Grondwerk met 25 jarige pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Grondwerk met 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 14:13

Hoihoi!
Ik verzorg een 25 jarige welsh pony en doe van alles met hem. Door zijn leeftijd en mijn lengte en gewicht rijd ik niet meer op hem. Nu wil ik dus graag beginnen met grondwerk om hem soepel te houden. Hij kent de basis en ik het principe van grondwerk, maar ik kom niet verder. Ik hoor vaak dingen zoals rechtrichten enz en weet wat het allemaal inhoud, maar zou echt niet weten waar ik moet beginnen. Heeft iemand tips? Lessen volgen is geen optie, want het kan niet op de stal waar ik sta en ik heb geen trailer tot mijn beschikking...

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Grondwerk met 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:16

Op YouTube kijken bij professionals met uitleg?

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Grondwerk met 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:17

Het is toch aan te raden om hier lessen in te nemen, desnoods met iemand anders' paarden.
Mijn instructrice geeft bijvoorbeeld grondwerk les met haar paarden, misschien zit er ook zo iemand bij jou in de buurt?

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 14:29

JudithGigi schreef:
Het is toch aan te raden om hier lessen in te nemen, desnoods met iemand anders' paarden.
Mijn instructrice geeft bijvoorbeeld grondwerk les met haar paarden, misschien zit er ook zo iemand bij jou in de buurt?

Zal eens vragen bij ons op stal of iemand iets weet!


Sill_Monster schreef:
Op YouTube kijken bij professionals met uitleg?

Hbe al meerdere video’s gekeken, maar zou dan echt niet weten waar ik moet beginnen...

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Grondwerk met 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:55

Ja les is echt aan te raden, inderdaad bijvoorbeeld met de paarden van iemand anders of film je training en stuur dit door naar de instructeur.
Op deze website vind je ook verschillende gratis online cursussen: http://itrainmyhorsesbrain.com/alle-cursussen/

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 08:46

Effects schreef:
Ja les is echt aan te raden, inderdaad bijvoorbeeld met de paarden van iemand anders of film je training en stuur dit door naar de instructeur.
Op deze website vind je ook verschillende gratis online cursussen: http://itrainmyhorsesbrain.com/alle-cursussen/

Heb even rondgekeken op de site, er zijn echt veel dingen op die ik kan meepakkken! Thanks!

Heb donderdag weer rijles dus zal dan ook mijn instructrice even benaderen.

MiCasa
Berichten: 96
Geregistreerd: 04-10-17

Re: Grondwerk met 25 jarige pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:51

Het nadeel van filmpjes is dat de oefening niet heel moeilijk is na te doen..
Het doelgericht trainen ontbreekt echter bij het nabootsen van filmpjes.
Zeker met deze leeftijd wil je de juiste spieren aanspreken en dan is les wel aan te raden. :)

Wel erg leuk trouwens dat je op deze manier de pony nog fit en soepel wilt houden!! :D

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 17:03

MiCasa schreef:
Het nadeel van filmpjes is dat de oefening niet heel moeilijk is na te doen..
Het doelgericht trainen ontbreekt echter bij het nabootsen van filmpjes.
Zeker met deze leeftijd wil je de juiste spieren aanspreken en dan is les wel aan te raden. :)

Wel erg leuk trouwens dat je op deze manier de pony nog fit en soepel wilt houden!! :D

Dat merk ik zelf inderdaad ook.. De oefeningen gaan prima, maar of ik ze ook op de goede manier voor Storm uitvoer weet ik niet :\