Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JessicaD88
Berichten: 892
Geregistreerd: 12-09-06

Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 14:25

Hallo Bokkers,

Op 28 december 2013 ben ik naar Drachten geweest voor de Bit Trainingsdag(en). Sommigen van jullie zijn er misschien zelf geweest of hebben meegedaan en weten dus hoe deze dagen in elkaar zaten. Voor degenen die er niet zijn geweest; tijdens deze dagen stond met name de ontwikkeling van de ruiter centraal. Deelnemers aan de trainingsdagen kregen een kwartier les van Adelinde Cornelissen, en konden daarna een uur sporten zonder paard. Prestaties op beide activiteiten werden beoordeeld en de besten op beide onderdelen mochten door naar de halve finale. De boodschap achter deze selectie was dat niet alleen het paard fit moet zijn om een goede prestatie in de wedstrijdring neer te kunnen zetten. De ruiter moet net zo goed aandacht besteden aan zijn/haar fitheid.

Het sporten zonder paard werd georganiseerd door het Eco-team van het Adelinde Training Center. Er waren veel verschillende opdrachten, die allemaal gericht waren op het verbeteren van de ruiter. Zo waren er oefeningen die reactievermogen, concentratie en snelheid vroegen, maar ook opdrachten waarbij evenwicht en balans centraal stond. Stuk voor stuk leuke en nuttige oefeningen. Voor meer informatie kan je bijvoorbeeld kijken naar dit filmpje: http://www.bitmagazine.nl/media/trainin ... ng-center/, maar ook op de site van het Adelinde Training Center (http://www.adelindetrainingcenter.nl/) en de facebookpagina van Bit.

Omdat ik het zo'n ontzettend leuk maar ook erg belangrijk en soms onderbelicht onderdeel van het paardrijden vind, wil ik graag een ruitertraining laten plaatsvinden in de regio waar ik woon; namelijk regio Arnhem/Doetinchem. Ook mensen die niet naar de Bit trainingsdagen zijn geweest, of niet in Friesland wonen kunnen op deze manier kennismaken met de ruitergerichte trainingen. Ik heb hier met een van de trainers van het Eco-team over gesproken en hij vertelde me dat het Eco-team mee wil werken aan dit plan. Uiteraard kan de training alleen plaatsvinden wanneer er voldoende animo voor is. Dit betekent dat er een groep van minimaal 40 deelnemers moeten zijn. Ik ben benieuwd of hier interesse voor is.

Mijn vraag aan jullie is dus:

Wie zou er mee willen doen aan een ruiterfitness training in de regio Arnhem/Doetinchem, georganiseerd door het Eco-team van het Adelinde Training Center?


Eeffii

Berichten: 944
Geregistreerd: 21-10-06

Re: Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:28

Lijkt me heel erg leuk! Voorkeur dan wel voor regio Arnhem want Doetinchem is voor mij weer verder weg. Deelname hangt nog wel even af van wat het kostenplaatje gaat worden en wat meer informatie over dagdeel/dagdelen of dagen?
Leuk initiatief! :)

JessicaD88
Berichten: 892
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 15:25

Leuk dat het je wat lijkt! Als de meesten de voorkeur geven aan Arnhem dan kan dat natuurlijk. Het kostenplaatje hangt denk ik onder andere af van het aantal mensen dat meedoet, maar ik zal eens informeren of er een indicatie gegeven kan worden. In ieder geval zal het om een dagdeel gaan, niet om een hele dag. Als we genoeg mensen bij elkaar hebben die geïnteresseerd zijn dan kan ik een datum voorstellen en kunnen we kijken of er genoeg mensen kunnen op die desbetreffende dag.

oneiros

Berichten: 274
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:43

Ik vind het ook wel een leuk initiatief! Ik heb ook een voorkeur voor regio Arnhem omdat ik uit het zuiden moet komen. Verder vind ik de kosten ook wel belangrijk.

Udith: M2 + 7

SsSimonee

Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:47

Klinkt leuk, voor mij ook alleen even het kostenplaatje. Ik woon in Zevenaar dus arnhem of Doetinchem maakt voor mij niet uit

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

lucifertje

Berichten: 5604
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:54

Is het 1 malig? Lijkt mij mega interessant. Ik train nml bewust buiten het paardrijden om ook nog. Met name balans en coordinatie oefeningen. Ben benieuwd wat het kost en wat de oefeningen zijn.
Voor mij ook liever Arnhem!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:59

Leuk!!! Houd mij aanbevolen, woon in de regio!!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:07

Ja, ik heb interesse, maar dan voor Arnhem. Heb Lammert Haanstra al eens mogen horen over de ruiterfitheid, en vind het inderdaad belangrijk dat daar aandacht aan besteed wordt. Deelname is wel afhankelijk van de kosten...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

JessicaD88
Berichten: 892
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 16:36

Super dat er jullie al enthousiast zijn!

JessicaD88
Berichten: 892
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-14 17:04

Tussenstand: 7 geïnteresseerden, 4 voor Arnhem en 3 voor Arnhem of Doetinchem.

Plonspony

Berichten: 271
Geregistreerd: 30-11-12

Re: Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:11

Ja, ik heb ook interesse! Lijkt me heel interessant :) Deelname is idd wel afhankelijk van kosten en de datum.
Arnhem of Doetinchem maakt voor mij niks uit, maar aangezien mijn zus (lucifertje) hier al gereageerd heeft, heeft Arnhem de eerste voorkeur.

~ Whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a Briljant ~

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:20

Ik heb ook interesse. Regio Arnhem of Doetinchem maakt mij niet uit. Kosten en datum zijn voor mij wel van belang. Maar interesse zekee.

Nousa

Berichten: 674
Geregistreerd: 04-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:49

Lijkt me super leuk jes! Afhankelijk van de kosten doe ik mee!!

Some people just need a high-five.

In the face.

With a chair
.

JessicaD88
Berichten: 892
Geregistreerd: 12-09-06

Re: Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-14 14:36

Leuk allemaal! Hoop dat het doorgaat heb er nu al zin in :D

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Wie doet mee? Arnhem ruiterfitness Adelinde Training Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:58

Ik heb ook een aantal geïnteresseerde stalgenoten :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker