luistert niet met longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

luistert niet met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:54

Als ik mijn paard longeer probeer ik altijd veel overgangen te maken zodat ze luisterd naar mijn stem. Dat doet ze ook heel goed. Maar als ik haar van draf naar stap wil laten gaan gaat ze niet stappen. Ze blijft zacht draven.. en hoe vaak ik ook ho zegt ze gaat niet stappen. Als ik haar naar binnen haal ook niet. Uiteindelijk gaat ze stappen maar het duurt zo lang. Ook als ik haar wil laten galloperen gaat ze met haar oren naar achter naar me toen. Ik moet dan echt streng zijn om haar van me af te houden. Ze doet het niet om me afteschrikken of omdat ze me wilt aanvallen maar omdat ze niet wil galloperen. Ook komt ze snel naar binnen en dat is heel vervelend. Ik moet haar dan goed van me af houden. Het lukt allemaal uiteindelijk wel alleen ze doet het steeds opnieuw. Hebben jullie hier tips voor? Thnx!

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana


Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:02

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Als ze uiteindelijk stapt en ik wil haar naar buiten laten lopen gaat ze weer draven. Echt irritant. Ook als ik de zweep voor haar houd gaat ze gewoon door. Dat driehoek systeem heb ik laatst gehoord en ik vind het wel handig omdat je haar dan sneller van je afkrijgt.
Laatst bijgewerkt door Starzu op 25-12-13 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:07

Liamssfork schreef:
Dan kun je de druk verplaatsen naar haar oksel/plek waar zit je met je benen tijdens het rijden. Als ze dan weer gaat draven kun je de druk weer verplaatsen naar voren en veel blijven oefenen!
Dit kun je ook oefenen als je naast haar staat. Dat je bijvoorbeeld druk geeft in de oksel met je hand en zodra ze wijkt meteen belonen dan zal ze het ook makkelijker met de zweep doen. Verder kun je ook het commando 'naar buiten' bvb gebruiken. Dit doe ik ook en zodra ik het zeg doet hij het al (meestal dan :+ )


dankjewel voor de tips! Alleen wat moet ik gebruiken om die druk te geven want van een zweep word ze nog voorwaartser.

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana


Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:14

Ze heeft van de zomer lang stil gestaan om een gebroken griffelbeen. Maar ze kan al 2 maanden goed lopen dus het is echt joligheid. Ik denk dat het wel zo moet gaan lukken ik ga van de week kijken! Ook heb ik vaker tips gekregen over mijn houding. Als het goed is moet het nu goed gaan qua lichaamshouding.

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Re: luistert niet met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:18

Dankjewel! Ook als ik naar de zweep toe buig gaat ze al rennen.

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Re: luistert niet met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:25

Dankjewel ik zal er op letten ^^

Trotse eigenaar sinds 2012~ Wil je nooit meer laten gaan! Hoe eigenwijs je ook bent, je zal altijd voor mij door het vuur gaan en ik ook voor jou!

~Gythana


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers