Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockendepeer
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-06-10

Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 21:32

Hoi, ik ben Bernadette en ik heb een 21 jaar oude quarter ruin.
Afgelopen oktober ben ik er achter gekomen dat hij links achter een peesblessure heeft.
Hierdoor mag ik alleen stappen op het harde, en dan Max 45 min. Ik kan in mijn omgeving ongeveer 5/6 verschillende rondjes lopen.

Nu zit ik met het probleem dat hij wandelen ondertussen oer saai vind en niet meer vooruit te krijgen is... En wegens koliekgevoeligheid moet hij elke dag bewegen omdat hij anders dus de dag erna koliek heeft. Omdat hij zich een week geleden heeft verstapt vind ik hem niet goed genoeg lopen om te rijden.

Ik ben nu sinds een paar dagen met clickertraining bezig en dat vind hij erg leuk en het gaat dan ook wel iets beter. Ik weet alleen niet zo veel oefeningen die ik lopend kan doen of iets anders om hem bij de les te houden tijdens het wandelen.

Als iemand een idee heeft dan hoor ik het graag :)

jwl

Berichten: 1674
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: leiden

Re: Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:48

Ik doe vaak een soort schrik training buiten, langs 'enge' borden ofzo :,). Vandaag deden we vuilnis containers

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:54

Aan de lange teugels?
Zador vind wandelen ook dodelijk saai, maar als hij voorop mag lopen met het schofttuigje van het mentuig op de rug gaat hij opeens weer in standje 'jippie werken!' Blijkbaar is dat interessanter dan gewoon naast of achter een mens lopen. :)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:55

OPG --> TVG

rockendepeer
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:40

Hij is helaas nergens van onder de indruk en vindt buiten ook niets echt spannend. Het voorop lopen heb ik geprobeerd en op de heen weg weigert hij te lopen. op de terugweg vindt hij het wel leuk om te doen. thnx voor de reacties ik ga het lange teugels nog een paar keer proberen

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:34

Ik ga wel eens slalommen tijdens het wandelen, ik gebruik dan gewoon blaadjes of takjes op de weg om omheen te lopen haha, heeft hij in elk geval z'n aandacht er weer bij :) . En halthouden op commando oefenen en achterwaarts enzo.

rockendepeer
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 08:16

Dankje dat ga ik ook proberen :)

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 09:35

Als je bezig bent met clickertraining: hem voor stukjes achter een target (tennisbal op een stok) laten aanlopen, aanraken is click+beloning? Dan zal hij wel meer voorwaarts gaan waarschijnlijk :)

joshi_lotus

Berichten: 92
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re: Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:21

mijn paard leer ik iets tijdens het wandelen en leer hem ook zo beter kennen, ik vraag me bijv. af op ie bang is voor krakende bekertjes, dan neem ik er 1 mee en dan ga ik er mee kraken en hij vind het dan niet eng, maar helemaal geweldig. dit soort kleine dingen kan je ook proberen. een mini schriktraining

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:23

Misschien in de bak balkjes stappen en er tussendoor etc? Ertussen halthouden, twee hoge sprongen langs elkaar en daar tussendoor lopen?

PM1
Berichten: 78
Geregistreerd: 11-10-13

Re: Hoe kan ik wandelen leuker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:59

Halverwege een plekje waar hij even wat gras mag eten? Daar worden de meeste paarden wel blij van en na een paar keer weten ze het wel en zijn ze een stuk gemotiveerder ;) de terugweg lopen ze altijd wel.