Dressuur aan de lange teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:28

loveidefix schreef:
Ik weet dat Eline met haar shetlander Umpire dit op heel hoog niveau doet :D Wie doet er allemaal mee aan de wedstijden
in Maren-Kessel? Ik wil zelf met die van April 2012 mee gaan doen, als ik vervoer kan regelen :)

Aah dus jij was de youtubestalker :D haha nee hoor grapje ;)

Wat wedstrijddata betreft:
1 oktober is er een outdoor in Hoornaar, maar die inschrijving zal onderhand wel gesloten zijn. 29 oktober is er een Indoor in Maren-Kessel en inderdaad in april ook. In juni/juli is er altijd een Outdoor in Heteren. 4 wedstrijden per jaar dus! Voor meer info: http://www.nsps.nl
bettepet schreef:
ik ben ook aan het lange teugelen en vraag mij af of ik ergens een website kan vinden waar de proeven op staan.

Onder het kopje Indoor Maren-Kessel kun je ook de proeven vinden.

Het is wel enkel voor Shetlandpony's aangezien het vanuit het Shetlandstamboek georganiseerd wordt :) Wel heb je ook nog elk jaar de Langeteugeldag, deze wordt georganiseerd door Regine hier op bokt. Op die dag is meestal ook een wedstrijd en die is wel open voor alle paarden.

Zo volgens mij was dat het wel zo ongeveer qua wedstrijdinformatie :Y)


Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:21

loveidefix schreef:
Vandaag liep ik met salsa tegen het probleem aan dat ze zech maar van de hoefslag af gaat met schouder buiten waards, ze loopt dus naar binnen toe, net of ze aan het wijken is ofzo. Ik heb haar gewoon elke keer weer recht gezet en opnieuw ingezet. Ik merk dat ze dit doet als ik teveel buitenteugel geef.

Dat is inderdaad echt een stukje begrenzing :j Ik denk dat je wat sneller in je hulpen moet worden, dus meteen corrigeren wanneer je ziet dat ze over de buitenschouder weg wilt lopen.

@ilovermoney: je hoeft geen startkaart te hebben, het zijn namelijk geen officiële KNHS wedstrijden. Er wordt dan ook niet met winstpunten gewerkt. Hoe ging je onderlinge wedstrijd?

Heb weer een keertje een topic gemaakt van Umpire en mij :) Dus voor wie het leuk vindt: [GVL-ITP] Umpire Dressuur a/d Lange Teugel -terug in opbouw naar het Z

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 07:14

ilovemoney schreef:
Ik ben ook bang dat er te weinig animo voor is, maar aan de andere kant ken ik ook wel weer veel mensen die langelijnen en als ik dit topic zie.. dan gaat het wel de goeie kant op!

Loveindefix: ik vond het ook al zo rustig!

Ja maar hoeveel van die mensen hebben ook daadwerkelijk vervoer en zin om eventueel het hele/halve land af te reizen om naar zo'n wedstrijd te gaan? Dan valt er al weer een hoop af namelijk. Het is al eens eerder ter sprake geweest, maar het is in verhouding tot de gewone dressuur echt maar een klein handjevol mensen die in deze discipline serieuze wedstrijdambities hebben. Dan zit je ook nog met niveauverschil, verschil in leeftijd van mensen en stokmaten van paarden/pony's, mensen die in allerlei verschillende regio's komen. Dat moet allemaal ondergebracht worden in verschillende rubrieken, waar gewoon niet genoeg deelnemers voor zijn. Geen doen dus voor verenigingen en de knhs zelf om hier een rendabele wedstrijddiscipline van te maken.

We hebben geluk dat het bij het NSPS stamboek toen ooit is opgezet, omdat daar alleen maar shetlanders komen is het ook te doen om verschillende rubrieken ervoor uit te schrijven. En dan nog zie je dat je in de hogere klasses vaak maar met 2 of 3 man in een rubriek zit.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:22

joelleollie schreef:
maar waar kan je mee beginnen , want ik heb het nog maar 1x gedaan en wil er graag veder in, en wat voor dingen heb je ervoor nodig ik doe het gwn met een longeersingel en menteugel en natuurlijk hoofdstel maar is dat goed???


kijk anders eens op www.rijkunstzondergrenzen.nl Is de site van Piet Bakker, en naar mijn idee nog steeds een van de weinige die een concrete en duidelijke uitleg geeft over hoe je kunt (beginnen met) werken aan de lange teugel.

@zusjacobs: leuk dat je foto's hebt, ben benieuwd!


Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:53

ZusJacobs schreef:
Op die site staat weinig info? Moet je je ergens aanmelden of?

Nou vooral de preview van de dvd ging het mij eigenlijk om. De dvd zelf is ook echt een aanrader. Zeker wanneer je niet zo goed weet hoe te beginnen. Maar in de preview wordt ook al het een en ander uitgelegd :j

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:24

ZusJacobs schreef:
8 sporen? :D Hoeveel benen heeft hij? Je bedoeld dat hij op 4 sporen loopt terwijl het op 2 moet.

Eh juist op 4 sporen toch? Bij 2 sporen loopt ie gewoon rechtdoor, of ben ik nou in de war. Tis toch voor elk been 1 spoor bij de klassieke Schouderbuiten of binnenwaarts, dus 4 sporen. In de huidige dressuur wordt ie op 3 sporen gevraagd, dus 1e spoor: buitenachterbeen 2e spoor: binnenachterbeen en buitenvoorbeen 3e spoor: binnenvoorbeen.

Nou super dat het zo supergoed ging Shettepret :))

Te schuin in de schouderbuitenwaarts kan hoor loveidefix. Dan zit er teveel ruimte tussen het binnenvoorbeen en buitenachterbeen. Je kunt m op 2 manieren uitvoeren. Op 3 sporen, dan zit het buitenachterbeen recht achter het binnenvoorbeen. Of op 4 sporen, dan zit het buitenachterbeen net iets binnen het binnenvoorbeen. Te recht of te schuin heeft beide meestal te maken met een onjuiste lengtebuiging. Dit is vaak ook best lastig voor ze in het begin, vergt een stukje gymnastiek. Dus probeer m goed in te zetten, paar passen opzij, en dan gelijk weer rechtmaken. Merk je dat ie te schuin wordt, even ophouding aan de buitenteugel, zorgen dat je stelling intact blijft en dan weer een pasje vragen. Als je m er echt niet meer uitkrijgt en hij schuin door blijft stappen, dan liever recht maken en overnieuw beginnen.

Hier gaat de training ook erg lekker momenteel. Had vandaag als hoogtepunt een hele fijne verzamelde galop te pakken. Met af en toe een levade tussendoor :Y) Werd ie zo enthousiast dat ie vergat door te springen en kwam ie alleen maar omhoog. Ook niet erg, de verzameling zat er namelijk wel netjes in. Binnenkort maar weer eens iemand regelen om wat foto's te maken :j

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:35

waarom is schouderbuiten absurd? In feite is het hetzelfde als travers en renvers. Zo heb je schouderbinnen en schouderbuiten. Zeker in de aanleerfase vind ik het een prettige oefening :j Ik geloof dat in het langeteugelwerk de meningen nog altijd verdeeld zijn over het aantal sporen := Piet Bakker verteld er een leuke anekdote over op zijn dvd. Dat ze tegenwoordig de schouderbinnen een schoudervoor noemen, en de schouderbinnen eigenlijk op 4 sporen werd gereden en de schoudervoor op 3, en dat dat nu is omgedraaid.
8 sporen is idd onmogelijk :))

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:43

Toch werkt het voor veel pony's erg verhelderend juist door ze met behulp van een afrastering in te laten zien dat de enige juiste oplossing van de puzzel is dat ze opzij moeten. Scheelt doorgaans een hoop frustratie omdat je anders met een pony zit die steeds naar voren gaat of naar achteren gaat omdat ie de zijwaartse hulp niet begrijpt. En nee dan hoef je ze echt niet met hun hoofd dwars tegen het hek te parkeren. Wanneer de oefening bevestigd is, en de zijwaartse hulp duidelijk is, zit de schouderbinnen er doorgaans in een mum van tijd op. En later kun je beide varianten meepakken op de middenlijn of 2e of 3e hoefslag. En daarbij kan het ook een prettige voorbereiding op het appuyement en de travers zijn.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:57

Een klein zetje op zn tijd kan imo geen kwaad, let er echter op dat het geen gewoonte wordt! Ik heb wel mensen gezien die er echt een gewoonte van maakte. Zodra pony het even niet begreep of ertegenin kwam, hup heupen erin. En dat is leuk met een Shetlander, maar een groter paard is daar echt niet van onder de indruk (of juist teveel ;) ), en zal je het dus ook anders op moeten lossen. Maar in het beginstadium, is even een duwtje in de goede richting (haha woordspeling :P ) echt geen doodzonde.

Oh voor wie het leuk vindt: heb weer wat beeldmateriaal van mij en Umpire van afgelopen wedstrijd :)

[GVL-ITP] Umpire op wedstrijd - Dressuur a/d Lange Teugel Klasse Zwaar


Umpire gaat ook erg lekker op zijn manier :)) Even gekopieerd uit ander topic:

Umpire net nog aan de LT gehad, jeetje mina die idioot was me een partijtje gestuiterd niet te kort :') En zoals hij bij alle nieuwe spannende uiterst leuke (in zijn opinie dan :P ) oefeningen doet, ging hij ook vandaag uiterst vlijtig aan de gang met zn huppelsteigertjes _O- *Ik neem m iets terug in staptempo* *Umpire: oooh nu moet ik vast gaan stijgeren :j springt met 2 benen de lucht in* *Ik wil een SB in stap doen* *Umpire: oooh ja ik weet het zeker, nu moet ik omhoog :j * *Vanuit het halthouden naar de draf* *Umpire: jaja kijk eens wat ik kan Eline :D let op :D *pooiing**

:+

Maargoed, ben uiterst consequent gebleven, en alleen beloond wanneer ik erom vroeg en verder meteen voorwaarts gereden want anders doet ie straks alles op 2 benen :') Umpire heeft iets nieuws ontdekt hoor _O-

Toen ik net begon met hem en de schouderbinnenwaarts aan had geleerd kon ik ook geen volte meer draaien zonder dat Umpire direct aan een SB begon. Evenals met de galop, hij heeft toen een aantal trainingen erg hard zn best gedaan om van elke oefening een galopoefening te maken :') Gelukkig waait het vrij snel weer over :Y)

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:24

Wat toevallig Loveidefix, ik ben nu net aan het kijken voor de gewone Cheyenne Drytex voor onze pony's!

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:20

ZusJacobs schreef:
Maar waarom mag je bij het rijden dan wel langer 'sjoemelen' met verzamelen? Je werkt bij het rijden er to h net zo goed heen, en wat mij betreft ga je bij het lange lijnen echt niet sneller naar verzameling dan bij het gewone rijden, beetje oneerlijk tegen over het paard.. Juist met rijden zou je eerder aan verzameling moeten denken vanwege het extra gewicht wat er op de voorbenen komt van ons.. Des al niettemin moet je tijd nemen wil het paard op een correcte manier kunnen verzamelen, en daar kun je met lange lijnen niet sneller naartoe omdat wij anders harder moeten lopen.. (of dergelijk)

Nouja het klopt imo toch niet helemaal wat je zegt. Juist aan de lange teugel kun je je paard eerder leren wat verzameling is omdat je er niet op zit. Rug en buikspieren zijn vrij om enkel het eigen gewicht te dragen. Dat is echt een wezenlijk verschil tussen het rijden en werken aan de hand/lange teugel. Daar wordt het bij grotere paarden ook veel voor gebruikt. Om ze eerst zonder ruitergewicht de oefening te leren begrijpen en qua spierkracht aan te kunnen, alvorens onder het zadel dezelfde oefening te verlangen. Onder het zadel komt er meer kracht bij kijken omdat je met het ruitergewicht en (een andere) balans zit. Natuurlijk kun je niet van een 3 jarige verwachten dat ie meteen in een verzamelde draf wegdraafd aan de lange teugel. Daar bouw je rustig naartoe en in het begin zal het tempo ook echt wat hoger liggen en/of draaf je slechts enkele passen per keer. Maar doorgaans werk je toch sneller naar een verzameling toe omdat het voor jouzelf en het paard rustiger en prettiger is wanneer je het in rustige looppas bij kunt houden. Heeft doorgaans tot gevolg dat je een stillere handhouding hebt en in je hele lijf meer balans hebt, dan wanneer je er bijna achteraan moet rennen. Wat niet wil zeggen dat ze altijd in een verzameld tempo (moeten) lopen. Mijn pony bijv. vind het erg prettig wanneer hij na een aantal passen mooi verzameld lekker even wat mag verruimen in draf. Dan laat ik de teugels vaak vieren en laat ik hem in een volte om me heen lopen zodat ik hem niet in de weg zit.
Galop is overigens weer een flinke stap verder, een paard moet eerst correct in draf kunnen verzamelen wil je kunnen verwachten dat hij zn eerste pasjes netjes verzameld weg kan galoperen. Overigens kun je de galop natuurlijk verbeteren aan de dubbele lijnen of evt. onder het zadel voordat je aan de lange teugel de verzameling verwacht.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:14

In de huidige Shetlandproeven niet nee. Ik weet wel dat bij de lange teugeldag er een proef met en zonder galop was. Bij het NSPS gaat er trouwens ook het een en ander veranderen qua proeven, in elk geval in de hoogste klasse. Maar daar kan ik verder nog niet zoveel over zeggen. Er zijn wel voorstellen gedaan en galop was er daar een van.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:21

ZusJacobs schreef:
Als ik kijk naar het bericht van BB snap ik weer waarom ik het zo heb beschreven, maar ik begrijp jouw bericht ook zeker en daar ben ik het ook zeker mee eens. Wat ik bedoel te zeggen met mijn bericht is dat je paard niet gelijk verzameld moet lopen in de stap draf en galop, dat is onmogelijk zonder enig goede voorbereiding. Maar goed, ga er vamuit dat BB dat ook wel weet :)

Nee precies daar heb je helemaal gelijk in! Een goede voorbereiding is uiteraard een vereiste.

ilovemoney schreef:
Haha daar heb je gelijk in!!
Maar ik ben nog lang niet zo ver om de galop erbij te pakken, ik rij namelijk zomers veel met de wagen, en dan zou ik haar alvast op voor kunnen bereiden en het longeer werk dan. maar ik wil eerst wat meer oefeningen met haar kunnen voordat we de galop erbij doen.

Aan de dubbele longe kun je ook al heel veel doen. Ik longeer mn pony minimaal 1 tot 2 keer per 2 weken aan de dubbele longe. Zeker de galop kun je daar heel fijn mee trainen omdat je wel contact met de mond (of neus bij bitloos/kaptoom) aan beide kanten hebt waardoor je ze mooi over de rug kunt laten lopen en wat duidelijker kunt communiceren dan aan een enkele longe.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:19

@Jotoma: ik denk dat je gewoon nog even wat kilometers moet gaan maken en wellicht in het begin nog wat afwisselt tussen longeersingel en zonder. Blijkbaar geeft het jou (en je paard) nog wat meer steun nu, daar is niks mis mee. Genoeg mensen die het altijd met singel blijven doen, in sommige landen is het zelfs gebruikelijk. Ik wissel zelf ook regelmatig af. Soms train ik mn pony met longeersingel, beginnen we eerst gewoon met dubbele longe om tussendoor er wel schuin naast/achter te gaan lopen en wat dingen uit het lange teugelwerk mee te pakken. Je moet gewoon doen wat voor jullie het fijnste werkt, zeker in het begin als het allemaal nog wat onwennig is.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:38

wss lijkt dat van jou meer op 'droog mennen'. Doen mensen vaak ter voorbereiding op het echte mennen met jonge paarden. Ik kan zo niet beoordelen of het verkeerd is ;) Ik denk alleen dat je het jezelf wel lastiger maakt door zo ver weg te lopen. Je hulpen komen dan toch anders door.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:04

nouja je moet niks natuurlijk ;) Maar die 2e foto is wel de gangbare manier van werken aan de lange teugel op de klassieke manier.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:38

Ik loop meestal zo, vlak naast het achterbeen dus. Idd niet zover naar voren als bij de foto hierboven. Anders wordt het wat lastig met van hand wisselen idd :j maar je kunt ook recht achter de kont lopen. Andafries kan daar een voorbeeld van geven, is ook een zeer gangbare methode.
Afbeelding

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:11

Nou ik heb ook met grotere paarden gewerkt :) En dat is even oefenen :D maar ook prima te doen hoor :j

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:53

ZusJacobs schreef:
Eerste galop sprongetjes gaan bij mij meer richting volte/longeerwerk op. Ik maak een kleiner rondje maar houd wel lichte druk op beide teugels, gebruik dit alleen om hem te leren dat hij ook zo kan galopperen. Vorige week een super leuke aansprong in de galop gehad, vanuit de travers op de volte, erg leuk!

Zo heb ik het inderdaad ook opgepakt :j wel onder begeleiding van mn instructrice, maar die heeft het me ook zo geleerd. Ondertussen moeten we het van haar nu op de rechte zijde doen, en dat is weer een flinke uitdaging erbij := Eerste 3 á 5 sprongen gaan goed, maar daarna wil ie nogal eens op zn neus donderen (niet letterlijk natuurlijk :D maar dan valt ie op de voorhand) Zijn nu bezig om m voor die tijd terug te nemen of als ik toch net te laat ben juist wat naar voren te zetten zodat ie niet aanleert om op de voorhand te blijven vallen. Maar makkelijk is anders :Y) Ik merk dat we op de volte blijkbaar toch iets meer konden smokkelen allebei :D dan kon hij een langer stuk volhouden dan op de rechte zijde nu.
Zal ook eens kijken hoe hij het vanuit de travers oppakt, in draf beheerst hij die nu zeer behoorlijk (echt 10 keer sneller dan het appuyement gek genoeg, dat blijft een moeilijke oefening voor hem) dus eens kijken of hij het zo ook op kan pakken. Dan hebben ze natuurlijk een stuk meer de achterhand erbij, tenminste dat lijkt mij zo.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:58

:= die had een lekkere bui dus :+

Gister ook Umpire aan de LT gehad, hij moest even op gang komen. Was op vakantie geweest en toen heeft ie wel beweging gekregen maar niet echt aan de lange teugel. Van de week al wel lekker gewandeld en gelongeerd. Maar hij was niet optimaal soepeltjes, dus eerst een half uur in stap bezig geweest met rek en strek oefeningen (schouderbinnen/buiten, appuyement, travers, stappirouette). Tussendoor zelf even wat laten draven (aan lange teugel zonder aanleuning zegmaar) En daarna ook draf en galop er heel even bijgepakt. Vooral de overgangen, stap-halthouden-achterwaarts-wegstappen-meteen in draf-meteen in galop. En dat in verschillende variaties. Aan het eind liep ie heel lekker :j Morgen weer les :D

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:58

vraagje he Andafries. Hoe vraag je aan de lange teugel de changementen? Zijn we echt nog laaaaaaaaaaang niet aan toe hoor, gewoon interesse. Maar onder het zadel doe je dat natuurlijk met gewichts en beenverplaatsing. Maar aan de lange teugel ga je niet steeds van kan wisselen neem ik aan? Hoe weet hij dat hij een changement moet maken? Van stelling wisselen neem ik aan, maar dan krijg je in eerste instantie een contragalop en is niet per definitie een signaal om in de andere galop over te gaan. Ben erg benieuwd! :)

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:05

Maar een onderdeel van de galophulp heeft bij mij ook duidelijk te maken met de kant waar ik loop. Maar wss zet je dat eerst anders op commando :)* sorry hoor zit even al denkend te typen :D Maar ohz kun je natuurlijk heel eenvoudig met een beenhulp aangeven in welke galop je aan wilt springen als de galop goed bevestigd is. Aan de LT lijkt me dat toch lastiger? Ook voor je paard om het verschil te weten en dus in de juist aangegeven galop aan te springen. En dat is nog te overzien, want stel je gaat ipv aan de binnenkant aan de buitenkant lopen dan heb je nog je stelling en de richting waar je paard naartoe gaat (linker of rechterhand) maar op de rechte zijde vanuit galop in de andere galop overgaan, lijkt me toch lastig. Wat is dan die hulp voor je paard dat ie in de andere galop over moet springen?

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:41

Oke, toch van kant wisselen dus :j is dat niet lastig? Al loop je er niet helemaal naast natuurlijk. En ik kijk nu even vanuit mn eigen oogpunt en nu is het nog lastig genoeg om uberhaupt goed in galop te blijven voor een langer stuk, laat staan om dan halverwege ook nog even van kant te wisselen :+ Wanneer de galop net zo goed is bevestigd als de draf zal het omwisselen ook vloeiender gaan natuurlijk. In draf hoef ik er iig niet eens meer bij na te denken.

Haha ik klik geloof ik ook vaker dan mn instructrice lief is :)) Maar met het rijden heb ik daar ook last van :Y)

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:55

Nu nog aan de binnenkant. We zijn eerst bezig om een vloeiende verzamelde galop te ontwikkelen, en dan is het soms nog wel handig om hem even op de volte te zetten. Anders hou ik het soms niet bij :D haha. Hij vindt het een erg leuke oefening maar kost gewoon veel kracht. Dus steeds een paar sprongen erbij. Het aanspringen gaat nu 9 van de 10 keer heel netjes, maar hij heeft nog snel de neiging uit elkaar te vallen.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:16

Haha ja dat zal wel een gek gevoel zijn in het begin :)) kan er helaas nog niet over meepraten :Y)
Ik vergelijk het voor mezelf maar een beetje met de eerste keren in draf aan de buitenkant lopen. Voor mijn gevoel klopte de stelling en alles dan echt voor geen kant meer :+ De schouderbuitenwaarts deden we toen al een tijdje, maar dat is toch anders omdat je dan direct van stelling wisselt en je in feite dus weer aan de binnenkant loopt. Over de hoefslag terwijl ik aan de buitenkant liep was ook volgens Umpire heeeeel raaaar :+ Maar nu is het ook de gewoonste zaak van de wereld :j dus met die galop zal het met de tijd ook wel goed komen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 29 bezoekers