Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 08:27

Zo even pauze op mijn werk.

@Wijslander de meningen verschillen per persoon nogal over het lang laag of in dit geval stofzuigen. :D
Nooit gehoord trouwens, maar goed bedacht!

Het is niet mijn streven om het paard zo laag te laten lopen. Maar! Verkeerd is het ook niet.
Denk aan het doel wat je wilt bereiken. In dit geval van een sterrenkijker zou ik het even prima vinden, maar ik wil niet te lang doorwerken in deze houding.

Ieder paard is anders, er bestaat imo niet 1 en dezelfde training :)

Hoop dat ik het een beetje goed heb uit kunnen leggen. Maar vraag maar raak hoor :D


__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 09:44

Wijslander schreef:
Hihi we wachten (on)geduldig af :D

Met zijn neus over de grond inderdaad, inclusief briezen! Geef hem daar nu af en toe een momentje voor en pak hem dan weer op...


Ik denk dat, zeker voor een sterrenkijker, het stofzuigen een goede uitgangspositie is. Zeker als hij er bij briest is het ontspanning en Kan je uit die positie weer verder werken. Uiteindelijk lopen ze natuurlijk best wel op de voorhand als ze met hun neus over de grond lopen.
Mijn paard draafde eerst in zo'n strakke positie, waarschijnlijk is hij ooit veel in de bijzet gelongeerd, en hij had continu spanning in zijn lijf. Gelukkig begint hij nu continu te stofzuigen, te proesten en heel zijn lijf swingt erbij. Dus nu draf voor hem ontspanning is ga ik proberen hem weer wat hoger in te stellen :)
Voor ons was het stofzuigen dus wel echt noodzakelijk om voor hem te bevestigen draf=ontspanning en je hebt geen bijzetteugel meer om :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:02

Oh het is alleen tussen de oefeningen door. Kan hem ook makkelijk weer oppakken zonder dat hij gaat duwen. Als ik jullie reacties lees kan het niet echt kwaad om het stofzuigen even toe te staan als 'pauze?

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:08

Nee, zou het idd juist even toestaan. Is toch een ontspanningsmomentje en beloning. Zéker omdat hij zich meteen weer laat oppakken.

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:45

Mentaal zeker wel goed hoor! :j

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:59

Hallo allemaal,

Ik lees nog wel mee maar reageer niet zo vaak meer op bokt. Ik werk met mijn pre ruin nog steeds aan de hand. Ik zou graag weer wat willen lessen. Hebben jullie een tip voor iemand die in Rotterdam komt?

Alvast bedankt!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:02

@dekoezegtboe:
Kom vaker langs ;) altijd leuk om de verhalen te lezen vind ik! :j

Heb je eerder les gehad van iemand? :)

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:13

Ja al heel wat jaartjes bezig...
Maar ik heb geen idee wie er nu nog les geven.

Ik heb aan het begin van het jaar les gehad van kenneth uit België... onwijs fijne vent, helaas kwam het de laatste paar keer als hij een route in Nederland had niet uit, ik ben dus opzoek naar iemand wat dichter bij

Ik werk aan de hand met mij paardje Apis, een 13jarige pre. Vorig jaar zijn we op weekend geweest bij kim sleutel. Dat was ook echt wel heel leuk om te doen.
We kunnen nu samen, lvo op de volte, lvo rechtuit, SBw, travers, apuyement, klein beetje renvers.

Maar ik merk dat we een beetje in het zelfde riedeltje blijven zitten... dus zou het fijn zijn als er iemand mee kan kijken.

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:12

Noor Tanger? Ik heb zelf ook les van Kenneth, maar door drukte is daar een beetje dr klad in gekomen

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:06

Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de human and horse academy.
Zij kunnen je doorsturen naar iemand uit je omgeving. :)
Een ideetje hoor, niets moet. Maar ik geef hem als tip mee :)

__Martine__

Berichten: 1803
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:56

dekoezegtboe schreef:
Hallo allemaal,

Ik lees nog wel mee maar reageer niet zo vaak meer op bokt. Ik werk met mijn pre ruin nog steeds aan de hand. Ik zou graag weer wat willen lessen. Hebben jullie een tip voor iemand die in Rotterdam komt?

Alvast bedankt!


Kelly de Geus van Differhand misschien?

Nelleke_H

Berichten: 1177
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:24

Martine: Ik ben niet bekent ik jou regio kan je helaas niet helpen met goede instructie.

