[PG]Gezocht dravermerrie Wyzky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

[PG]Gezocht dravermerrie Wyzky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 21:32

Afbeelding

Op 10 november 2018 heb ik mijn dravermerrie verkocht aan Mirjam vd Wiel, eigenaresse van Horse Recovery Sentre in Vinkenbuurt.
Een paard verkopen doe je niet zomaar en het heeft me intens veel verdriet gekost. Zo zorgvuldig mogelijk ben ik op zoek gegaan naar een nieuw fijn mens. Ik dacht een superplek gevonden te hebben.

Helaas heeft M al snel besloten Wyz niet te willen houden.
Ik kon haar terugkopen maar heb besloten dit niet te doen. M overtuigde mij volledig in het zullen maken van de beste keuze voor Wyzky.

Twee weken geleden kreeg ik het bericht dat Wyzky onverwacht was verkocht.
Helaas is de belofte/afspraak belofte om mij te koppelen aan de nieuwe eigenaar niet gehouden en wil ze geen gegevens of informatie geven.

Ik zou via deze weg graag te weten komen of het goed met haar gaat.

Wyz verdient het beste huis en ik hoop natuurlijk ook van harte dat dit haar gegund is.


Op fb heb ik ook een oproep geplaatst en daar is enorm op gereageerd en hij is flink gedeeld, Echt super.
Ook de verkoper heeft hierop gereageerd. Zij legt alle verantwoordelijkheid neer bij de koper. Die zou geen contact willen.

Het verhaal: Er kwam een persoon kijken naar een te koop staande trailer en vervolgens was daar Wyzky, helemaal leuk en blijkbaar precies wat hij zocht want hij heeft niet alleen de trailer maar ook Wyzky meegenomen.
In haar zoektocht naar een fijne eigenaar is ze zo grondig geweest dat ze mij op geen enkele vraag antwoord kon geven;

* Weet je hoe ze komt te staan? In een kudde of alleen? Weet ik niet
* Weet je wat ze met haar gaan doen? Weet ik niet
* Weet je waar ze staat? Weet ik niet
* Is het een handelaar? Weet ik niet. Het was een goed gesprek.

Bovenstaande is letterlijk zo gegaan.
Vandaar mijn twijfel of het de koper is die geen contact wil of de verkoper die liever niet wil dat ze moet toegeven dat het plaatje net anders is dan geschetst.

Op fb ben ik wat neutraler gebleven maar voor hier vond ik deze toelichting wel handig.

De discussie wie er wat had moeten doen of laten doet er eigenlijk ook niet eens toe. Hoe gaat het met Wyzky en is ze goed terecht gekomen. Dat is het belangrijkste. Het gaat per slot van rekening om een dier.
Ik hoef ook echt niet constant te zien of horen hoe het met haar gaat (dat mag wel. Natuurlijk mag dat. Dat geeft nl imo aan dat je knetter maar dan ook knettergek en blij met je paard bent) maar ik zou wel heel graag willen weten hoe het nu met haar gaat.


Dus mocht je dit meisje gezien hebben dan hoor ik het graag.

Wyzky is ca 1.54 hoog en heeft op haar linkeroog een witte waas. Ze wordt in mei 15.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-03-19 21:49, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Gezocht dravermerrie Wyzky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:34

Ik ken Mirjam en ik weet zeker dat zij het beste voor heeft gehad met je paard. Ze verkoopt echt niet zomaar een paard aan iedereen.

Ik hoop dat je haar vindt :)

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:38

Met alle respect,... ik zou als koper ook niet blij worden van de eigenaar voor de eigenaar die toch veel op de hoogte gehouden wil worden.

Vind bovenstaande tekst, al tikkeltje naar het overdreven toe. Ik zou als nieuwe koper afhaken en zeker niet mijn adresgegevens geven.

Contact houden is leuk, maar niet op alle niveau’s. Helemaal niet als de koper aangaf geen contact te willen... kom je het tegen op Facebook en bokt.

En ja, ook ik had wel eens contact. Maar dan met wederzijdse toestemming/enthousiasme en dan met gepast niveau wat na verloop van tijd afzwakt.

Succes met je zoektocht!! Maar verkocht is toch vaak verkocht, om welke reden dan ook.

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 22:14

Maureen95 schreef:
Ik ken Mirjam en ik weet zeker dat zij het beste voor heeft gehad met je paard. Ze verkoopt echt niet zomaar een paard aan iedereen


Ik hoop dat je gelijk hebt... Dat was mijn gevoel namelijk ook.

Alles wat vanaf het verkoopmoment gebeurt is is alleen zo raar en zo tegenstrijdig en past niet bij een betrokken verkoop.

Alle vervelende horrorverhalen rondom paardenhandel komen dan logischerwijs voorbij.
En nogmaals tussen mij en deze verkoop zit een hele krappe 4 maanden, dan ben je toch nog steeds betrokken bij het welzijn van een dier waar je 8 jaar lang voor hebt gezorgd.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:10

Helaas is dat de harde realiteit.
Verkoop je een dier dan verlies je zeggenschap.
Iemand kan dan een paard doorverkopen, zonder slechte intenties te hebben. In 4 maand Kun je wel zeggen of het goed gaat of niet.


Ik heb liever dat ze snel verkopen dan dat ze een jaar aanmodderen. Ik hoop ook op een blijvend huis, maar kan het niemand verplichten .
Net als dat mensen een ouder paard verkopen, aan een blijvend huisje. Tja.. lekker naïef. Doe het zelf.

Had je zeggenschap gewild, had je niet moeten verkopen.

Maar op dit moment moet je gewoon vertrouwen hebben dat een dier goed terecht is gekomen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: [PG]Gezocht dravermerrie Wyzky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:16

Ik weet waar je doorheen gaat! Heb ook gereageerd op je Facebook bericht. Ik weet hoe begaan je met je dieren bent..

Ik vind het zo naar dat dit je overkomt! Ik heb met mijn pony ook deze afspraken gemaakt, gelukkig komt ze deze na. Krijg elke keer weer een leuk filmpje of een foto doorgestuurd. Nu idd na vele horror verhaal heb ik voor Mn huidige paard een koopcontract opgesteld voor beiden partijen. Moet toch zeggen dat dit mij wel enorm gerust stelt.

Ik wil je een hart onder de riem steken. Ik zal Facebook en bokt voor je in de gate houden!

Paardenfann4
Berichten: 1337
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:18

Als ik jou was zou ik het hele verhaal even weghalen en gewoon een advertentie maken dat je dit paard zoekt omdat je wil weten hoe het met haar is. Ik zou er voor de rest niets bij zetten over de verkoopster. Je hebt het paard zelf verkocht, dan heb je er niets meer over te zeggen. Door op deze manier die vrouw overal zwart te maken op internet verspeel je je kansen om contact met de nieuwe eigenaar te krijgen. Ik zou tenminste direct afhaken als iemand zulke verhalen op internet zou zetten. Het heeft ook geen enkele toegevoegde waarde. Je wil nu alleen maar weten waar ze is, dus dat zou ik als prioriteit houden en de rest even weg laten. Het is maar een tip, doe ermee wat je wil. Maar op deze manier zie ik het duister in dat je er ooit nog iets van gaat horen.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: [PG]Gezocht dravermerrie Wyzky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:59

het is haar goed recht om "haar paard" te verkopen.
En jij hebt geen recht van spreken meer, het is jouw paard niet meer.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 07:06

Ik zou er ook niet op zitten te wachten dat de eigenaar voor de vorige eigenaar van mn paard mijn gegevens zou willen hebben voor contact. Dus zo vreemd is dat niet..
Vertrouw erop dat ze een goed plekje heeft gekregen..