontzettend gaaf HippoLogic!!!!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 07:05

Vandaag een R+ trainer vriendinnetje op bezoek gehad. Zo leuk A's to B's gedaan en Kyra deed het fantastisch! Zo leuk om een assistent te hebben!

PS ik ben druk bezig met een gratis masterclass te organiseren (online) dus als je mee wilt doen stuur ff een pb of kijk op mijn FB pagina (HippoLogic)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 19:26

Stilletjes hier :)

Ik ben erg druk. Met net trainen van nieuwe paarden (mijn favoriete ding!) en met het opzetten van de clicker training academy.

Morgen is de Grand Opening en geef ik een gratis Masterclass Clickertraining. Kijk in mijn onderschrift voor de link ;)

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:28

Oja dat is morgen. Ik heb me al opgeven als het goed is.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 23:05

Leuk! De replay (recording) is klaar en onderweg naar iedereen die zich heeft opgegeven. :)

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:57

Ik kreeg vandaag een herinnering op mijn fb: het is exact 1 jaar geleden dat ik voor 't eerst R+ uittestte met mijn mannen. Dit deed ik met een reversed roundpen. 1 van mijn paarden was heel erg apathisch voordien, bijna niet in beweging te krijgen zonder een tik. Heel ongeïnteresseerd in alles was hij. Mijn andere paard die liep liefst zo ver mogelijk weg van longeren, was moeilijk te 'pakken', ging in staking enz. Vandaag heb ik 2 paarden die nieuwgierig en enthousiast zijn. Mijn 'luie' paard biedt nu zelf galop aan rond de roundpen, mijn wegloper is nu eerder een stalker geworden... ik kan niet op de PP komen of hij heeft mij al in het vizier haha. Ze eten dolgraag, maar verlaten hun gras of boom of waar ze aan aan 't knabbelen zijn meestal zo als ik roep of ze denken dat er iets te doen valt. Ik heb 2 andere paarden <3

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 17:35

Wow, dat is zo geweldig! *\o/* Goed gedaan!

Dat vind ik het leuke van FB die gooit soms van die herinneringen naar boven die je bijna vergeten was. Vooral als het successen zijn is dat leuk. Altijd goed om terug te kijken en te realiseren hoe ver je al bent gekomen.

Ik heb een stappenplan geschreven voor de website Horse Rookie. Zie de link in het bloggers topic ;)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 17:29

Wow ik ben net terug van een 3 daagse advanced clicker clinic met Monty Gwynne en Peggy Hogan. Zo gaaf!
Nieuwe technieken geleerd voor bekende concepten, ze noemen dat een 'nieuw recept'. Nieuwe manieren van bekrachtigen zoals hoge RoR zonder click. Best eng om dit op vrijdag te zien, want ik was best sceptisch, maar in gevorderde handen bleek het op zaterdag en zondag allemaal naadloos in elkaar te passen en de vruchten ervan te plukken.

We hebben over start button behaviours geleerd, hoe je ze aanleert en gebruikt en hoe het de relatie met het paard versterkt. Verder kwamen de 'omgekeerde roundpen techniek voor beweging', 'vrije associatie met een object' en 'wachten' aan bod.

Zo veel geleerd, mijn hoofd tolt ervan. Het was het waard om 900 km voor de reizen (en BC en Alberta zijn zo mooi vanuit de auto) nog een beer gezien, en elk (= groot hert) en veel Amerikaanse zeearenden (maar daar ben ik aan gewend dus die waren niet zo bijzonder). Oja en een vos (die heb je in BC niet) en coyotes (die hebben we hier ook) en een schattige moeder ree met 2 babies die aan het drinken waren (tijdens mijn ochtendwandeling).

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 17:34

Wauw, gaaf zo'n reis! Prachtige natuur, mis je Nederland nog wel eens?

Wil je iets meer vertellen over de hoge ror zonder click? In welke situaties gebruik je die?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 18:34

Nee ik mis Nederland helemaal niet. Soms heb ik heimwee maar naar de mensen en die kunnen ook hier komen.

