[PG] Franky van Deurzen, 15-jarige donkerbruine shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veronique85
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-07

[PG] Franky van Deurzen, 15-jarige donkerbruine shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 02:33

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar mijn shetlander die ik als kind had (zo'n 12 jaar geleden nu) na een zwaar rijongeluk, ik bleef in een stijgbeugel haken en werd over 30 meter asfalt gesleept in galop met alle gevolgen van dien, durfde ik niet meer op mijn pony te rijden en hebben mijn ouders hem aan mijn buurmeisje verkocht (Joyce den Ouden).

Zodoende kwam hij op een manege in Sliedrecht, waar hun toemalige merrie Beauty (schimmel met aanzienlijke schofthoogte, toen drachtig van een tweeling waarvan er één doodgeboren is). Even later is hij verkocht aan de eigenaren van die manege voor hun zoontje (?) en weer later is hij ergens in de buurt van Rotterdam komen te staan. Mijn oude buren zijn gescheiden en verhuist maar ik weet niet waarheen.

In zijn paspoort zou hij vermeld moeten staan als Franky van Deurzen, zijn moeder was een te grote shetlander en Franky is gecastereerd toen hij ongeveer 2 jaar was. Zijn toenmalige dierenarts kwam uit Ridderkerk en hij was nog niet beslagen toen we hem verkochten. Hij was toen nog niet zo lang onder het zadel en hooguit drie jaar.

Hij is egaal donker bruin en heeft een lief karakter maar is ongelofelijk eigenzinnig en probeert graag uit te breken. Vroeger was hij een goede springer aangezien hij altijd over de hekken heen sprong (1 meter hoog) om op de moestuinen te komen.

Een foto heb ik nog wel maar die is nog van de tijd dat hij net onder het zadel was en zijn vacht nog aan de lichte kant was.

Wie weet er toevallig meer over mijn oude shetlander of hij nog leeft en waar hij dan eventueel staat? Ik zou graag even bij hem langs willen gaan aangezien ik nooit echt afscheid heb genomen van hem omdat ik nog herstellende was van het ongeluk en toen boos was.


Bedankt voor alle moeite alvast allemaal.


Groetjes,
Veronique
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-07 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste tag en gegevens in titel.

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Re: [PG] Franky van Deurzen, 15-jarige donkerbruine shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:28

mag ik vragen waar je toen woonde naast joyce den ouden? ik ken nl een joyce den ouden!

Veronique85
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-07

Re: [PG] Franky van Deurzen, 15-jarige donkerbruine shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 00:17

Ze woonden tot een jaar of 10 geleden o.i.d. (ik ben slecht met dat soort dingen onthouden) in de Patrijs in Ridderkerk op nummer 53.

shavanah

Berichten: 240
Geregistreerd: 06-08-06

Re: [PG] Franky van Deurzen, 15-jarige donkerbruine shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:04

Wij hebben een vriend die den ouden met zijn achternaam heet ,en ook in de Patrijs heeft gewoond vroeger,maar niet zijn dochter heet joyce maar zijn schoondochter,ik ga in ieder geval even bij hem informeren vandaag....

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: [PG] Franky van Deurzen, 15-jarige donkerbruine shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:51

Ik ken ook een Joyce den Ouden, momenteel woonachtig in Rotterdam en ik kan je ook wel in contact brengen met haar. Ze is nu 26, ik weet dus niet of ik de juiste voor me heb? Zoja, PM me dan maar eventjes.

Veronique85
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-07

Re: [PG] Franky van Deurzen, 15-jarige donkerbruine shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:38

Nee helaas dat is niet de goede aangezien ik haar in de maxicosi heb zien liggen en ik nu 22 ben...balen, maar goed ik blijf zoeken! Bedankt voor de moeite in elk geval, heel lief van je.

Veronique85
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 03:28

Verwoede poging om hem alsnog te vinden. Het kan ook zijn dat hij Frankie in z'n paspoort heeft staan.

Ik doe nu een poging bij de maneges in sliedrecht...Van daar uit is hij weer doorverkocht en mijn moeder meent zich te herinneren dat ze een paar jaar later nog eens gebeld is door iemand die hem wilde kopen.

Die kwam uit de regio dus vermoedelijk (hopelijk) staat hij nog ergens in de buurt.

Blijft erg frustrerend wanneer je langs een weiland komt met een kleine volledig donkere shet er in en je jezelf moet bedwingen om niet z'n naam luidkeels te roepen om te zien of hij het is. (Niet wetende of hij dat uberhaupt nog weet, nog leeft, of dat je t verkeerde paard staat te roepen).

Nu gaan Shet's vrij lang mee maar als ik m nog levend wil kunnen zien zal ik tempo moeten maken.

Ik begin bij Stal Alblas, die is verhuisd en ik kan me alleen vaag de locatie herinneren. Of stal alblas de goede is weet ik niet.

Aan de linkerkant van de oprit was een vierkante hooischuur, rechts was een grote stal waar de merrie van de buren stond (grote schimmel genaamd beauty, was drachtig van een tweeling) achter de hooischuur links van een geoot gebouw waren weilanden. Een klein stukje was afgerasterd voor Franky.

Al snel ontdekten zij dat dit heerschap erg behendig was met omheiningen want hij kroop er onder door. Mocht mijn nieuwe zoekpoging wat opleveren dan geef ik een seintje!