Paard draait continu achterhand weg, hoofd naar mij toe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Paard draait continu achterhand weg, hoofd naar mij toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:37

en opletten dat je zelf niet onbewust hem gaat blokkeren, mijn jonge merrie gaat acuut op de rem als ik 5 cm voor haar middelpunt sta.
Ik zou er ook een stickje of een zweepje bijnemen (ev eerst vanuit een positie voor het hoofd de schouders leren verplaatsen), en dan de eerste keren er een helper bijvragen die hem op een cirkel zet terwijl jij de (duidelijke) hulpen richting schouder geeft.



Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Paard draait continu achterhand weg, hoofd naar mij toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:06

heb je een optie om in de bak met prikpaaltjes een cirkel uit te zetten?
Dit kan voor jou én je paard gemakkelijker zijn, hij heeft meer steun aan de wand, jij raakt niet in de knoei met je touw, eenmaal hij snapt dat hij van je wég moet (en vroeg of laat gaat die automatisch op die cirkel gaan lopen), kan je het touw er weer aanknuppen en gerichter gaan werken.
uiteraard telkens als hij het juiste antwoord geeft (van je weg gaan / op de cirkel gaan) de druk loslaten, in het begin starten met enkele meters, tot het goed gaat en dan gaan opbouwen.
Maar ik start liever met werk bij/voor het paard, je kan met handwerk prima je paard in beweging zetten, de schoudervoor, travers, renvers en appuyement eropzetten, eenmaal ze daar gemakkelijker in zijn kan je ook ieder lichaamsdeel gaan laten bewegen zoals jij wil, en van daaruit verander je je positie van voor het hoofd naar de schouder en verder weg.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers