[PG]Sjaan, vos shetlander, blonde manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

[PG]Sjaan, vos shetlander, blonde manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 19:52

Hallo allemaal,
Ooit heb ik bokt aangemaakt om 1 reden. Sjaantje terugvinden. Ik heb toen een topic geopend, verkeerde subforum, en ik wist ook niet hoe ik foto’s moest plaatsen. Maar nu weet ik dat wel en ga ik een laatste poging doen Sjaan te vinden!

Ik heb het verhaal over Lotje gelezen, verkocht, gezegd dat ze was overleden maar bleek toch niet zo te zijn. Bij Sjaan was het anders. Sjaan stond op een pensionstal, die pensionstal ging failliet en Sjaan was van de eigenaar zelf voor zijn kleinkinderen. Sjaantje was echter helemaal niet kindvriendelijk. Ik kwam met Sjaan in aanraking toen een vriendin van mij haar pony daar stalde en ik wel dagelijks meeging, en zo Sjaan mocht verzorgen.

Ik heb Sjaan drie jaar lang elke dag zonder uitzonderingen verzorgt en van de een op de andere dag was Sjaantje weg. De eigenaar had me beloofd dat wij Sjaantje mochten kopen als ze weg zou moeten.. Ik was bezig met beleren omdat ik na 3 jaar te groot was geworden en toen werd ik gebeld... “morgen is Sjaan weg dus als je wil ken je nu nog effe afscheid nemen!” Mijn wereld stortte in.. Ik ging huilend de wei in, ik was ontroostbaar. Dit was in februari 2013. Een stalgenoot, zou “mailcontact” met haar nieuwe eigennaar hebben omdat Sjaan was GERUILD met haar paard genaamd Tarzan. Een witte KWPN ruin geloof ik. Echter, kon het stalgenootje “niet achterhalen wat haar mail adres was” Tsja... tuurlijk... dacht ik. Het was me gewoon niet gegunt dat ik nog wist waar ze heen zou gaan.

Maargoed nu, heb ik foto’s en ik heb dus ook die gespecifiseerde informatie over dat ze geruild is met een groot wit paard.

Sjaan is een voskleurige merrie, met blonde/witte manen, zonder stamboom, in paspoort staat de geboortedatum: 01-03-2001, en met de hand geschreven haar naam: Sjaan. Ze moet nu dus 16 jaar oud zijn. Ze is ongeveer 90 cm klein. Ze heeft 1 veulen gehad Sjira, een merrieveulentje. Die is nog wel bij de huidige eignaar en die heb ik ook al benaderd.

Sjaan is geruild (zeiden ze destijds) met een witte KWPN genaamd Tarzan.
Tarzan stond samen met een zwarte shetlander genaamd Kasparov maar omdat die twee niet klikte is Tarzan geruild voor Sjaan zodat Sjaan dus zal dienen als weidemaatje.
Ze zeiden dat ze richting het zuiden was gegaan, zowel Limburg, Brabant en Zeeland zijn genoemd. Ik weet dus helaas niet waar.

Ik hoop zo ONZETTEND dat iemand het verhaal herkent, door oa de ruil met Tarzan en Kasparov.
Hieronder foto’s van Sjaan. Niet de beste kwaliteit, heb helaas foto’s van foto’s moeten maken!

• Sjaan
• 01-03-2001
• merrie
• voskleurig met blonde manen en staart
• +- 90 cm
• vermist sinds februari 2013

Afbeelding


Afbeelding


http://boktimg.nl/img/m/4Q7Gkc.jpg


http://boktimg.nl/img/m/HXhWRl.jpg


http://boktimg.nl/img/m/sahn9V.jpg

Alle reacties zal ik al op prijs stellen!
Heel veel dank!


Edit: helaas is Sjaan zo’n type shetlander die op werkelijk ALLE shetlanders lijkt maar ik hoop alsnog dat iemand haar herkent!

Savannah.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:03

Wauw, wat speciaal om te zien dat mijn verhaal met Lotje je heeft aangestuurd om zelf ook op zoek te gaan. Ik hoop zo erg dat het je lukt! :j

Het is inderdaad moeilijker voor Sjaan aangezien ze dus geen aftekeningen heeft. Maar je verhaal is zo specifiek dat er vast wel iemand moet zijn die kan helpen!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 17:14

emilyslaluna schreef:
Wauw, wat speciaal om te zien dat mijn verhaal met Lotje je heeft aangestuurd om zelf ook op zoek te gaan. Ik hoop zo erg dat het je lukt! :j

Het is inderdaad moeilijker voor Sjaan aangezien ze dus geen aftekeningen heeft. Maar je verhaal is zo specifiek dat er vast wel iemand moet zijn die kan helpen!



Ik hoop het echt! Ja ik ga indd nogmaals een poging wagen door jou prachtige verhaal! Hoop zo dat mij dat ook gegunt is! :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 14:31

Laatst bijgewerkt door C_arola op 26-10-17 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link geplaatst aangezien je maar 2 foto's in een topic mag plaatsen

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [PG]Sjaan, vos shetlander, blonde manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:44

Nee helaas herken ik haar niet. Je zou op Facebook een bericht kunnen zetten zodat mensen het kunnen delen. Miss staat ze bij een niet bokker.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 14:50

Koosnaamloos schreef:
Nee helaas herken ik haar niet. Je zou op Facebook een bericht kunnen zetten zodat mensen het kunnen delen. Miss staat ze bij een niet bokker.


Dankjewel voor je reactie! Ik heb helaas geen facebook vanwege omstandigheden..

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:18

Ohh jammer.. evt. Kan ook facebook pagina, dan blijft de rest lekker prive! :)
Hopelijk vindt je haar!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 26-10-17 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [PG]Sjaan, vos shetlander, blonde manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:19

Hopelijk vindt je haar!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 15:50

Koosnaamloos schreef:
Ohh jammer.. evt. Kan ook facebook pagina, dan blijft de rest lekker prive! :)


Wat bedoel je precies?

Koosnaamloos schreef:
Hopelijk vindt je haar!


Ik hoop het na bijna 5 jaar..
Laatst bijgewerkt door C_arola op 26-10-17 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:07

Ik heb geen idee waar hij is, maar toch wil ik je wat hoop mee geven.
Na 4 jaar heb ik namelijk ook mijn oude verzorgpony weer terug kunnen vinden. Dus er is altijd een kans dat jij Sjaan terug vindt.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 16:21

Amado schreef:
Ik heb geen idee waar hij is, maar toch wil ik je wat hoop mee geven.
Na 4 jaar heb ik namelijk ook mijn oude verzorgpony weer terug kunnen vinden. Dus er is altijd een kans dat jij Sjaan terug vindt.


Ah dankjewel! Ja het is het probleem dat Sjaan geen bekende ouders o.i.d heeft dus kan ook niks opzoeken, het kan namelijk ook zomaar zijn dat zij al lang overleden is of toen naar de slacht is gegaan en ze dat niet wilde zeggen, maar dat leek me nogal sterk omdat ik wel een foto heb gezien dat ze met een shetje (Kasparov) in de wei stond met een inloopstalletje en alles erop en eraan. Denk dat ze dat bij een slachterij niet zo doen..

Ik blijf hoop houden!

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [PG]Sjaan, vos shetlander, blonde manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:29

Met een pagina houd je het bij Sjaan en blijft je eigen leven prive +:)+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 17:34

Koosnaamloos schreef:
Met een pagina houd je het bij Sjaan en blijft je eigen leven prive +:)+


Ohja dat klopt!

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:01

Hi savannah, heb je al eens geprobeerd een kort bondig oproepje bij ruitersportzaken te laten hangen en winkels zoals welkoop in deze provincie's?

Zo vonden we ook eens een pony terug..

Gewoon blijven posten, komt vast eens goed.

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:19

Misschien in supermarkten briefjes ophangen?
Heel veel succes! :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 22:13

mvdbijl schreef:
Hi savannah, heb je al eens geprobeerd een kort bondig oproepje bij ruitersportzaken te laten hangen en winkels zoals welkoop in deze provincie's?

Zo vonden we ook eens een pony terug..

Gewoon blijven posten, komt vast eens goed.


Hey Machteld! Herken je mij :P Dat zou ik kunnen proberen alleen weet ik dus niet welke provincie ze kan zijn. Of het is Zeeland of het is Limburg of Brabant. Dan moet ik in elke ruitersportzaak in 3 provincies, of elke winkel zoals hieronder genoemd briefjes gaan hangen. Denk eerlijk gezegd niet dat het zin heeft.. :(

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: [PG]Sjaan, vos shetlander, blonde manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:08

Je kan iig de grote winkels mailen en vragen of ze het willen ophangen? Ej, divoza en welkoop bv?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 01:21

mvdbijl schreef:
Je kan iig de grote winkels mailen en vragen of ze het willen ophangen? Ej, divoza en welkoop bv?


Ja dankjewel! dat is een goed idee!

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:35

weetdat dit een oud topic is maar hoop alsnog eewn nuttige reactie te kunnen toegvoegen .ik heb in september een pony op de Elster paardenmarkt zien staan die heel erg op haar leek.
geen idee waar die heen gegaan is maar als t haar was kun je er mischien iets mee.

Afbeelding
ik heb nier meer foto,s deze heb ik gemaakt omdat ze heel erg op de mijne leek kwa hoofdje (mijne is nu pas 15 en 80cm duss kan t niet zijn denk ik).

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 08:31

freedomshet schreef:
weetdat dit een oud topic is maar hoop alsnog eewn nuttige reactie te kunnen toegvoegen .ik heb in september een pony op de Elster paardenmarkt zien staan die heel erg op haar leek.
geen idee waar die heen gegaan is maar als t haar was kun je er mischien iets mee.

[ [url=m/LEhn3b.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik heb nier meer foto,s deze heb ik gemaakt omdat ze heel erg op de mijne leek kwa hoofdje (mijne is nu pas 15 en 80cm duss kan t niet zijn denk ik).


Heel erg bedankt ik heb je een pb gestuurd!