Wat wil je weten over hoge RoR zonder click? In deze clinic gebruikten ze die voor het aanleren van nieuw gedrag. De mensen zowel alle pony's (!) waren vergevorderd in clickertraining. Alle pony's waren van Monty namelijk.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:09

HippoLogic schreef:
Nee ik mis Nederland helemaal niet. Soms heb ik heimwee maar naar de mensen en die kunnen ook hier komen.

Wat wil je weten over hoge RoR zonder click? In deze clinic gebruikten ze die voor het aanleren van nieuw gedrag. De mensen zowel alle pony's (!) waren vergevorderd in clickertraining. Alle pony's waren van Monty namelijk.



Wat fijn! Gelukkig geen heimwee!

Ehm.. Nou meer nieuwsgierig waar ze het voor gebruikten en waarom ze daarvoor kozen ipv de bekende click - voer.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 22:43

De click wordt weer ingevoerd zodra je meer van het gewenste gedrag hebt, waardoor je sneller tot resultaten komt hoewel het omgekeerd lijkt. Weer iets om mee te experimenteren. :)

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:08

Even een schopje omhoog. Ik wil met onze Welsh met de clicker gaan werken, maar... ik heb het mijn andere paard destijds met voer aangeleerd. Onze Joon is echter al een beetje tonnetjerond dus ik wil eigenlijk liever geen voer gebruiken. Haar normale portie gebruiken bij het werken i.p.v. op het voermoment zal niet echt gaan, want ze krijgt echt maar een paar brokjes voor het idee nu ze op dieet staat...
Het is een enorme kriebel en kroel pony en ze ervaart dit ook echt wel als beloning tot op heden. Zou dit een sterk genoege beloning zijn om haar de clicker uit te leggen? Of heeft er iemand een andere tip betreft voer voor ons dikke dametje?

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 16:46

Lust ze komkommer? Dan zou je misschien met blokjes daarvan kunnen belonen. Zit niet zo veel in

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:07

Geen idee, dat hebben we nog niet getest. Maar ik gok zo'n beetje dat ze alles lust :') bedankt voor de tip!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:25

Je kan ook belonen met (kort geknipt) hooi.

Bij de cursus van Connection Training hebben ze het ook steeds over ‘chaf’ en dat is ook ruwvoer. Ze willen juist een beloning die ze vaak kunnen geven maar niet zo hoog in waarde is dat het paard teveel op het voer gefocust raakt en daardoor negatief gedrag gaat laten zien.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:09

Heeft hooi niet te veel 'kauwtijd'? Het zou wel ideaal zijn verder

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 00:26

Ik geef 1 van de paarden lucerne mix van Den Hartog.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 00:29

Hee,
Ik weet niet of dit hier mag, of dat het hier al is genoemt.. Maar zijn er ook mensen die clickertraining met konijnen doen? :o

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 07:17

Odi schreef:
Ik geef 1 van de paarden lucerne mix van Den Hartog.


Geef je dan een klein beetje per keer of echt één stengeltje per keer? :+ luzerne heb ik staan dus dat kan ik wel eens proberen. Of de hooi/luzerne mengsel ofzo

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:29

Ik geef het niet vanwege een dieet maar om het voer minder belangrijk te maken. Bij mij gaat het met handenvol de paardenmond in.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:01

Is een simpele hooibrok niks? Of de alfalfa cubes van equifyt?

Hier gebruik ik soms ook wel eens geknipt hooi, plukjes gras of luzerne. Vaak is dit enkel genoeg bij oefeningen waarvan het paard zelf al erg enthousiast is. Vindt hij de oefening moeilijker, dan is hooi niet genoeg bv.

Ik geef dan nog 1 stengeltje, maar gewoon een klein handje.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:48

Daar ga ik eens naar kijken freetorun! Ik vind een brokje in gebruik wat handiger, ik had nog niet aan hooibrok gedacht.

Edit: maar hooibrok moet je eigenlijk weken, das dus weer niet handig :=

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:23

Oh heb al gevonden die je droog kan voeren, dat ga ik eens proberen!

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:46

Ik gebruik ook droge Luzernebrok.

Konijnen, ikzelf niet maar er zijn mensen die het doen! Was jaren terug volgens mij ook iemand op bokt die veel CT met de konijnen deed.