Monik is op 17 december 2012 naar handelaar de Bruijn in Utrecht gegaan.

Ze is ongeveer 18 jaar oud
±1.70cm
Heeft aan de rechterkant een klein zadeldruk plek aan de linkerkant niet. In de zomer is ze wat lichter bruin dan in de winter.

Aftekeningen
Haar bles is vrij duidelijk en loopt door tot in haar linker neusgat.
Duidelijke foto van haar bles
Monik heeft 3 witte benen.
Heeft linksvoor geen aftekeningen maar wel een bobbel net boven de vetlok. Niet heel goed zichtbaar maar je voelt hem wel zitten.
Rechtsvoor wit tot halverwege pijpbeen en 4 zwarte vlekjes aan de rand van de hoef.
Rechtsachter wit tot halverwege pijpbeen.
Linksachter tot net iets over de kogel met 2 zwarte vlekjes aan de rand van de hoef, bij dit been heeft ze ook een paar kleine littekens zitten.
Foto waar haar aftekeningen op haar benen duidelijk zijn
Nog een duidelijk foto van haar benen + het litteken
Karakter
Monik is een paard dat jaren lang manege werk heeft gedaan.
Met rijden probeert ze je eigenlijk altijd eerst even uit, denk daarbij aan bokken, stilstaan en rare sprongen.
Echt ervan doorgaan doet ze niet ze zal eerder bokken. Bij wedstrijden kan ze wat enthousiast worden. Bij beginners is ze heel braaf.
Op stal is ze heel braaf en met wandelen ook. Is bij mij nog nooit de stal uitgelopen.
Houdt heel erg van aandacht en probeert alles op te eten. Wat ze ook vaak deed is haar kuil nat maken in de waterbak.
Nog wat foto's
Iets wat ze vaak deed, borstel vasthouden tijdens het poetsen
Zo kijkt ze als ze eten ziet

Nog een foto van haar hoofd
In de longeerring, toen net geschoren
Het kan zijn dat Monik niet haar echte naam is. Dit weet ik verder helaas niet, ook afstamming weet ik niet.
Ik hoop dat iemand haar herkent. Voor meer informatie of foto’s kan je me ook een PB sturen of hier reageren.