Clickeren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 21:14

Hee Bokkers! *\o/*

Ik ben weer begonnen met clickeren. :))
Om het verhaal kort te houden: Ik heb mijn oude paard verkocht & een jonger paard terug gekocht. Met mijn oude paard clickerde ik al en zij kon al aantal oefeningen. (Jambette, buiging, 'nee' schudden, kusjes geven, flemen/glimlachen) Nou wil ik met mijn nieuwe paard ook met clickeren beginnen, ik heb hem al 'ingeclickerd'. Met mijn oude paard bleef ik hangen in de buiging en met de jambette te verhogen naar de Spaanse pas.

Tijdens de buiging kwam ze tot de grond, daarna kwam ze ook gelijk weer omhoog. Ik leidde met mijn hand haar been naar achter zodat ze in de buiging kwam.
Maar ik wil dit graag gaan uitbreiden naar een buiging op commando. Heeft iemand tips daarvoor?? Of een andere manier qua aanleren?

[voorbeeld]
Afbeelding

Graag ontvang ik ook tips om de jambette uit te bereiden naar de Spaansepas :)
Ook wil ik graag het commando 'liggen' aanleren. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe je het kan aanleren?
De methode die ik ken is: Als je paard gaat liggen, clickeren! Maar mijn vorige paard rolde amper... Dus dat ging al lastig haha.

Andere leuke kunstjes zijn natuurlijk altijd welkom!!
Alvast bedankt. :o

First_Unique

Berichten: 2284
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Dicht bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:22

ik clicker, jij clickert, wij clickeren :Y) sorry, vond je verhaal over clickeren heel comisch haha

maarrr.. ik zelf loop hier ook tegen aan. Echter is jouw paard al een stuk verder naar beneden/achter dan mijn paard.. die maakt een schijnbeweging en dan springt ie snel weer uit de spagaat.

zelf heb ik ook wat topics hierover geopend.. ik kreeg het advies om zoiezo eerst met het buigen te beginnen.. sommige schijnen na het aanleren van de buiging veel beter in het compliment (wat je nu op de foto laat zien is het compliment) hier een linkje naar mijn topic met advies over hoe ik het beste kon leren buigen.. [VD-ITP] Buiging + compliment TIPS GEVRAAGD!!
heb zelf nog niet zo veel kunnen oefenen omdat de bak 1 groot zwembad is en in de bossen issie soms te afgeleid om het flink door te oefenen.

Leren liggen ben ik ook mee bezig geweest. als ik mijn paard helemaal nat maak gaat hij wel makkelijk rollen aan het touw.. het is me nog niet gelukt om het op commando te zetten maar ga er volgende zomer weer mee verder aangezien ik hem nu echt niet nat ga maken met die kou.

verder kijk wat youtube filmpjes en bekijk sites bijv die van nalanta, visibreteam etc. (even een paar andere topics openen en je stuit zo op heel veel verschillende informatie sites!)

succes!!

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Clickeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 22:46

Hartstikke bedankt!! Ik ga flink oefenen. Hier is ook al een zwembad aanwezig... Om te huilen!