welke kant op longeren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:14

Ik vraag me af wat je bedoelt met dat het paard wankel aanvoelt.
Let er goed op dat je op het goede been lichtrijdt.
Als je linksom rijdt en/of op het linkerbeen lichtrijdt en je gaat zitten en hij voelt wankel, dan kan het zijn dat het linkerachterbeen minder sterk is. Deze kan je meer laten ondertreden bij het linksom rijden en dus ook bij het longeren. Hierbij is het wel belangrijk dat hij niet uitzwaait en zijn gewicht dus verplaatst naar buiten. Ik vraag me af of dit met 1 longe voor elkaar is te krijgen.

Een leuke afwisseling is misschien wel om eens balkjes op de volte neer te leggen, als je die tot je beschikking hebt (of ronde palen) om daarover te draven.

En verder, als je buiten rijdt, wissel dan bijvoorbeeld aan het eind van elk pad om qua lichtrijden. De andere kant plotseling forceren is natuurlijk ook niet de bedoeling. Probeer je paard zo recht mogelijk te maken. Dus tussen twee benen en twee teugels. Ook tijdens het buitenrijden kun je wat dressuur rijden, zoals stukjes met stelling, maar misschien ook kleine stukjes wijken en veel schakelen/overgangen, daar wordt de achterhand in het algemeen sterker van.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers