Longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irmaz

Berichten: 4722
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:48

Xnainie schreef:
Dankjewel voor jullie reacties ik ga hier weer veder mee !

vind het heel lastig. Van alle kanten hoor je veel verschillende dingen. Ik heb bij haar veel met de pessoa gelongeerd die goed af gesteld staat. Probleem bij haar is dat ze niet gaat ontspannen waardoor ze beetje vast pakt en niet Omlaag wil, ze gooit heel snel haar achterhand naar binnen. Tijdens het rijden bereikt ze een punt en veder dan dat gaat ze niet, hals strekken vind ze ook echt lastig

Nu mag ik van een stal genootje haar dubbele longen gebruiken.

Foto van @mizora leek mij juist tegenstrijdig. Ik heb naar deze ook nooit echt onderzoek gedaan.

Hoe handig ben je met de zweep? In principe zijn dit problemen die je met de juiste zweep aanwijzingen zou kunnen oplossen.

Over de foto van @mizora ben ik het met je eens, ik zie daar ook zo 123 niet de werking van. Wel wanneer je de touwtjes eerst door het bit en dan vastclipt aan de ring van het kopstuk.


irmaz

Berichten: 4722
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:14

Je vraag ging toch over longeren?


irmaz

Berichten: 4722
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:38

Mizora schreef:
irmaz schreef:
Over de foto van @mizora ben ik het met je eens, ik zie daar ook zo 123 niet de werking van. Wel wanneer je de touwtjes eerst door het bit en dan vastclipt aan de ring van het kopstuk.


Wanneer je hem door het bit doet, werk je de neus weer naar achteren toe. De kracht van dit hulpmiddel is juist dat het niet de neuspositie bepaalt, enkel de hoogte van de oren.

De inwerking van het bit is puur als correctie, niet als richtinggevend middel, daarvoor is de druk achter de oren. Maar onder de man is dit ook niet het geval bij een sterrenkijker.

https://www.yourhorse.co.uk/gear/advice ... format=amp

https://youtu.be/rAI_C0gTHmg

Het geeft dus maar net een klein zetje en laat de mond zo veel mogelijk ongemoeid.

mmm...ik begrijp het idee erachter maar zie het effect niet terug in het filmpje. Dat paard loopt op de voorhand en alsof het een bezemsteel in heeft geslikt, ik zie erg weinig aan ontspanning over de rug :?

Als het doel is om de mond ongemoeid te laten en alleen te voorkomen dat het hoofd niet te hoog wordt opgericht is het dan niet handiger om een touw alleen over het hoofd, achter de oren vast te maken? Een aantal jaar geleden was dat een rage met een elastiek als ik me goed herinner.

Persoonlijk zou ik dan eerder een gogue gebruiken dan krijg je ook niet dat je de mond opentrekt wanneer het paard omhoog komt, wat een paard mogelijk triggert om zijn neus helemaal de lucht in te steken om aan die druk te ontkomen.

irmaz

Berichten: 4722
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:51

Xnainie schreef:
irmaz schreef:
Je vraag ging toch over longeren?


Ja dat klopt ????

Hoe handig ben je met de longeerzweep? Je kunt met de longeerzweep voorkomen dat hij zijn achterhand naar binnen gooit. Drijf met je zweep het binnen achterbeen zodra dit naar voren komt iets bij. Door veel overgangen te maken voorkom je ook dat ze gaat vastpakken, drijf hierbij ook weer op het juiste moment het binnen-achterbeen bij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers