Hoe hebben jullie longeren geleerd?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fleury

Hoe hebben jullie longeren geleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-19 18:28

Ik vraag mij af hoe jullie aan de juiste kennis zijn gekomen om met een goed oog, met de juiste hulpteugel, met de juiste op en afbouw, je paard te kunnen verbeteren door middel van longeren.

Ik zie wel veel mensen op stal rijles hebben maar geen longeer les. Toch zie ik veel mensen longeren. Ik vraag mij af hoe dan de juiste keuzes gemaakt worden.

Ik longeer mijn pony ongeveer 1 keer in de week. Eerst had ik heel veel druk in m'n handen en viel ze enorm over de buitenschouder, galoppeerde bijna alleen maar overkruisd en sprong continu over om over de hoofdhouding maar niet te spreken.
Met mijn basale kennis heb ik het nu voor elkaar gekregen dat ze aan een lichte contactlijn loopt, netjes aan de hulp is en mooi rustig kan galopperen in de juiste galop.
Ik longeer nu met een lange longeer hulp en daar ontspant ze goed van.

Maar nu, ik zie de schouders te veel naar rechts gaan, kan dit niet corrigeren. Hoor slechte verhalen over de longeerhulp. Ik ben onder het zadel serieus aan het trainen maar zou dit bij het longeren ook willen doen.

Ik zou graag meer willen leren over trainen dmv longeren zijn er mensen die longeer les geven? (en wie is aan te raden omgeving Eindhoven?)

Dus hoe zijn jullie aan de juiste keuze gekomen voor de training met de longe? Of doen de meeste ook maar wat met net die hulpteugel die beschikbaar is?

Fleury

Re: Hoe hebben jullie longeren geleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-19 07:39

Bedankt voor al jullie antwoorden!

Wat ik mij dan nog afvraag is welke spullen hebben jullie allemaal om te longeren? En met welke spullen zijn jullie begonnen?

Ik heb een longeersingel, touwtje (moet nog een langere kopen voor meer mogelijkheden), longeerhulp en een enkele longeerlijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie