Vrijheidsdressuur loopt niet altijd lekker..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lienfalco
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-07-15

Vrijheidsdressuur loopt niet altijd lekker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 15:35

Hoi,

Ik heb recent van mijn ouders een mooi fries paard gekregen zijn naam is falco.
Hij is nog maar ander halve maand bij ons. Ik heb nu 3x met hem gereden en dat gaat heel goed.
Hij is lekker koel in het hoofd en dat is wel fijn omdat ik vaak wat onzeker ben.

Ik ben vrij vlot na zijn aankomst vrijheidsdressuur beginnen doen.
Heel veel gelezen en opgezocht hoe ja alles beste doet.
Tot nu toe ging alles geweldig ! ik was zo fier op hem en ook op mezelf omdat ik hier totaal geen ervaring in heb.

Maar nu gaat het mis 'denk ik'.
Gisteren ging ik bij hem staan vol overtuigd van mezelf.
Ik herhaalde gewoon de oefeningetjes die al heel goed waren.

(even ter info bij aankoop kende hij niets ook geen persoonlijke ruimte en respect)

Achteruit stappen ging prima vlot.
Flemen ook heel vlot.
Voedsel weigeren ook prima.

En nu het buigen. Hij wil gewoon niet.
Dus ook met veel geduld en snoep hij wil niet buigen. Hij verliest zijn concentratie en het houd op.
Ik weet niet als dit al niet kan, hoe ik dan de moeilijkere oefeningen in de toekomst kan aanleren ?
Iemand tips wanneer het echt niet lukt.
Snoepje tussen zijn benen maar als hij te diep moet gaan met zijn hoofd hoeft hij het niet meer !

Gelieve geen linken door te sturen van websites.
Ik hoor liever persoonlijke meningen en tips. Ik kan anders zelf ook wel even googelen maar vind via internet niet het antwoord dat ik zoek.
Bedankt alvast.


Lienfalco
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-07-15

Re: Vrijheidsdressuur loopt niet altijd lekker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 16:08

Hoe snel moet het eigenlijk gaan om goed te zijn.
En ik heb soms echt ook moeite met verschillende commando's hij verward soms het ene met het andere is dit normaal ?


Lienfalco
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-15 17:53

pien2010 schreef:
Lienfalco schreef:
Hoe snel moet het eigenlijk gaan om goed te zijn.
En ik heb soms echt ook moeite met verschillende commando's hij verward soms het ene met het andere is dit normaal ?

Welke commandl's gebruik je?
Sommige paarden leren snel en sommigen niet, met welke kunstjes ben je nu bezig?



Flemen dat kent hij heel goed.
Voetje geven met een lichte aanraking van de zweep en met stemcommando 'voetje' geeft hij snel zijn voetje en zet hem even snel weer neer weet ook niet hoe ik hem kan leren het wat langer hoog te houden.
Spagaat lukt al behoorlijk. En achteruit stappen met stemcommando 'achter' en de zweep tegen de borst aanhouden (kleine tikjes snel opeen volgend) hij gaat heel netjes achteruit zonder problemen.

Lienfalco
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-07-15

Re: Vrijheidsdressuur loopt niet altijd lekker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 22:48

We doen zeker niet telkens hetzelfde, ik heb het ook niet meer geprobeerd. Nu eigenlijk zelf niets meer geprobeerd rustig ontspannen rijden en hem even tijd geven alles te verwerken. Maar enkele oefeningen zoals nee knikken...ect doe ik liever niet ik denk ook niet dat ze echt moeten...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers