Help, ik moet m’n paard longeren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 17:41

Sas_Mon schreef:
Les nemen in longeren met dubbele longe. Als ie netjes ingereden is zou hij dat zo op moeten kunnen pakken. En geen associatie met gewoon longeren.


Dit in menpositie, kun je hem bij je houden.

Ik zou wel voorzichtig zijn met longeren als hij net genezen is van een peesblessure. Als je longeert met dubbele lijnen in menpositie kun je er ook achter lopen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:19

siskeh schreef:
Menpositie zoals hier beschreven is misschien niet het meest geschikte om te doen, als je wilt dat je paard goed over zijn rug loopt, in men positie moeten ze in draf behoorlijk verzameld lopen, dat gaat ten koste van de ontspanning en "mooi rond" (dus neusje er iets uit, paard mooi horizontaal)
Overigens kan een paard ook aan de Dubbele longe goed aan de kletter gaan, en vind het ook wel iets waar je echt een beetje handig mee moet zijn.

Ik ben geen expert op het gebied van Aqua-trainers, maar zou dat niet geschikt kunnen zijn?

Daarnaast kan ik me voorstellen dat bepaalde oefeningen aan de hand ook geschikt zouden kunnen zijn, maar dit zou je moeten overleggen ook, en is natuurlijk ook érg afhankelijk van wat de klacht is.


Niet mee eens, http://www.correctedressuur.nl/page/rec ... bele-longe

Je kan ze prima voorwaarts-neerwaarts trainen met het neusje er uit en een goed ruggebruik. Aan de kletter gaan wordt ook een stuk moeilijker omdat je er gewoon een rem op hebt zitten. Even een keer duidelijk maken dat het niet de bedoeling is en probleem is opgelost. Het is juist bij uitstek de manier om ze onbelast goed over de rug te trainen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Help, ik moet m’n paard longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:49

Ah excuses, dan begrepen we elkaar inderdaad verkeerd.

Nee dat is niet wat TS zoekt, dubbele longe en dan niet achterlangs lijken me de handigste opties. Ik zou persoonlijk nooit met een ketting gaan longeren.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Carr_friesje en 3 bezoekers