[PG] pony's van Stal Portia gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Portia

Berichten: 5
Geregistreerd: 08-08-14

[PG] pony's van Stal Portia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 22:58

Ik ben op zoek naar door ons als veulen of oudere pony verkochte new forest pony's van voor het jaar 2000, het gaat om pony's met de stalnaam van Stal Portia te Elden.

Door de jaren heen zijn er een aantal uit het oog verloren en ik zou het heel leuk vinden om te weten of ze nog leven en zo niet, hoe ze hun jaren hebben doorgebracht.
Helemaal geweldig zou zijn als er nog foto's te vinden zijn.
Van al deze pony's heb ik in elk geval nog veel foto's liggen als veulen bij moeder voor degene die geïnteresseerd zijn (moet ik ze wel eerst digitaliseren, maar dat lukt mij vast ook wel...).

Het gaat vooral om nakomelingen van Kerkwei Portia (stb.1107), Portia's Rowena (stb.3494), Portia's Elvira (stb.3922) en Portia's Debhora (stb.4673).

De pony's die ik nog niet heb weten te vinden hebben op het stamboekpapier de volgende namen:
Portia's Stephanie (1990, laatste bekende adres in Arnhem)
Mandaat Portia's (1990, is een NF x Mufaq ox, laatste bekende adres in Soest)
Portia's Limiet (1991)
Portia's Carena (1991, laatste bekende adres in Oosterbeek)
Portia's Jasper (1991)
Portia's Mardi (1992)
Portia's Dimanche (1992)
Muel Portia's (1993, is een NF x Mufaq ox, laatste bekende adres in Wageningen)
Portia's Jesse (1993)
Portia's Silas (1994)

Aantal van deze pony's staan bij het stamboek nog steeds op het geboorte adres, dus daar kom ik helaas niet verder ondanks alle mogelijke hulp van hun kant.
Ik hoop dat er mensen zijn die nog iets weten te vertellen over deze pony's en misschien zelfs nog wel een foto hebben.
Ook zou ik het leuk vinden als er mensen zijn die nog nakomelingen van nakomelingen weten te staan.
Ik hoop namelijk dat deze merrie lijn niet verloren is gegaan!

Groetjes
Linda

Portia

Berichten: 5
Geregistreerd: 08-08-14

Re: [PG] pony's van Stal Portia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 01:13

Ik ben nieuw op deze site, dus vergeef mij als ik iets fout heb gedaan in mijn eerste bericht (ik ben tevens ook oud nml , zo voel ik mij althans wel hiermee bezig zijnde)

Hierbij nog kleine aanvulling:

Portia's Stephanie (merrie van 1990, d.bruin, laatste bekende adres in Arnhem)
Mandaat Portia's (ruin van 1990, bruin, is een NF x Mufaq ox, laatste bekende adres in Soest)
Portia's Limiet (hengst van 1991, d.bruin)
Portia's Carena (merrie van 1991, schimmel, laatste bekende adres in Oosterbeek)
Portia's Jasper (hengst van 1991, vermoedelijk schimmel maar is ook mogelijk dat hij bruin gebleven is)
Portia's Mardi (merrie van 1992, schimmel)
Portia's Dimanche (ruin van 1992, d.bruin)
Muel Portia's (ruin van 1993, vosroan/schimmel, is een NF x Mufaq ox, laatste bekende adres in Wageningen)
Portia's Jesse (hengst van 1993, vermoedelijk bruin)
Portia's Silas (hengst van 1994, palomino)

Groetjes
Linda

Femkesteg
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:52

Hoi Linda, ik heb speciaal een account aangemaakt om met je in contact te kunnen komen. Ik heb tot aan vandaag portias Stephanie in mijn bezit. Ik heb haar als veulen van Geert gekocht, ik was een goede vriendin van floot schouten ( Femke Steggink) waarschijnlijk ken je mij nog wel. Helaas word Stephanie na 24,5 trouwe dienstjaren vandaag ingeslapen. Ze is al 4 jaar met pensioen ivm artrose. Ik zou graag nog wat veulenfotos. Van haar hebben en natuurlijk kan ik jou foto's van alle fases in haar leven sturen. Gr Femke

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: [PG] pony's van Stal Portia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:10

Is Muel toevallig naar een manege gegaan? Ik weet wel dat Manege Quadenoord een schimmel ruin heeft staan die Muel heet. Zou alleen niet weten hoe oud deze is.

Portia

Berichten: 5
Geregistreerd: 08-08-14

Re: [PG] pony's van Stal Portia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 12:23

Super, dank je wel. Ik ga contact opnemen met de manege

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [PG] pony's van Stal Portia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:08

Moderatoropmerking:
Enkele berichten verwijderd die niet leiden tot het opsporen van paard/ pony.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: [PG] pony's van Stal Portia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:19

Hoi,
Ken jij dan misschien Rintje? Hij is een nakomeling uit portia's debhora..

Portia

Berichten: 5
Geregistreerd: 08-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 14:57

GillyZidane schreef:
Hoi,
Ken jij dan misschien Rintje? Hij is een nakomeling uit portia's debhora..



Nee helaas. Debhora heeft bij ons 1 dochter gekregen genaamd Portia's Stephanie en daarna is zij verkocht. Ik weet nog wel dat wij bij de nieuwe eigenaren nog een keer zijn geweest met onze dekhengst om haar te dekken.
Wie is de vader van Rintje?
Groetjes
Linda

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re: [PG] pony's van Stal Portia gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:41

Hoi Linda,
De vader is frisian forest marco polo. Heb jij misschien een foto van debhora? Ik heb Rintje vroeger gereden.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 23:07

Muel van Q kan goed jouw Muel zijn inderdaad. Die was eerst in privebezit en later overgenomen door de manege. Zal nu zo richting de 20 zijn denk ik. Zou inderdaad even de manege benaderen, of een keer langsgaan.

Jose0084
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:37

Hoi Linda,
Wij hebben Mandaat in ons bezit gehad een aantal jaren. Volgens mij heb ik jou ook ontmoet toen wij hem kochten, ik was toen 9. Volgens mij had jij toen nog een album voor mij gemaakt met foto's van zijn veulen tijd, ik moet die nog ergens hebben, zal eens kijken. Tot mijn spijt hebben we hem verkocht toen ik 16 was en een paard wilde en zijn we hem uit het oog verloren. Het laatste wat ik heb gehoord was dat hij weer doorverkocht zou zijn aan een manege in Groningen. Ik zou hem ook heel graag nog eens zien...
Groetjes José