vandaag begonnen met grondwerk!

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kehdra

Re: vandaag begonnen met grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:15

ik denk dat het komt omdat jij nog geen ervaring hebt, en dus niet duidelijk bent met je lichaamstaal.

Waar woon je? er is vast wel een instructeur in de buurt die je een keer op weg kan helpen.
Misschien een investering maar is het zeker waard.
Wanneer je geen vooruitgang boekt kan je net zo goed niks doen namelijk :+

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:05

Ik ga met Kehdra mee :) Met 1 goede grondwerkles kun je weer een heel eind vooruit. Er komt namelijk meer bij kijken dan het doen van oefeningen, je eigen houding en lichaamstaal is ook heel belangrijk. En dan is het fijn als iemand je daar op kan wijzen, want een kleine verandering in je houding kan er al voor zorgen dat een oefening zo goed als vanzelf gaat ;)

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 15:31

ik woon in midden limburg :)
maar met echt les wil ik eigelijk nog even wachten... ga wel even aan de eigenaar van de stal vragen. die doet het al langer, maar geeft niet echt officieel les ofzo.
als dat nog niks uithaalt kan ik nog altijd kijken :)
wilde eerst vandaag nog even gaan oefenen maar heb toch niet echt tijd...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:53

Ik zou juist éérst lessen, en dan zelf gaan aanklooien, niet andersom, en dat is precies wat jij nu wilt gaan doen..

je gaat nu als het ware je paard frustreren met je verkeerde lichaamstaal. wanneer je hem wilt vragen om aan de kant te geen, en je lichaamstaal klopt niet, denkt je paard dat je hem aan het beledigen bent (bij wijze van spreke dan).
je gaat verkeerde knopjes instaleren, welke je er later weer uit moet sleutelen, met alle gevolgen van dien.

Waarom wil je wachten met lessen volgen? (al is het er maar 1)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 18:06

ik zou wel lessen willen hebben, maar heb hier ook nog 2 ouders rondlopen die niet heel makkelijk te overtuigen zijn :)
verder heeft die vrouw waar ik het net over had ook behoorlijk wat ervaring met grondwerk dus kan ik haar ook vragen.
en (ik weet dat dit eigelijk niet echt een rede is) ben ik niet van plan het vaak te gaan doen. alleen een keer tussendoor voor de afwisseling.

jojo11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:11

Het is inderdaad erg belangrijk dat je ook de juiste signalen geeft met je lichaamstaal. Jet is dus in de eerste plaats een lesprogramma voor jezelf...eerst een aantal lessen lijkt me een goed plan....en vooral veel geduld. Bij een ander lijkt het zo gemakkelijk te gaan maar daar gaat vaak veel oefenen aan vooraf.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:26

nadjajump schreef:
ik zou wel lessen willen hebben, maar heb hier ook nog 2 ouders rondlopen die niet heel makkelijk te overtuigen zijn :)
verder heeft die vrouw waar ik het net over had ook behoorlijk wat ervaring met grondwerk dus kan ik haar ook vragen.
en (ik weet dat dit eigelijk niet echt een rede is) ben ik niet van plan het vaak te gaan doen. alleen een keer tussendoor voor de afwisseling.

Ik zie in je onderschrift dat je wat spulletjes te koop hebt, kan je niet aan je ouders voorstellen om elk de helft te betalen?
Een ervaringsdeskundige kan je misschien wel een stukje op weg helpen, maar weet vaak niet waar op te letten, en is niet didactisch onderlegd (meestal). Ik zou het bijvoorbeeld niet kunnen uitleggen, maar weet in mijn hoofd wel hoe het moet. Een instructeur kan beide :+

Grondwerk is ook niet direct iets wat je ter afwisseling doet, maar eigenlijk is alles wat je doet naast je paard al grondwerk, en wanneer je er in thuis bent, kan je van bijna elke handeling wel een oefening maken :D Hardstikke leuk :j

Ik weet van mezelf wel hoe het moet, maar doe vaak genoeg iets wat niet helemaal gaat zoals het hoort. Ik heb het dan zelf niet door, en word gefrustreerd omdat mijn paard niet reageerd, en ik er niet achterkom waar het fout gaat (bij mezelf, aandacht van het paard, omstandigheden, materiaal). in die gevallen is het erg fijn om er iemand bij te hebben die je erop kan wijzen..

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 15:12

het betalen is ook niet helemaal het probleem, dat moet ik zowiezo al zelf (voor een deel) doen, maar het is meer iets dat ze het niet nodig vinden zeg maar.
maar ik ga zeker eens kijken wat er hier in de buurt is en hoe duur het allemaal is enzo. dus ga zeker m'n best doen om toch een keer (een) les te nemen :j
ik snap ook dat dat toch wel belangrijk is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie