Slome Shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Slome Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 23:41

Hee bokkers!

Een betere titel kon ik zo snel niet verzinnen:
Mijn lieve verzorgshetlander (hengst van tussen de 5 en 10 jaar denk ik) is heerlijk koppig maar eigenlijk ook echt een dotje van een shetlander.
Hij komt aanrennen als ik het halster om wil doen (is dit zeldzaam?XD) omdat hij zin heeft om rond te stappen, en zin heeft in de beloningen die ik hem geef als hij een trucje goed uitvoerd haha.
(hoefje geven kent hij ondertussen)
Maar, nu:
Hij wilt niet in draf en daar baal ik echt heel erg van, want ik wilde hem eigenlijk gaan longeren...
Dus, hoe kan ik hem in draf krijgen? Ik heb al geprobeert hem zegmaar rustig mee te trekken en dan lichtjes een tikje te geven met de zweep, maar hij gaat alleen hard stappen..
Wat moet ik doen? Ik hoop dat iemand het me kan vertellen!
(btw, hij kán wel draven, dat heb ik gezien toen hij wegvluchtte omdat hij in de trailer moest)


Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 12:50

Atent schreef:
om je heen laten stappen en commando draf geven. Meteen tikje met de zweep. Desnoods hardere tik tot hij draaft. Goed belonen met je stem

Ik heb zelfs al geprobeerd naast hem te lopen en dan een tikje te geven, maar het is uiterlijk keihard stappen en draven komt er niet van.
Als ik hem mee 'trek' gaat hij achteruit lopen en heel hard terugtrekken -O-

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 13:41

Lottie00 schreef:
Heb je al geprobeerd commando draf te geven, en dan zelf te 'joggen' in stap tempo?
Klinkt heel erg raar maar het heeft hier heel goed geholpen :) .
Als hij dan niet gaat draven nog iets meer druk op het touw en een tikje, en dat steeds harder tot hij draaft.

Succes!

Jep, allemaal geprobeerd, maar helaas, hij wilt de macho uithangen en gaat dus niet in draf:(
x

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: Slome Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 18:51

Het is me laats gelukt hoor!
Ik rende naast hem en gewoon een aantal wat hardere tikjes gegeven.
Daarna was hij alleen wel heel boos op meXD
Want normaal gesproken doet hij zijn trucjes graag en loopt hij met me mee, maar nu was hij koppig en ging hij weg.

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: Slome Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 20:48

Ik longeer mijn paard niet>.< Hij loopt naast mij.
En waarom zal het dan aan mij liggen?
Omdat ik verkeerd loop?
Geef me dan tips i.p.v. te zeggen dat ik alles fout doe.
Er is geen andere pony waar hij achteraan kan draven.

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 15:22

kiara_xxx schreef:
heb het ook niet alleen op jou
en vaak steken mensen de schuld te snel op hun paard in plaats van eerst eens naar zichzelf te kijken! vind het gewoon onrechtvaardig je paard te slaan omdat hij iets niet begrijpt :s streng zijn en consequent zijn :)

speel je wel eens met hem? dan lopen ze uit zichzelf en kan je het uitbreiden naar aan het touw lopen.

Ik sla hem niet zomaar, ik geen stemhulpen en dan loop ik naast hem en trek hem zachtjes mee, als hij dan niet luistert geef ik hem een zacht tikje om duidelijk te maken wat ik wil :j


Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 15:23

Happie schreef:
Altijd eerst kijken of je zelf wat kan verbeteren en dan pas naar je pony kijken. Het is een verzorg shetlander zeg je hoe lost de eigenaar dit op dan? Zou eens hulp van iemand met ervaring in bijvoorbeeld grondwerken die je wat tips wilt geven

De eigenaar doet niks met de pony.
Ik heb niet echt bergen geld om dat op te lossen met hulp.

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-13 15:24

VHPhoto schreef:
Ik heb ook zo'n Shetlander die inderdaad zelden wilt draven, gewoon iets consequenter zijn! Dan lukt het je vast wel! Succes! :)

Dankjewel *D

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 16:19

JonnaLP schreef:
Mag je met hem naar buiten? Vaak willen ze dan sneller draven dan in de wei. Toen ik mijn verzorgshet net verzorgde, had ze dit ook heel erg. En inderdaad met consequent zijn kom je al een heel eind. Bij mij hielp het ook op erg goed te oefenen met stoppen, weer stappen, achteruit, weer wegstappen enz. Zo leert je pony je te volgen, en zal hij dus waarschijnlijk ook gaan draven als jij dat ook doet.
Uiteindelijk lukt het wel!

We staan meestal in de wei, misschien dat ik kan vragen of ik naar buiten mag.
Dankjewel voor je tips:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker