[PG]Appaloosa pony Whisper/Bingo, geb 2006, verkocht okt, Terneuzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Help! Wij zijn op zoek naar onze pony Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:57

Hoe oud is deze pony? En had je tot voorheen wel goed contact met de persoon bij wie hij stond?

JessicaP1975
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-12-22

Re: Help! Wij zijn op zoek naar onze pony Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 11:03

De pony is van 2006.

Ja, de dame kwam als zeer sympathiek en betrouwbaar over.
Ik leerde haar pas in mei van dit jaar kennen.
Ik had een oproep gedaan ivm Whisper zijn astma.
En zij reageerde en van het een kwam het ander.

Ik geef toe, achteraf, maar dat is altijd, was het te mooi om waar te zijn.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Help! Wij zijn op zoek naar onze pony Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:28

Heb je haar persoonlijk ontmoet?
Als je een telefoonnummer oid hebt, kun je niet iemand anders laten bellen? Heel geintereseerd doen en vragen of ze een pony te koop heeft?

JessicaP1975
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-12-22

Re: Help! Wij zijn op zoek naar onze pony Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 11:31

Ja dat heb ik. Heb al haar gegevens.

De pony is al verkocht helaas.

Rocamor

Berichten: 10858
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Help! Wij zijn op zoek naar onze pony Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:32

Is er niet eerder zo'n verhaal op bokt geweest over zo iemand nabij Terneuzen?

JessicaP1975
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-12-22

Re: Help! Wij zijn op zoek naar onze pony Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 11:34

Dat hoop ik niet, maar zou goed kunnen.

Deze dame moet gewoon gestopt worden met hetgeen ze bezig is.

Heb in ieder geval al veel negatieve reacties over haar binnen gehad.

Wordt er alleen maar verdrietiger van

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:37

Het komt wel vaker voor dat een pony met een bepaalde kwaal zoals zomereczeem naar de kust verplaatst wordt. Als deze mevrouw de pony in bruikleen had dan is hij niet haar eigendom en als ze hem dan verkoopt is dat diefstal. Dat weet ze zelf ook anders had ze het contact met ts niet verbroken. Ik zal wel uitkijken ts ,ongelooflijk dit soort zaken. De pony zal wel gechipt zijn maar het chipnummer weet je zo niet waarschijnlijk? Dat is het nadeel dat die paspoorten niet thuis bewaard kunnen worden.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:38

Rocamor schreef:
Is er niet eerder zo'n verhaal op bokt geweest over zo iemand nabij Terneuzen?

Ja, ik moet denken aan een verhaal van die vrouw die volgens mij spaanse(?) paarden verkocht, en dan het zelfde paard 5x verkocht aan verschillende eigenaren. Even zoeken.

edit: gevonden: [VN] Kijktip: Zeeman Confronteert edit 2; maar ik denk dat mijn hoofd een verkeerde koppeling maakt (zeeman - zeeland... :roll: ).
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 29-12-22 11:49, in het totaal 2 keer bewerkt

MementoMori
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-12-22

Re: Help! Wij zijn op zoek naar onze pony Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:41

Wat erg!
Ik zou het op Facebook ook overal in paardengroepen plaatsen als ik jou was (met naam van de vrouw, en alle informatie over jouw pony)
Sterkte!

Horsepride
Berichten: 226
Geregistreerd: 16-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:46

Is er al aangiften gedaan? Als de persoon bekend is dan zou de politie zo kunnen ingrijpen.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:16

Horsepride schreef:
Is er al aangiften gedaan? Als de persoon bekend is dan zou de politie zo kunnen ingrijpen.

Ja en nee, er is aangifte gedaan maar de politie zal aangeven dat dit een civiele zaak is.
Het is geen diefstal maar verduistering dus dat zal een rechter moeten gaan beoordelen.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:26

JessicaP1975 schreef:
Sorry, ik ben niet thuis binnen Bokt.nl, soms gaat het plaatsen van mijn berichten niet helemaal goed zie ik


