[EG]Tariana v. Revoque Engels volbloed 2002

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romee_Sifra

Berichten: 177
Geregistreerd: 27-11-11

[EG]Tariana v. Revoque Engels volbloed 2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 01:46

Omdat ik een aantal jaar geleden via Bokt een kennis van de fokker van mijn KWPN merrie tegen ben gekomen, probeer ik het weer.. dit keer een lastigere opgave ;)

Ik heb een aantal stallen aan huis, waarvan er nog 1 leeg stond, een geboorte singel en alle andere benodigdheden, ervaring en hulp. Dus wanneer er dan een erg zielig, hoogdrachtig paard langs komt op Marktplaats kun je natuurlijk maar 1 ding doen… Inladen en wegwezen.

Gisteravond heb ik Tariana opgehaald, bij een man met niet veel kennis van paarden. Hij kwam er eergisteren achter, nadat zijn vader hem er op attendeerde, dat de merrie misschien drachtig kon zijn in plaats van ‘aangekomen’.
Hij kocht haar 8/9 maanden geleden van een handelaar en ze heeft al die maanden in een vieze stal gestaan. Ze is er slecht aan toe, slecht gebit, brandmager, schimmel, kapotte schoft en waarschijnlijk wormen. Ze is ontzettend lief en we bouwen gras en brok met enige haast op. Ze is hoogdrachtig en de dierenarts schat binnen een maand veulenen. (Ze is vanmiddag gecheckt door de dierenarts en heeft de nodige enting en vitaminen gekregen)

Ik heb al wat info gevonden, zo weet ik dat ze zelf heeft geracet en ook een aantal nakomelingen. 2 nakomelingen zijn ontzettend duur geveild en 1 niet, dit merrie veulen is van 9 juni vorig jaar en was in eigendom van Eddie Naughton.

Ik zou graag willen weten wat er vanaf toen tot 8 maanden geleden met Tariana is gebeurd. Is het mogelijk de vader van het veulen, wat hopelijk gezond is, te achterhalen?
Tariana is van Revoque, ik probeer een link naar de pedigree te plaatsen:
https://sporthorse-data.com/pedigree/tariana-0

Alle tips welkom!
Wij voeren lekker door ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 20-05-23 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

Selima

Berichten: 632
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: Tariana v. Revoque Engels volbloed 2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:36

Mooi dat je haar gekocht hebt en hopelijk heeft ze nu veel betere kansen met het veulenen!

Als je kijkt op de site van Racing Post en in search Tariana invoert (https://www.racingpost.com/profile/horse/604906/tariana) krijg je best veel informatie.
De fokker van haar 3 gestarte kinderen bijvoorbeeld (FM Finneran).

Er is helaas geen info over niet gestarte nakomelingen. De jongste gestarte nakomeling, Where Eagles Dare, is uit 2013 en wat er daarna met haar gebeurd is, haar eigenaren, valt niet te zien maar iemand met een betaalde account kan misschien meer zien.

Succes met je zoektocht en hopelijk vind je de vader van het veulen.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Tariana v. Revoque Engels volbloed 2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:56

Wat een raar verhaal, arm paard! Er zitten nog best wat spieren op voor een paard dat alleen maar op stal heeft gestaan, dat is wel een gelukje voor haar. Wel te dun inderdaad.
Ik heb verder geen tips, maar ik wens je veel succes met haar :) !