Dubbele longe met leidselstoten / teugelstoten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Dubbele longe met leidselstoten / teugelstoten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 21:59

De gewone standaard dubbele longeerlijn (bijvoorbeeld die van Lammert Haanstra), heeft 2 musketonhaken aan de uiteinden.

Ik ben menner en longeer mijn paard met menhoofdstel en liverpoolstang.
Deze hebben smalle sleuven, waar de musketonhaken niet doorheen kunnen zonder te verbuigen. Ik heb daar wel een oplossing voor (touwtjes of leertjes van veiligheidsbeugels door de sleuven en daar de musketonhaken aan vast klikken), maar sjiek en heel veilig vind ik het niet.

Mijn vraag is of er dubbele longeerlijnen bestaan met leidselstoten of teugelstoten aan de uiteinden en waar die te koop zijn.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"



Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 10:05

Ieder zijn manier, ik longeer wel afwisselend met menhoofdstel en rijhoofdstel, afhankelijk van het doel van die dag en wat de instructeur adviseert.

Poi(en de rest van de rij op het toetsenbord :') ): ik denk dat ik hem snap, maar ook niet helemaal. Kun je daar eens een foto van maken, of heb je een plaatje voor me van internet?

Tine: het idee van een soort korte hondenhalsband, maar dan met een extra passantje? Weet jij waar die te koop zijn?

VHU / Angela: Tuigenmaker hebben we hier ook in de buurt, dus dat kan ik eventueel ook nog laten doen.

(Ergens is het best raar dat de keuze musketonhaken of leidsel / teugel - stoten blijkbaar niet zomaar voorhanden is. Je kunt je dubbele lijnen met allerlei soorten haken krijgen, maar waar in de praktijk de meesten mee rijden, blijkbaar niet :+ .)

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 11:02

Ik had idd wel al in de webshop van Letty gekeken, zag niets aan longeerlijnen, maar bellen kan ook nog.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 11:20

Die D-ring er doorheen klinkt idd ook als een prima oplossing :j . Kijk.... we komen er zo wel, thanx Tine! _/-\o_

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 11:29

BaudyH: uiteraard, longeren op de bril (of bitringen bij een trens) is het fijnst, maar ik wil de mogelijkheid tot het gebruik van de sleuven open laten. Vandaar :) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers