Kaptoom halster

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:38

Het nadeel met deze dingen is het model. De hele boel zit te los, en de keelriem zit te hoog. Wat voor een halster prima is, maar dit ding heeft dus ook de nadelen van een halster. Namelijk dat het scheef trekt wanneer je longeert. Een kaptoom zit wat strakker om de neus (zelfde als de neusriem van een hoofdstel hoort het te zitten) en de kaakriem zit een stuk lager wat helpt om de boel recht te houden.

Wat je in de OP laat zien is een heel handig halster voor een paard wat zich sterk maakt in de hals en waar je meer over te zeggen hebt als je 'm aan de neus leidt. Ik heb zo'n ding (overigens met kaakriem, gewone halsters met standaard keelriemen kan mijn paard zelfstandig uittrekken), en ik gebruik 'm voor een paard wat graag de kop erop mag zetten. Zodat ik 'm bij me kan houden. Hij weet dat hij sterker is dan ik en van een gewoon halster trekt hij zich te weinig aan. Voor longeren is het niet zo geschikt. Je kunt je paard wat rondjes ermee laten lopen aan de longe maar dat doet even veel als je paard zonder longe en met een halster (of blootshoofds) door de longeerkraal laten lopen. Met als bonus dat hij met dit ding vrij gauw een bakstuk in z'n buitenoog heeft.
Laatst bijgewerkt door Koper op 07-10-18 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie