De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Annetje

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:38

Ik heb vaker dat ik er niet in kan, maar moet zeggen dat het nu al een hele tijd is... zou het komen doordat ik me ook ingeschreven heb voor die dressagepromovement? Ik heb in elk geval een mail gestuurd naar info@trtmethod.com.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:07

Ik kan er weer in!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het te veel geld vind. Ondertussen staan er heel heel veel filmpjes online van Tristan en ik denk zelf dat je daar al heel veel mee kunt, zeker als je hem dan ook nog een keertje in het echt bezig zou kunnen zien.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:33

Die trailer blijft hier ook moeilijk. De mijne probeert om te draaien op de trailer. Nu helaas ook niet veel meer kunnen oefenen.

Dat opstappen op de magische manier heb ik uitgebouwd tot travers aan de hand! Geen idee hoe, het gebeurde zomaar per ongelijk.
Naar de kruk toe wil ze niet zo graag. Ze heeft me er een keer vanaf geduwd en is daar nogal van geschrokken. De oefening zit er wel goed in.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:57

Hier beetje hetzelfde. In het begin ging ze erop en dat ging steeds moeizamer, tot we op wedstrijd 1.5uur in de regen bezig waren om haar op de trailer te krijgen.... ze ging er NIET meer op!
Daarna aan de slag gegaan met de methode en de trailer en toen was er ontzettend snel verbetering! Ik heb wel intensief getraind toen, laten we zeggen 4x in de week een half uur en dat drie weken lang. Daarna had ik wedstrijd en daar ging het laden ook goed. Helaas daarna de tijd er niet meer voor gehad, of er niet meer voor genomen. Ik ben wel benieuwd of ze nu 2 maanden later er weer zo op zou gaan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:28

Ik heb gisteren geprobeerd om mijn soort van travers als uitbouw van het opstappen te filmen. Lastig lastig... want ze wilde niet meewerken en het was moeilijk om het precies in beeld te doen. Hopelijk krijgen jullie wel een idee zo.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:54

Pol hier hetzelfde, alleen dan vaak ook met voorbenen. De mijne is heel erg introvert en met hem heb ik de trt ook een beetje opgegeven. De enige reactie die ik bij hem krijg, is dat hij wil gaan stoeien ;) de merrie die ik voor een ander rijd, pakt het wel fijn op allemaal.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:01

De poetplaats kun je behandelen zoals het trailerladen. Dus hem laten zien dat op de wasplaats staan eigenlijk de enige fijne optie is (zelf even de filmpjes bekijken die daarbij horen).

2 meter is wat mij betreft ruimte genoeg om je paard te laten draaien en is het dat echt niet, dan kun je hem ook weer zoals het trailerladen naar voren 'jagen'. Dus drijven, achter je paard in plaats van leiden en trekken aan je touw. Je gaat dus meer achter het paard staan en zwiept met je touw als hij niet meer loopt, reageert hij nog niet, dan geef je een tik enz...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 10:15

Peetstap daar ben ik het helemaal mee eens. Als je Conny (dressagepro, bedenker van trt online ding) volgt, dan staat het ook vol met acties en vernieuwingen van de site enz... logisch dat ze reclame willen maken, maar ik vind het ook storend.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:00

Waarom zou je dat doen? Je betaalt eenmalig, je krijgt het niet terug.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:41

Oooh nooit geweten... Ik betaalde in 1x iets van 500 euro. Geen idee of ik het dat echt waard vind. Ik heb er veel aan gehad, maar ik vind het ook erg veel geld.