hoe leert spaanse rijschool/ klassieke dressuur spaansepas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7813
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: hoe leert spaanse rijschool/ klassieke dressuur spaansepas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:28

Werken met pressure en release :)

Paard word gewoon aangeleerd om te reageren op de druk om zijn benen omhoog te brengen. Het voordeel is wel dat de paarden waarmee ze werken vrij eenvoudig met de beentjes zwaaien :))

Het zou ook prima kunnen voorkomen dat in de aanleerfase wel met beloning gewerkt word en het later word weggenomen. Zo heb ik ook een aantal paarden die nu prima de spaanse pas lopen zonder nog beloning te krijgen getraind :)



NikkivanOlst

Berichten: 7813
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:46

Djini schreef:
Toevallig was ik vorige week nog bij de spaanse rijschool, en ik verbaasde me er over dat sommige paarden daar met voer worden beloond.
Over het technische aspect van de training kan ik niks zinnigs zeggen. Maar één van de ruiters vertelde persoonlijk dat hij altijd snoepjes aan de achterkant onder zijn jas verstopt. Volgens hem waren het suikerklontjes.


Ook trainers in de spaanse rijschool zijn mensen, en mensen vinden het nou eenmaal een fijn gevoel om een dier zo nu en dan wat toe te stoppen toch? :D

NikkivanOlst

Berichten: 7813
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: hoe leert spaanse rijschool/ klassieke dressuur spaansepas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:53

In het circus word ook vaak gewerkt met een klontje, heel veel prof dieren trainers werken met voedsel, alleen wanneer zon dier moet presteren voor publiek laten ze het weg :)

NikkivanOlst

Berichten: 7813
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: hoe leert spaanse rijschool/ klassieke dressuur spaansepas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:19

Ik heb al vaker van grote mensen gehoord dat ze zonder voer werken: op shows niet maar misschien in de training...?

Heb al met veel paarden met voedsel gewerkt en happerigheid is prima af te leren en tegen te gaan :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 36 bezoekers