Welke baan past bij mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adulting_101
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-01-23

Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 14:44

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount. Mocht je mij denken te herkennen, stuur me dan alsjeblieft een PB.

Welke baan past bij mij?

Ja, welke baan past bij mij? Althans, wat is jullie mening o.b.v mijn verhaal? Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb het gevoel in een halve quarterlife crisis te zitten ... En met het uitzicht op dit werk nog 40+ jaar doen, wordt het er niet per se beter op. Note vooraf: ik heb ook een eerste intake met een jobcoach gepland staan, maar wellicht komt een van jullie met de gouden tip. :D

Goed, korte introductie.
- Dame van begin 20
- Havo afgerond met N&T- en N&G-profiel (voor wie dat niets zegt: wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie)
- 2-jarige HBO studie Crossmediale Communicatie afgerond
- Nu ruim 3 jaar aan het werk bij een online marketing bureau (waar ik sinds het afronden van mijn studie ben begonnen met werken)

Mijn interesses zijn erg breed. Dat is precies mijn heikel punt. Kiezen. Moeilijk!

Ik vind het heerlijk om buiten bezig te zijn en mensen en dieren vooruit te helpen. Ik zou dan ook graag een baan met 'nut' willen en niet 'domweg' verkopen om het verkopen. Voor wie daar weinig waarde aan hecht, klinkt het misschien een beetje zweverig. Maar ik vind het een fijne gedachte om iets te kunnen voor mens, dier en / of milieu en zo mijn steentje bij te dragen.

Een kantoorbaan vind ik prima (zeker als het hondenweer is, waardeer ik dat zeer :+). Dat doe ik nu ook. Maar ik zou wél graag meer afwisseling willen. Of dat nu meer in gesprek zijn met klanten, lesgeven of zaken op locatie uitwerken is.

Ik kan (gebaseerd op mijn huidige werk) goed klanten binden, trajecten verkopen en begeleiden. Aan de andere kant kan ik ook ergens helemaal induiken en nieuwe dingen uitzoeken. Op school vond ik biologie en scheikunde altijd de leukste vakken (en vind ik het nu stiekem soms een beetje zonde dat ik hier niets mee doe). Ook het onderwijs heeft mijn aandacht getrokken, maar dat is best een overstap en ben dan nog niet zeker genoeg of dat de juiste keuze is voor mij (zeker gezien ik me bij kinderen vaker wel dan niet wat ongemakkelijk voel). Ik vind techniek interessant, maar weet niet zo goed wat daar op hbo-niveau mogelijk is. Groene vingers heb ik redelijk en vind het ook zeker leuk om in de tuin bezig te zijn.

Een deeltijd studie volgen zou ik zien zitten. Een vacature met omscholingsmogelijkheden is welkom. Een vacature waar ik zo in kan rollen is prima.

Kortom, ik vind een heleboel leuk en interessant. Maar waarvan mijn ogen nu écht gaan glinsteren; ik ben er nog niet achter. In ieder geval is de gedachte aan nog 40+ jaar van dit niet erg motiverend, dus ik wil graag bekijken wat dan wél.

Kleine sidenote: bloed, naalden en dat soort dingen zijn niet voor mij weggelegd. :=

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:00


_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:04

Welke regio zou handig zijn voor je?

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:07

Adulting_101 schreef:
Maar ik vind het een fijne gedachte om iets te kunnen voor mens, dier en / of milieu en zo mijn steentje bij te dragen.


Kijk eens rond in de goededoelenwereld. Natuurmonumenten, WNF, dierenbescherming, dat soort organisaties. Daar komt een hoop marketing, communicatie en fondsenwerving bij te kijken. Contact met (grote) donoren, of juist contact met de uitvoerders van projecten die gefinancierd worden, in lekentaal uitleggen aan donoren waar het geld aan wordt besteed...

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:25

Zo herkenbaar! Moeilijk he :') Een oud-collega van mij is gaan werken bij make-a-wish op kantoor, zou zo iets bij je kunnen passen? Inderdaad wat Ibbel zegt!

Adulting_101
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 15:44

dimmelim schreef:


Goede tip! Ik heb zelf vaak het idee dat ik hier door mijn leeftijd 1-0 achter sta, maar het is het bekijken waard.

_Nelleke_ schreef:
Welke regio zou handig zijn voor je?


Ik ben op zoek in de regio Rotterdam (Zuid-Holland), dus opzich voldoende uitwijkmogelijkheden. :)

Ibbel schreef:
Adulting_101 schreef:
Maar ik vind het een fijne gedachte om iets te kunnen voor mens, dier en / of milieu en zo mijn steentje bij te dragen.


Kijk eens rond in de goededoelenwereld. Natuurmonumenten, WNF, dierenbescherming, dat soort organisaties. Daar komt een hoop marketing, communicatie en fondsenwerving bij te kijken. Contact met (grote) donoren, of juist contact met de uitvoerders van projecten die gefinancierd worden, in lekentaal uitleggen aan donoren waar het geld aan wordt besteed...


Dat is ook een goede tip! Dat ligt ook dichtbij mijn eigen interesses, dus dat spreekt me zeker aan.

Flicka12 schreef:
Zo herkenbaar! Moeilijk he :') Een oud-collega van mij is gaan werken bij make-a-wish op kantoor, zou zo iets bij je kunnen passen? Inderdaad wat Ibbel zegt!


Ja, verschrikkelijk! :o Zeker omdat er zoveel keuze is. Make-A-Wish is ook een mooi bedrijf inderdaad, thanks.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:46

Of iets in de richting waarin je nu werkt, maar dan bij een goed doel? Ik weet niet waar je woont en welke doelen je aanspreken, maar de Nierstichting zoekt bijvoorbeeld een adviseur communicatie en een programmamedewerker bewustwording en preventie. Zie https://nierstichting.nl/over-de-nierst ... vacatures/

Oh, wat Ibbel zegt dus :D

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:01

Citaat:
Goede tip! Ik heb zelf vaak het idee dat ik hier door mijn leeftijd 1-0 achter sta, maar het is het bekijken waard.


Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Voor sommige functies is het zelfs een grote plus dat je je qua leeftijd nog goed kan verplaatsen in studenten.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:49

Begin 20 is nog jong, is fulltime studeren niet een optie? Daarmee verbreed je je opties aanzienlijk want niet alle studies zijn er in deeltijd.

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:55

Wat ik even mis, was je vorige studie een bewuste keuze? (Of meer van: dit klinkt ook leuk en duurt 2 jaar, top!)
Als je scheikunde enzovoorts interessant vindt, is naar de universiteit en dan een studie als gezondheidswetenschappen dan niet iets voor jou? Is een best wel brede studie en je zou er meerdere richtingen mee op kunnen, zoals onderzoeker, docent, manager of beleidsmedewerker (volgens de website van de universiteit)

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:00

Je bent nog zo jong! Alleen door dingen te proberen kom je erachter welke baan bij je past. Het is een cliche, ik weet het... Maar ik zit er nu ook middenin ;)

Slim dat je een gesprek hebt met een jobcoach.

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:21

En het werk van een jobcoach? Daar komen veel dingen die Je leuk vindt terug. Mensen begeleiden, je bent veel buiten, je helpt mensen “vooruit”. Je kan ook eens kijken bij een gemeentelijke instantie of er bedrijven zijn die sociale werkplaatsen hebben waar ze begeleiders zoeken. Je kan daarin ergens helemaal induiken, wat zijn de juiste leerroutes voor een kandidaat bijvoorbeeld. Mocht je wat meer info willen kan ik je wel links toesturen :)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:49

Ik sluit dit topic omdat het niet past op OV. Daarnaast heeft de topicstarter te weinig paardgerelateerde berichten geplaatst om toegelaten te worden op de algemene fora. Verplaatsen is daardoor niet mogelijk.