Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:01

Ik denk dat het handig is om aan het begin een commando te gebruiken van 'nee' oid. Als ze dan aan je knabbelt zeg je 'nee' en duw je haar weg. Als ze dan wegkijkt klikken en belonen. Later heb je dat commando dan niet meer nodig, omdat ze als het goed is meteen al reageert. Als je dit een paar keer doet gaan ze denk ik snel de link leggen met wegkijken en klikken (en dus eten).
Dit denk ik, maar er zijn vast vele in dit topic die het nog wat beter uit kunnen leggen!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:59

Goed bezig veldbloem! Is het niet beter om de target even door te zetten, als je het een paar keer herhaalt zit het er denk ik zo in!

Zondag een les gehad in vrijheidsdressuur en clickeren. Ontzettend leerzaam! Ik ga alle oefeningen lekker moeilijker maken en er wat meer uitdaging in gooien. Dat bleek hij wel nodig te hebben.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:15

Dat ligt er heel erg aan. Net wanneer ik zin heb. Soms (als mijn paard bijvoorbeeld op rust staat oid) kan ik wel vijf keer per week bezig zijn, anders meestal 1 of 2 keer per week.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:37

Michelle, ik gebruik dan gewoon een tongclick.
Oh moonfish ik voel je zo! Gisteren moest mijn paard naar de dierenarts en hij moest verdoofd worden. Steigeren niet normaal. Nou uiteindelijk ging het wel. Daarna moest het infuus. Uiteindelijk op verdoving trekpaard, met praam en geblindoekt is het gelukt. Maar ik wil wel echt met clickertraining hier iets aan gaan doen. Gelukkig krijg ik daar ook begeleiding bij, want dit was wel heel heftig.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:50

Voor terug gebruikte ik eerst gewoon met mijn vinger naar hem wijzen.
Maar daarna leerde ik tijdens mij les dat ik beter met mijn hand schuin kan schudden. Hoofd laag kan ik je niet mee helpen, dat heb ik alleen geleerd via druk. Voor nee schudden kun je ook terugwerken naar met je vinger schudden misschien?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:28

Nee, ik heb geprobeerd te zoeken naar een plaatje maar ik kan het niet vinden haha.
Ik kan het ook niet zo goed uitleggen, maar dat je je hand schuin houdt en dan van voor naar achter beweegt (dus schudden). Oké, laat maar _O-

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:07

Ik zelf klik dan wel, omdat het nieuw is. Als hij het dan begrijpt, al is het een heel klein beetje, is het al supergoed! Probeer echt in kleine stapjes te denken, dan kun je het veel sneller uitbouwen

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:24

Ik heb geen idee van die training moonfish haha.
Maar het klinkt wel super interessant! Kun je er misschien wat meer van uitleggen?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:57

Aurelia, ik gebruik meestal simpele muesli (zonder haver en volgens mij ook zonder suiker, iig met heel weinig suiker) (ik heb nu een groene zak van ej) en dan ongeveer een heel klein handje per keer.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:25

Ik heb niet eens een lijst met doelen _O-
Dat heb ik wel geprobeerd, maar aangezien alles constant mis gaat ben ik daar maar weer mee opgehouden.
Wat leuk Amber_ollie! Wat heb je hem geleerd qua grondwerk?

Ik wist niet dat ik ooit zo blij kon zijn met mijn clicker. Mijn paard is sinds een tijdje ontzettend bang voor singels en opzadelen, maar doordat ik een clicker gebruik kan ik hem heel rustig opzadelen. Het duurt misschien wat langer, maar ik ben allang blij dat hij niet meer totaal in de stress schiet. Verder ben ik ook nog bezig met vrijheidsdressuur en allerlei dingen om hem vertrouwder te maken met zijn omgeving.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:40

Bij de boerenbond heb ik hem gekocht. Bij de meeste dierenwinkels is het volgens mij wel te vinden bij de hondenspullen.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:19

Aha, leuk!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:25

Wat goed!