Gisteren heel fijn met Jonas aan de hand gewerkt. Het doel was echt rust bewaren in het verzamelwerk.
Dat ging zo fijn dat ik zelfs wel een heel mooi kado kreeg van Jonas. Vanuit de schoolhalt kwam er een mooi begin van de levade voor mij een totale verrassing. Verre van perfect maar oh zo leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

****www.NNelleke.nl**** NNelleke: Voor lessen, coaching en begeleiding met je paard.
****www.DDapper.nl**** DDapper: Praktijk voor therapie, coaching en begeleiding.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:31

Wat gaaf zeg Nelleke!

Afgelopen weekend heeft de verzorgster van mijn jonkie een start gemaakt met wadh. Ging erg goed en voor mij heel leuk om te kijken en genieten. Spuni stapt graag lateraal, maar ging na een paar keer schouderbinnenwaarts stukken beter lopen. Mooi effect!

Daarna liet hij in vrijheid nog een ander special effect zien. Dressuurtalent! :D


Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:44

Ik kom even snel binnen vallen. Ben zo super trots op mijn dochtertje van 10 jaar. Vandaag met haar tinkertje aan de hand gewerkt en de eerste stappen richting schouderbinnenwaarts, traver en zelfs richting appyument gedaan. Vind dat zo knap van haar.
Afbeelding
En dat met die korte beentjes hahaaa.
Heb ook een filmpje maar krijg dat niet geplaatst.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:23

Super leuk Jane!

Ik heb vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer aan de hand gewerkt met Ceasar(natte rijbak enzo), maar echt super fijn gewerkt. Ik kon wel merken dat het een poosje geleden was dat we serieus aan het werk zijn geweest en hij had wat meer moeite op zijn moeilijke kant.
Maar heel fijn gewerkt in stap en draf aan de schouderbinnenwaarts en in draf een start gemaakt met de travers. Heel leuk!

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:43

Waar het slechte weer al niet goed voor is hahaa. Maar dat is wel het geweldige aan grondwerk/werk aan de hand. Je kan altijd en overal je paard trainen.

En het is nog eens super leuk en erg goed voor je paard.

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:13

dekoezegtboe schreef:
Hallo allemaal,

Ik lees nog wel mee maar reageer niet zo vaak meer op bokt. Ik werk met mijn pre ruin nog steeds aan de hand. Ik zou graag weer wat willen lessen. Hebben jullie een tip voor iemand die in Rotterdam komt?

Alvast bedankt!



Even terug dat ik online ben geweest. Paard staat even onder behandeling van de dierenarts.

Ik heb hier nog even naar gekeken, heb je al iemand.
Dorine erkend zit daar volgens mij in de buurt en Nikky Kennedy.
Je kan eventueel op deze link kijken: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 000025&z=6
Hij is nog niet helemaal up to date, maar merendeel klopt wel.

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:14

Gaaf de updates weer te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 10:44

Sinds twee weken heb ik weer een leuk nieuw eigen maatje!
Ben op de grond wat met hem begonnen, volgende week les van een “ bekende uit dit topic”.
Erg benieuwd.
Hij is tamelijk scheef maar wel heel werkwillig en vrolijk om mee te werken.
Zin in.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:48

Leuk topic! Ben een tijdje geleden ook begonnen en heb nu ook een instructrice gevonden. Mag ik mee kletsen?

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:15

Anoniem schreef:
Sinds twee weken heb ik weer een leuk nieuw eigen maatje!
Ben op de grond wat met hem begonnen, volgende week les van een “ bekende uit dit topic”.
Erg benieuwd.
Hij is tamelijk scheef maar wel heel werkwillig en vrolijk om mee te werken.
Zin in.


Jaaa leuk, het is ook een schatje die van jou! Ben ook benieuwd naar jullie les :D

Welkom Ymor!

Nelleke_H

Berichten: 1177
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Grou

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:56

Wat komen er weer leuke dingen voorbij! Leuk dat er wat actie in het topic blijft.

Ik heb laatst een hele training gefilmt en daaruit een filmpje gemaakt voor wie het leuk vind is deze te vinden in de onderstaande link.

https://www.youtube.com/watch?v=OqavfGbzBI0&t=6s

****www.NNelleke.nl**** NNelleke: Voor lessen, coaching en begeleiding met je paard.
****www.DDapper.nl**** DDapper: Praktijk voor therapie, coaching en begeleiding.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:04

Leuk! Ga vanavond even kijken

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:39

Leuk en interessant om te zien, bedankt voor het delen!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:45

Interessant om de opbouw in jullie training te zien Nelleke!

Wij hebben vorige week tijdens de les gewerkt aan de travers en het appuyement, naast de start met het lange teugelen.
Fijn om steeds meer puntjes op de i te zetten en oefeningen te verfijnen.

Ben ook behoorlijk verslingerd geraakt aan het lange teugelen, dus we zullen de tijd gaan verdelen. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers