[PG] Bentley draver 25+

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

[PG] Bentley draver 25+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 23:29

Hallo bokkertjes,

Jaren (echt járen) geleden heb ik een draver genaamd Bentley verzorgd. Dit is uiteindelijk door omstandigheden verwaterd maar ik heb hem wel altijd in de weide bij zijn eigenaren zien staan tot een paar maanden terug.

Nou kan het zijn dat hij inmiddels dood is, maar de eigenaren zijn inmiddels heel oud, het huis ziet er nu ook vervallen uit, het weiland is niks meer van over, omgevallen bomen worden al maanden niet opgeruimd dus ik denk dat ze in een verzorgingstehuis zitten.

Bentley is een bruine draver met, als ik het me goed herinner, een snebje en 1 witte voet, maar ik weet dat niet helemaal zeker. Hij heeft een tijd op de renbaan gelopen maar door een peesblessure kon hij dit niet meer.
Bentley is een type paard die je niet kan missen. Met het rijden werd hij gereden met een zwarte kap op zodat hij niet kon schrikken van geluiden en dingen net buiten zijn blikveld. Hij was verschikkelijk paniekerig en stortte eerder tegen de grond als dat hij in paniek weg zou rennen. Een grasspriet die de verkeerde kant op stond was al reden tot paniek (en dat is niet overdreven). Ook springen was onmogelijk.
Normaal met hem door een deuropening lopen is ook erg lastig, hij racet er doorheen.

Destijds stond hij in Naarden bij de ventweg richting Muiden schuin onder het viaduct.
Hij zal nu rond de 25 jaar oud zijn maar het kan wat jaartjes jonger of ouder zijn.