Mijn nieuwe paardje komt zondag, dus dat is het superleuke van mijn week haha

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:20

Helaas komt ze later, maar nu hoop ik op volgende week.

Wat leuk! Waarheen?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:32

Wat fijn!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:33

Ik heb een tijdje bij opstappen gewoon paardensnoepjes gebruikt. Verder heb ik het idee dat je ook prima andere dingen kan gebruiken, maar wat denkt de rest daarvan?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:43

Ik denk zeker dat dit kan helpen! Dan in hele kleine stapjes werken. Ik zou beginnen met een dekje, daarna longeersingel (dat is toch minder dan een zadel) en verder werken naar het zadel. Dan moet je echt gedrag shapen, dus clicken en belonen als ze ontspant.
Ik zou het gewoon bij één clicker houden, behalve als ze hetzelfde zijn natuurlijk.

Met Ivy nu lekker bezig met vrijheidsdressuur dmv clickertraining. Wil haar ook nu het inparkeren bij het krukje gaan aanleren.
Met Shan wil ik langzaam weer beginnen met voorbereiding op het rijden ed. Daar ga ik denk ik ook weer clickertraining bij gebruiken.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:45

Helaas nog amper filmpjes van trainen met clickertraining. Dat brengt mij wel op het feit dat ik vaker moet vragen of mensen willen filmen :')

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:51

Die heb ik helaas allebei niet. Maar eens gaan kijken of ik dat ergens zou kunnen kopen :j

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:32

Ik schrijf ook altijd op wat ik heb gedaan en hoe dat ging. Ik een paar korte zinnetjes. Staat in de notities van mijn telefoon. Zo kan ik makkelijk bijhouden wat ik allemaal heb gedaan en kan ik terugkijken als ik iets wil weten.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:44

Maar ik zat te denken hè, ik gebruik zelf ook clickertraining, maar ik train echt niet alles met R+ ook zeker veel R-. Maar dat is toch niet erg? Het is toch niet dat dat minderwaardig is ofzo. Ik vind dat je wel een beetje denigrerend daarop bent, niet iedereen hoeft via R+ te trainen :)

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:09

Ik heb even de OP doorgespit, maar zie alleen dat het over clickertraining gaat, niet alleen over trainen met R+. Ik denk dat je beter voor alles open kan staan, i.p.v. alleen in je eigen straatje te kijken. Vond dit topic altijd heel leerzaam, maar zo reageren is niet zo mijn ding. Maar goed, wie ben ik hè? :+

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:01

Bedankt hippologic voor je hele uitleg! Ik werk idd soms via R- en soms via R+. Maar ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen idee heb hoe je bepaalde oefeningen volledig via R+ aanleert. Neem nou voetjes optillen, om dat te leren leg je je zweep tegen het been, als het paard dan reageert en het been optilt, dan beloon je. Maar dat is dan ook al via R-. Hoe zou je dat dan in godsnaam alleen maar via R+ aanleren? Ik merk dat die van mij als ik alles via R+ doe heel baldadig wordt. Ze probeert soms zelf naar me te bokken (trappen kan ze niet, ivm krampen), dan moet ik wel via R- reageren, want dat gedrag tolereer ik niet. Hoe zouden jullie dat dan doen? (met paard is lichamelijk niks mis, ze komt in de puberteit)

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:11

Ah op die manier, bedankt voor je uitleg! Ik zal zelf wss nooit helemaal zo gaan trainen, omdat dat niet helemaal bij mij past. Maar wel respect voor de mensen die dit helemaal zo doen!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining? deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:22

Dat heb ik idd geprobeerd te gebruiken toen mijn andere paard met opzadelen in paniek raakte. Dus ontspanning belonen, gedrag shapen. Helaas heeft dat niet geholpen en ben ik nu maar totaal opnieuw begonnen met alleen een dekje en een singel. Dat verbetert wel overigens!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers