Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:27

Het zijn wel twee hele knappe IJslanders die jij hebt Wijslander. Ze staan ook echt altijd leuk op de foto.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:38

Gisteren de clinic gehad op de vereniging. Ik kan wel zeggen dat het een succes was, dit kwam zeker ook door het enthousiasme van de deelnemers. Wat was het gezellig, iedereen was onder de indruk van de kennis van de instructeur die zich moeiteloos aanpaste aan leeftijd en niveau van de deelnemers en ook de omstanders waren zeer te spreken over te rustige manier hoe hij uitlegde waar de sterke en zwakke punten van het paard of pony lagen en hoe dat te trainen.
Ben blij dat we konden laten zien wat paarden trainen nu werkelijk is.


De demo ging goed, de schimmel heeft zich voorbeeldig gedragen. Wat is dat paard van ver gekomen en wat heb ik al veel bereikt met dit paard. Nu gaan we hard oefenen met rijden want in september heb ik een WE clinic bij de rijvereniging.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:45

fardoe: wat super dat de clinic zo geslaagd was.

ik zelf ga vanavond weer aan de slag met werk aan de hand

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:42

Ik had zo graag komen kijken. Maar Silvy was te ziek om bij een oppas te laten. Wie weet volgende keer.

Maar gaaf dat het zo goed is gegaan.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:05

Wat een fijne dag heb je gehad zo te lezen fardoe! En erg gaaf dat je WE gaat doen. De combinatie wadh - rijden is naar mijn mening ook een geslaagde. :D

Wij zijn rustig met hersteltraining aan de longe en de hand bezig na de endurancewedstrijd bezig. Pure luxe om zelf te kunnen bedenken welke oefeningen en intensiteit prettig zijn. :j

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:32

Super Fardoe!
WE lijkt me ook super leuk om te gaan doen in de toekomst :j

Ik had gisteren les met mijn paard, travers aan de longe in stap gaat nu echt top *\o/* alleen zweepje omhoog en hij komt al in travers. Kreeg zelfs een paar pasjes travers in draf van hem te zien <3

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:51

gister na aantal jaren niet meer met de dubbele longe gelongeerd. (wel tijdens mijn vakantie stanley laten longeren door iemand met dubbele lijnen)

heb ik het nu zelf weer keer gedaan. Meestal zet hij heel erg zn kaken op slot. MAar hij deed het gister best fijn. Alleen rechtsom. Wilt hij nog wel eens na buiten kijken of de travere inzetten... Ik heb dan zelf ook moeite met de juiste postitie inemen waardoor ik hem juist blokeer ipv goed na voren te laten lopen.

maar na zo lange tijd zelf niet gedaan te hebben. Ben ik best tevreden, Ik doe de dubbele longe dan onderlangs en normaal duikt hij heel erg op voorhand. DAt deed hij al een stuk minder. Dus dat rechtrichten aan de hand heeft ook zeker effect op het longer aan de dubbele longe.

1x vanuit stap na draf deed hij het zo mooi vanuit achter. Iets wat hij zo moeilijk vind.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:10

Jane2 wat naar dat Silvy ziek was, hopelijk voelt ze zich nu weer beter.

Ik heb vrijdag een wortelkanaalbehandeling gehad bij de tandarts en heb veel napijn. Ik dacht zondagmorgen echt hoe ga ik deze dag doorkomen. Maar door alle positieve reacties en de Ibuprofen is het gelukt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pedro komt de WE clinic bij mij op de rijvereniging geven. Ik heb vorig jaar met de schimmel in Aalsmeer ook bij hem een WE les gereden. Het is een aanrader om bij hem te rijden, hij is zo enthousiast, geweldig!!

Gaat het nu al weer beter met het been na de endurance Wijslander. Wat een domper op zo'n fantastische dag

Princes leuk dat je bezig bent de travers en dat het zo goed gaat. Ik kijk regelmatig op je instagram. Plaats daar vooral filmpjes, vind ik leuk om te zien. :D

Leuk Plutolover dat je zo fanatiek bezig bent en dat je al zoveel vooruitgang ziet bij je paard.

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:26

Ik heb de lange lijnen ook weer opgepakt. Gisteren zelf, vandaag les. Het ging mooi. We gaan er weer voor. Kracht en souplesse opbouwen.

Verder hebben ik voor de lol met barebackpad gesprongen. Toen werd madame ineens fanatiek. Mssn ook maar af en toe balkjes in de ll training gebruiken.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:58

Vandaag voor de eerste keer een korte handwerk les gehad. Mooi bij de basis begonnen van het op afstand houden en krijgen, het wegsturen dmv schouders omzetten en het behouden en creeeren van een constante druk op de kaptoom en lijn als je voor het paard uit loopt. Ook hierbij lettend op de juiste afstand.
Mooie nieuwe frisse blik gekregen, ik mag wat strenger zijn, maar wel zacht blijven daarin. Als in niet tevreden zijn met een pasje achteruit, maar 3/4 tot ze echt in het achteruitritme zitten. Leerzaam, en gaan we zeker mee oefenen :)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:59

Ik heb in augustus voor het eerst les van Wout Overbeeke van Human en Horse Academy. Hij beheerst ook veel dingen van Parelli, wat voor mij wel voordelig is. Heeft iemand ervaring met hem?

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:23

Heb m even gegoogled Gizeppie want ik ken hem niet. Het is altijd fijn om les te krijgen, je zal zien dat jullie met sprongen vooruit gaan dan.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:00

ik ken hem ook niet. Ik ken alleen greetje hakvoort van human en horse academy. Daar ga ik ook mijn opleiding volgen

edit even gekeken: dat bootcamp lijk mij wel wat straks over paar jaar met maximus. dus hopelijk over een jaar of 4 dat hij dat ook organiseert

gister heeft iemand foto's van mij gemaakt tijdens het grondwerk. Hoop dat er wat tussen zit. 1 of ander manier kan ik me nooit zo concentreren als iemand fotos maakt. Ik blijf door praten haha

vandaag ga ik wel wat sireuzer aan de slag met m'n hafje

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:53


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:53

Ja ik dacht, laat ik hem eens proberen, omdat hij zowel Parelli kent als het Academische handwerk kent. Want ik werk ook volgens de manier van greetje hakvoort.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:06

Wat is de manier van Greetje?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:11

SBravour schreef:
Wat is de manier van Greetje?


Academische rijkunst

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:12

Gizeppie schreef:
Ja ik dacht, laat ik hem eens proberen, omdat hij zowel Parelli kent als het Academische handwerk kent. Want ik werk ook volgens de manier van greetje hakvoort.



Heb jij daar de opleiding gedaan?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:46

plutolover schreef:
SBravour schreef:
Wat is de manier van Greetje?


Academische rijkunst


Oh zo, ik dacht ze heeft een speciale kijk op de omgang :) Dankje.

Weet iemand hier of je bij Greetje ook handwerk weekenden hebt? Of alleen hele opleidingen?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:15

plutolover schreef:
SBravour schreef:
Wat is de manier van Greetje?


Academische rijkunst


Nee je kan ook cursussen doen en anders weet ik nog wel wat mensen die op dezelfde manier werken in die omgeving. Helaas komen deze mensen niet in mijn omgeving (ik ben verhuisd namelijk).

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:25

Ohh totaal off topic, maar wát een weertje!

Intussen heb ik ook het (eerste en enige) nadeel van wadh ontdekt: mijn blondie is té traag geworden. Nu is hij van zichzelf al relaxed, maar met onze eerste töltles werd duidelijk dat de knop voorwaarts wel erg goed verstopt zat, oeps.

Wij zijn nu dus vooral kort en actief aan het werk aan de longe en onder het zadel. Veel schakelen, goed laten vertrekken en stoppen op het moment dat hij goed aan het been en voorwaarts is. Dat zijn natuurlijk ook net dingen die met wadh weer iets lastiger zijn.

En dan nog de balans zien te vinden hiertussen, moeilijk! Het wadh brengt ons ook veel goeds, dus ik wil er zeker niet helemaal mee stoppen...

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:37

Met wadh kan je toch ook vragen om impuls? Moet je zelf alleen wat harder werken, of niet want impuls kan ook in laag tempo

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:04

Ik zit hier heel hard te lachen om je bericht Wijslander. Gelukkig kan ik weer lachen, ik ben nl afgelopen zondag zo gigantisch aan de kletter gegaan met de schimmel. Het enige wat jammer was is dat ik nog aan het opstappen was. Hij heeft er duidelijk geen last van dat hij te traag wordt van het wadh.

Maar even serieus, wat SBravour zegt is waar, ook bij het wadh is voorwaartse drang belangrijk. Dat wordt toch meerennen Wijslander :D

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:17

Overgangen en veel schakelen in tempo gaat voor ons makkelijker aan de longe en ohz. Zeker met dit weer, pfff. Uiteindelijk wil ik het zeker gaan combineren, maar wij hebben het wadh vooral veel gebruikt voor balans, souplesse en kracht...

Snowie17

Berichten: 159
Geregistreerd: 09-05-18
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:19

heeft een van jullie tips om je pony wat meer op te jutten zodat hij lekker gaat rennen en spelen, mijn pony is een beetje sloom als we grondwerk gaan doen...