Achteruit gaat scheef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Achteruit gaat scheef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 09:52

Hey,

ik vind grondwerken met mijn paard zooo leuk, en probeer het iedere dag even een minuut of tien te doen. Ik lees veel boeken maar werk alleen nog aan de basis, eerst die er maar goed in. Ze stopt wanneer ik stop (zowel als ik voor haar of naast haar loop), draaft mee als ik begin te rennen. Haar oren in de gaten houden vind ik eigenlijk één van de leukste dingen, kijken waar ze zich op fixeert. Achteruit lopen kan ze ook bij mijn uitgesproken ''back'' en het zweepje horizontaal voor haar borst zonder het erop te leggen. Dit gaat op deze manier perfect. Wanneer ik geen zweepje gebruik en naast haar schouder achteruit loopt, loopt ze ook mee achteruit maar gaat ze scheef... Duw ik haar van me af met (onbewust) lichaamstaal oid? En doet ieder paard dit wanneer het zo gebeurd? Of hoort ze dit niet te doen en doe ik er goed aan het te corrigeren/halthouden, langzamer en opnieuw proberen? Valt het te trainen? Ik werk overigens met clickertraining. Ik ben heel benieuwd. :)

Groetjes

Thirza


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:26

Ik heb ook veel grondwerk gedaan met mijn pony.. zij doet ook een paar stappen recht achteruit en gaat dan ook scheef.. je zegt ook dat je naast haar staat op dat moment? Probeer eens gewoon voor haar te staan en haar dan achterwaarts te laten gaan.. Misschien helpt dat.
Anders wat ik altijd doe is ff zorgen dat ze weer recht staat en dan weer verder. :)

JonnaLP

Berichten: 105
Geregistreerd: 07-03-13

Re: Achteruit gaat scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:49

Misschien werkt het om een halstertouw over haar hals te leggen aan de andere kant dan waar jij zelf staat. Zo kan je toch het hoofd nog een beetje sturen zodat ze recht naar achter loopt.

The sky is the limit!

Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Achteruit gaat scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:48

Misschien kun je proberen om naast een muur of bakwand te lopen en dan achterwaarts vragen en je zou met een zweepje tegen haar achterkant kunnen aanleggen zodat je haar recht achterwaarts vraagt.
Misschien werkt dat? Niet met teveel dwang natuurlijk gewoon voorzichtig proberen.
Wat ik met de mijne probeer, aangezien ik geen bakrand of iets heb, om het gewoon in het bos te doen, vaak zijn er wat ingelopen paden (lees als diepe hoefslagen) wat ook werkt, zodat ze een beetje worden gedwongen in de hoefslag te blijven.
Succes met oefenen :D

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: Achteruit gaat scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:20

Ik heb het destijds opgelost door de kant waarop mijn paard scheef ging te begrenzen met een zweepje :).

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:22

dat komt meestal omdat je paard (van nature) scheef is.

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 22:10

Love1992 schreef:
Misschien kun je proberen om naast een muur of bakwand te lopen en dan achterwaarts vragen en je zou met een zweepje tegen haar achterkant kunnen aanleggen zodat je haar recht achterwaarts vraagt.
Misschien werkt dat? Niet met teveel dwang natuurlijk gewoon voorzichtig proberen.
Wat ik met de mijne probeer, aangezien ik geen bakrand of iets heb, om het gewoon in het bos te doen, vaak zijn er wat ingelopen paden (lees als diepe hoefslagen) wat ook werkt, zodat ze een beetje worden gedwongen in de hoefslag te blijven.
Succes met oefenen :D


Dankje! Bedankt voor de tips.

Thirza


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 2 bezoekers