Maakt niet uit hoor. Ik ben ook vrij nieuw op Bokt. Ik vind het wel een beetje raar van die vrouw. Heb je Whisper ook aan haar verkocht? Ik vind het echt heel zielig en ik hoop dat je Whisper snel terug vind en krijgt. Maar hoe ga je dat aan de mensen vertellen van Whisper? Ik bedoel als je zegt "Deze pony is van mij, dus geef m terug" dat gaat niet lukken. Misschien proberen het email adres te krijgen zodat je contact hebt met de mensen. Vraag aan de dame die m verkocht heeft hoe zij contact met de mensen heeft gekregen. Als ze geen antwoord wilt geven weet ik het ook niet.
Nogmaals, ik ben geen professional. Dus als er iets niet klopt, even vriendelijk zeggen.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:34

ElfBeau_067 schreef:
JessicaP1975 schreef:
Sorry, ik ben niet thuis binnen Bokt.nl, soms gaat het plaatsen van mijn berichten niet helemaal goed zie ik


Maakt niet uit hoor. Ik ben ook vrij nieuw op Bokt. Ik vind het wel een beetje raar van die vrouw. Heb je Whisper ook aan haar verkocht? Ik vind het echt heel zielig en ik hoop dat je Whisper snel terug vind en krijgt. Maar hoe ga je dat aan de mensen vertellen van Whisper? Ik bedoel als je zegt "Deze pony is van mij, dus geef m terug" dat gaat niet lukken. Misschien proberen het email adres te krijgen zodat je contact hebt met de mensen. Vraag aan de dame die m verkocht heeft hoe zij contact met de mensen heeft gekregen. Als ze geen antwoord wilt geven weet ik het ook niet.
Nogmaals, ik ben geen professional. Dus als er iets niet klopt, even vriendelijk zeggen.

Ze zei dat ze Whisper niet had verkocht maar in bruikleen gegeven omdat hij daar aan de kust beter stond wegens zijn astma.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:36

Brainless schreef:
Horsepride schreef:
Is er al aangiften gedaan? Als de persoon bekend is dan zou de politie zo kunnen ingrijpen.

Ja en nee, er is aangifte gedaan maar de politie zal aangeven dat dit een civiele zaak is.
Het is geen diefstal maar verduistering dus dat zal een rechter moeten gaan beoordelen.

Wat is het verschil tussen diefstal en verduistering,in dit geval van een paard?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:38

Was er een bruikleencontract opgesteld?
Zoja dan heb jij daar normaal ook een kopie van wat door haar ondertekend is.
Hiermee naar de politie gaan als je zo'n contract hebt.

Zo nee ... Vrees ik dat je niet veel bewijslasten hebt en dan wordt het jouw woord tegen het hare.
Of je moet alle gesprekken nog hebben van de afspraken die gemaakt werden etc.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:42

Art_Ificious schreef:
Was er een bruikleencontract opgesteld?
Zoja dan heb jij daar normaal ook een kopie van wat door haar ondertekend is.
Hiermee naar de politie gaan als je zo'n contract hebt.

Zo nee ... Vrees ik dat je niet veel bewijslasten hebt en dan wordt het jouw woord tegen het hare.
Of je moet alle gesprekken nog hebben van de afspraken die gemaakt werden etc.

Ts zegt in haar openingspost dat er ondertekende afspraken zijn gemaakt. Hopenlijk heeft zijzelf een exemplaar van dit contract bewaard.

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:05

JessicaP1975 schreef:
Ja dat heb ik. Heb al haar gegevens.

De pony is al verkocht helaas.


Het kan echt een heel dom idee van mij zijn hoor. Maar proberen te bellen voor deze pony en net doen alsof je denkt dat deze nog te koop staat? Misschien dat je wat uit kan horen?
Kun je niet met meer mensen bij wie zij zoiets heeft geflikt naar politie stappen.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:12

ElfBeau_067 schreef:
Maar hoe ga je dat aan de mensen vertellen van Whisper? Ik bedoel als je zegt "Deze pony is van mij, dus geef m terug" dat gaat niet lukken. Misschien proberen het email adres te krijgen zodat je contact hebt met de mensen. Vraag aan de dame die m verkocht heeft hoe zij contact met de mensen heeft gekregen. Als ze geen antwoord wilt geven weet ik het ook niet.
Nogmaals, ik ben geen professional. Dus als er iets niet klopt, even vriendelijk zeggen.


... ik ben geen jurist, maar volgens de Nederlandse wet is de koper van Whisper beschermd.

Deze ###mevrouw in Terneuzen heeft zich voorgedaan als eigenaar, had het paspoort - en "dan kun je als koper niet ruiken" dat ze niet de eigenaar is, maar een soort van pensionhouder.

En idioot dat het dier dan naar Zweden gaat. (Als dat waar is, want deze mevrouw neemt het niet echt nauw met de waarheid.)

Er is wel een procedure voor om de koop ongedaan te maken.

Als het je vooral gaat om haar welzijn en de nieuwe mensen wil inseinen mbt de astma is het uiteraard simpeler.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:39

JessicaP1975 schreef:
Whisper heeft zware astma en heeft speciale verzorging nodig.

Wie O wie kan ons helpen? Al zouden we maar weten waar hij is en hoe het met hem gaat.

Alle hulp is welkom.



Ik begrijp dat het TS vooral gaat om te weten hoe het met de pony gaat en te laten weten dat het dier speciale zorg nodig heeft.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Help! Wij zijn op zoek naar onze pony Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:17

Wat rot TS.. ik ben afgelopen zomer in Terneuzen bij een paard wezen kijken bij een vrouw die heel dubieus op mij overkwam, paard hebben we daarom laten staan.
Ik ben benieuwd of het dezelfde is.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:22

anjali schreef:
Wat is het verschil tussen diefstal en verduistering,in dit geval van een paard?

Diefstal is als ik jouw paard uit jouw wei steel.
Verduistering is als jij jou paard bij mij in de wei stalt. Dus ik heb het paard met jou medeweten hier staan.
Maar dat dan vervolgens zonder jou medeweten verkoop of elders neer zet.
Dus ik heb niet eerst hoeven stelen, want ik had het dier hier al.


Citaat:
Verduistering is het zich opzettelijk wederrechtelijk toe-eigenen van een goed dat aan een ander toebehoort welk goed men anders dan als gevolg van een misdrijf onder zich heeft.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:57

anjali schreef:
ElfBeau_067 schreef:

Maakt niet uit hoor. Ik ben ook vrij nieuw op Bokt. Ik vind het wel een beetje raar van die vrouw. Heb je Whisper ook aan haar verkocht? Ik vind het echt heel zielig en ik hoop dat je Whisper snel terug vind en krijgt. Maar hoe ga je dat aan de mensen vertellen van Whisper? Ik bedoel als je zegt "Deze pony is van mij, dus geef m terug" dat gaat niet lukken. Misschien proberen het email adres te krijgen zodat je contact hebt met de mensen. Vraag aan de dame die m verkocht heeft hoe zij contact met de mensen heeft gekregen. Als ze geen antwoord wilt geven weet ik het ook niet.
Nogmaals, ik ben geen professional. Dus als er iets niet klopt, even vriendelijk zeggen.

Ze zei dat ze Whisper niet had verkocht maar in bruikleen gegeven omdat hij daar aan de kust beter stond wegens zijn astma.



Oh dan lees ik het verkeerd :Y)

JessicaP1975
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 14:58

MementoMori schreef:
Wat erg!
Ik zou het op Facebook ook overal in paardengroepen plaatsen als ik jou was (met naam van de vrouw, en alle informatie over jouw pony)
Sterkte!


Heb ik reeds gedaan. Maar om haar nou gewoon bij naam te noemen. Dat zou ik wel willen, maar mag niet geloof ik

JessicaP1975
Berichten: 28
Geregistreerd: 28-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 14:58

Brainless schreef:
Horsepride schreef:
Is er al aangiften gedaan? Als de persoon bekend is dan zou de politie zo kunnen ingrijpen.

Ja en nee, er is aangifte gedaan maar de politie zal aangeven dat dit een civiele zaak is.
Het is geen diefstal maar verduistering dus dat zal een rechter moeten gaan beoordelen.



Zo is het maar net

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:00

JessicaP1975 schreef:
MementoMori schreef:
Wat erg!
Ik zou het op Facebook ook overal in paardengroepen plaatsen als ik jou was (met naam van de vrouw, en alle informatie over jouw pony)
Sterkte!


Heb ik reeds gedaan. Maar om haar nou gewoon bij naam te noemen. Dat zou ik wel willen, maar mag niet geloof ik


Wat stom!