[FOTO] Grondwerk met Lapacho

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:01

maralyn schreef:
Mmmm ok.
Nouja niet mijn insteek. Want bit vermijden is ook druk vermijden. En druk vermijden is geen contact van de achterhand naar voren. Wat resulteerd op de voorhand lopen en niet zijn buikspieren aantrekken en bovenlijn loslaten.

Maar... ik rijd geen western.


Das idd een andere manier van rijden, bij western wil je van het bit af rijden. Het associeerd het bit met een correctie en een losse teugel met een beloning. Overigens kun je ook dan prima je paard verzameld rijden. Al is het wel meer werk dan als je met teugelcontact rijdt.

Overigens zie ik vaak dat paarden op touwtjes gaan hangen, het contact juist opzoeken. Voor mij het grootste nadeel van touwtjes. Als lapacho dat ook doet (geen idee, op fotos is dat erg lastig te zien) zou je je kunnen verdiepen in dubbele longe. Dan kun je veel bewuster werken met de druk en ook dat loslaten.


troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [FOTO] Grondwerk met Lapacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:23

Overigens is de pessoa ook een aanrader, daar heb ik paarden heel mooi door zien gaan lopen.

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:59

maralyn schreef:
Nadeel van n pessoa vind ik dat het t paard van voren nogsteeds begrenst als tegenhoudt.
Het kan wel. Mits de pessoa van voren erg los wordt ingesteld.

Veel paarden krullen op bij dit soort producten waardoor de verbinding van achteren naar voren verbroken wordt.

Echte lekkere ontspannen zie ik met een neus op of voor de ll met neus tussen boeg en knie hoogte.
Daarbij correct voorwaarts behouden natuurlijk.


Dat is een kwestie van goed instellen. Kort instellen doe ik sowieso nooit, ik houd van een lange hals :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers