[PG]Gezocht kayro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jast

Berichten: 258
Geregistreerd: 30-05-06

[PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 21:40

Afbeelding
Afbeelding
In juli 2018 heb ik in goed vertrouwen mijn oude, bejaarde paardje verkocht als maatje en gezelschapspaardje omdat ik geen tijd meer had voor hem. Uiteindelijk kwam ik tot een deal met een vriendelijke jonge man, hij noemde zichzelf sjohnny. De dag dat hij kayro kwam halen had hij zijn vriendin mee, sharon. Ze waren blij met de komst kayro, hij zou dienen als wandel en troetelpaard voor de oudere meiden. Sharon had namelijk een baby bij zich. Nadat ik aangaf heel graag op de hoogte te willen blijven omdat ik kayro sinds zn 11de jaar had gehad. Verzekerden ze mij dat dit helemaal goed kwam. Bij sjohn zn naam stond Nunspeet op marktplaats maar hij vertelde inmiddels onder de rook van Amsterdam te wonen. In Landsmeer direct grenzend aan natuurgebied waar ze mooi zouden kunnen wandelen en kayro zn oude dag op mooie wijze kon slijten. Het was precies wat ik zocht!! Hoe mooi was dit .. aandacht, liefde en goede zorg. Eenmaal weg .. opgehaald in oude blauwe verrotte paardenvrachtauto toch eens eff googelen .. die sharon, ik kende haar. Sjohnny blijkt John jonker te zijn en sharon dus sharon spieker. Beide mensen die je liever niet tegenkomt in de paardenhandel als je het mij vraagt. Volgens mij heeft mijn zusje ooit eens een paard geruild met haar, alleen maar ellende .. Die mensen kunnen mij echter niet veel schelen maar het welzijn van mijn lieve kayro wel .. buikpijn en slapeloze nachten heb ik al gehad!! Kan iemand mij op weg helpen?? Sharon is bekend van Hoofddorp en laatst zag ik iets van haar staan vanuit Aadorp nabij Almelo. Ik wil graag weten waa kayro is, leeft hij nog en zo ja ..? Maakt hij het goed?? .. ik zou het allemaal heel graag willen weten. Alles wat ik hem gegund had maar dit niet ..!! Alle info is welkom! Alvast bedankt!!
db_insert_placeholder_6] => In juli 2018 heb ik in goed vertrouwen mijn oude, bejaarde paardje verkocht als maatje en gezelschapspaardje omdat ik geen tijd meer had voor hem. Uiteindelijk kwam ik tot een deal met een vriendelijke jonge man, hij noemde zichzelf sjohnny. De dag dat hij kayro kwam halen had hij zijn vriendin mee, sharon. Ze waren blij met de komst kayro, hij zou dienen als wandel en troetelpaard voor de oudere meiden. Sharon had namelijk een baby bij zich. Nadat ik aangaf heel graag op de hoogte te willen blijven omdat ik kayro sinds zn 11de jaar had gehad. Verzekerden ze mij dat dit helemaal goed kwam. Bij sjohn zn naam stond Nunspeet op marktplaats maar hij vertelde inmiddels onder de rook van Amsterdam te wonen. In Landsmeer direct grenzend aan natuurgebied waar ze mooi zouden kunnen wandelen en kayro zn oude dag op mooie wijze kon slijten. Het was precies wat ik zocht!! Hoe mooi was dit .. aandacht, liefde en goede zorg. Eenmaal weg .. opgehaald in oude blauwe verrotte paardenvrachtauto toch eens eff googelen .. die sharon, ik kende haar. Sjohnny blijkt John jonker te zijn en sharon dus sharon spieker. Beide mensen die je liever niet tegenkomt in de paardenhandel als je het mij vraagt. Volgens mij heeft mijn zusje ooit eens een paard geruild met haar, alleen maar ellende .. Die mensen kunnen mij echter niet veel schelen maar het welzijn van mijn lieve kayro wel .. buikpijn en slapeloze nachten heb ik al gehad!! Kan iemand mij op weg helpen?? Sharon is bekend van Hoofddorp en laatst zag ik iets van haar staan vanuit Aadorp nabij Almelo. Ik wil graag weten waa kayro is, leeft hij nog en zo ja ..? Maakt hij het goed?? .. ik zou het allemaal heel graag willen weten. Alles wat ik hem gegund had maar dit niet ..!! Alle info is welkom! Alvast bedankt!! [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => filtered_html ) in field_sql_storage_field_storage_write() (regel 451 van
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-10-18 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels van ov

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=897209
Kayro is hersteld! Op naar onze eerste wedstrijd sinds bijna één jaar!
B+13



Speirs

Berichten: 1679
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 04:18

Onee wat een nachtmerrie! Ik zou het niet weten maar hoop dat je antwoord krijgt. Y;(

Ik herken hem van mp, heb nog heel hard overwogen om te reageren.

Jast

Berichten: 258
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 09:08

In juli 2018, dus afgelopen zomer, heb ik in goed vertrouwen mijn oude, bejaarde paardje verkocht als weidemaatje en gezelschapspaardje omdat ik geen tijd meer had voor hem. Uiteindelijk kwam ik tot een deal met een vriendelijke jonge man, hij noemde zichzelf sjohnny.
De dag dat hij kayro (stamboeknaam Korinthus) kwam halen had hij zijn vriendin mee, sharon. Ze waren blij met de komst kayro, hij zou dienen als wandel en troetelpaard voor de oudere meiden. Sharon had namelijk een baby bij zich.
Nadat ik aangaf heel graag op de hoogte te willen blijven omdat ik kayro sinds zn 11de jaar had gehad, verzekerden ze mij dat dit helemaal goed kwam. Een bezoekje zo nu en dan áls we in de buurt zijn'ook allemaal geen probleem.
Bij sjohn zn naam stond Nunspeet op marktplaats maar hij vertelde inmiddels onder de rook van Amsterdam te wonen, in Landsmeer direct grenzend aan natuurgebied waar ze mooi zouden kunnen wandelen en kayro zn oude dag op mooie wijze kon slijten. Het was precies wat ik zocht!! Hoe mooi was dit? .. aandacht, liefde en goede zorg op een prachtige plek. Eenmaal weg .. opgehaald in oude blauwe verrotte paardenvrachtauto toch eens eff googelen .. die sharon, ik kende haar.
Sjohnny blijkt John jonker te zijn en sharon dus sharon spieker. Beide mensen die je liever niet tegenkomt in de paardenhandel als je het mij vraagt. Volgens mij heeft mijn zusje ooit eens een paard geruild met haar, alleen maar ellende .. Zij voerde een soort van handel aan de rand van Hoofddorp waar de paarden en pony permanent buiten stonden tot over de kogels in de modder. Dit was namelijk in het najaar weet ik me nog te herinneren.
Die mensen kunnen mij echter niet heel veel schelen maar het welzijn van mijn lieve kayro wel .. buikpijn en slapeloze nachten heb ik al gehad!! Kan iemand mij op weg helpen?? Sharon is bekend van Hoofddorp en laatst zag ik iets van haar staan vanuit Aadorp nabij Almelo.
Mijn onderbuikgevoel werd bevestigd nadat ik via marktplaats een bericht stuurde met de vraag hoe de reis was gegaan en hoe Kayro het op dat moment maakte. Ik heb een aantal berichten gestuurd maar die werden helaas niet beantwoord. Na mijn derde bericht heeft hij mij geblokkeerd .. :(
Ik wil graag weten waar kayro is, leeft hij nog en zo ja ..? Maakt hij het goed?? .. ik zou het allemaal heel graag willen weten. Met zijn slijtage en eerdere OCD operatie, en al bijna 10 jaar op pensioen zou hij namelijk nooit meer fanatiek gereden kunnen worden. Maar dat onderbuik gevoel van mij zegt iets anders .. dit maakt me zo verdrietig. |(
Alles wat ik hem gegund had maar dit niet ..!!
Alle info is welkom! Alvast bedankt!!

Heb even de tekst wat aangepast en bijgesteld zag dat er bij plaatsing via mijn mobiel iets wat misgegaan namelijk .. Dus bij deze een iets betere en nettere versie .. :o

Speirs schreef:
Onee wat een nachtmerrie! Ik zou het niet weten maar hoop dat je antwoord krijgt. Y;(

Ik herken hem van mp, heb nog heel hard overwogen om te reageren.


Dank voor je reactie .. ik hoop het ook. Vorige week daar in de buurt rondgereden Amsterdam, Landsmeer eo maar het is zoeken naar een speld in de hooiberg. :(:)

http://boktimg.nl/img/m/3FYZwJ.png
http://boktimg.nl/img/m/dARsho.png
http://boktimg.nl/img/m/4s6BD1.png
http://boktimg.nl/img/m/HWYNWG.png
Laatst bijgewerkt door C_arola op 27-10-18 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop, daarnaast foto's in links moeten zetten ivm de regels

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=897209
Kayro is hersteld! Op naar onze eerste wedstrijd sinds bijna één jaar!
B+13

Jast

Berichten: 258
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 12:07

Wellicht hebben veel mensen in mijn oproep op Facebook kunnen lezen dat kayro op 31-10-2018 officieel is afgemeld bij de PPV en de ROV.
Hij ging voor de slacht en dit officieel bevestigd door de autoriteit.

Hij mocht niet geslacht dus we zijn er nog niet klaar mee.
Never give up .. !! |(

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=897209
Kayro is hersteld! Op naar onze eerste wedstrijd sinds bijna één jaar!
B+13

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:12

Wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:51

Hoop dat je er nog wijs uit gaat worden bij die lui.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:27

De paarden die John opkoopt gaan naar een andere handelaar en die brengt ze naar het buitenland waar ze niet kijken of het dier wel of niet geslacht mag worden.In de Oostblok slachten ze n.l. alles. Desnoods voor dierenvoeder.
Als je een paard Verkoopt heb je helemaal niks meer te vertellen,ondanks mooie belofte's.
Verkopen is alle rechten kwijt.
Als je een goede oude dag zoekt voor je paard kan dat niet gratis,daar zal je voor moeten betalen,maar dan heb je wél rechten.

Ik ken John al vele jaren,hij is een handelaar,en een handelaar verkoopt nu eenmaal de paarden weer door aan andere mensen of aan de slacht.
Ik heb nog nooit gehoord van een handelaar die paarden een goede oude dag geven.Dat kost geld,daar verdient hij toch niks mee?
Je wilde er de slachtprijs voor hebben, klinkt voor mij dat je er nog wel aan wil verdienen.Begrijp ik ook wel hoor,maar je snapt dat een handelaar ook verdient aan paarden,dat is zijn inkomsten.
Ik wens je veel sterkte!

FB Groep Second Chance.

Babootje

Berichten: 25953
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:23

Wat een naar verhaal. Ik vrees dat er niets meer aan te doen is. Het paard zal onderhand wel geslacht zijn.
Altijd vooraf goed onderzoek te doen naar de kopende partij. Maar het beste is zelf de regie houden en je paard laten inslapen, want weidemaatjes zijn er te over. Maar dat is achteraf. Heel veel sterkte.

N4N4
Berichten: 1088
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:50

Dan nog klopt het niet :(

Deze handelaar heeft het paard onder valse voorwendselen gekocht , hij heeft haar laten geloven het paard een goed tehuis te geven en met géén woord gerept over het feit dat hij een handelaar is ( en niet zo'n beste ook nog )

Hij kwam met een vrouw en baby om haar te laten geloven dat hun een gezinnetje waren die op zoek waren naar een ouder paard " voor hun oudere kinderen " en het veel liefde , aandacht en tijd te geven .. wandelen in het bos en bla bla bla ...

Woest ben ik om zulke mensen !
Daarbij had het paard in zijn paspoort staan dat het NIET geslacht mocht worden .. wat dus wel gebeurd is .

Fijn om te weten dat zulke mensen hun gat afvegen met zulke paspoorten , god mag weten hoeveel paarden met wellicht heel veel medicatie en die dus niet geslacht mogen worden , dus wel in de voedselketen terecht komen .

Ik heb deze situatie op de voet gevolgd en tja , ondanks dat de eigenaresse dit paard op deze leeftijd verkocht heeft , had ze maar 1 doel voor ogen en dat was een goed tehuis .. wat dus wel beloofd is en niet gebeurde ..

Daarbij is het de laatste tijd al vaker voorgekomen dat deze kerel met deze verhalen paarden op pleegt te kopen , zijn meerdere verhalen van ...

helaas , doet hij niet wat hij zegt en belooft .. maar brengt ze naar de slager om er zo nog wat aan te kunnen verdienen ..

Voor deze handelaar heb ik maar 1 woord en dat is BAH -:(-

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Babootje

Berichten: 25953
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:27

Hiermee zeg ik toch ook niet dat het goed is wat die handelaar doet? Ik vind het een vreselijk verhaal, maar het is algemeen bekend dat er types in de handel zijn die op deze wijze te werk gaan. Dus ligt er (vind ik) bij de eigenaar een extra verantwoordelijkheid om de achtergrond van zo'n koper goed na te gaan. Ik vind het echt heel naar voor TS dat zij dat op deze manier heeft moeten leren. En hopelijk alsnog een waarschuwing voor anderen.

Jast

Berichten: 258
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 19:54

Babootje schreef:
Hiermee zeg ik toch ook niet dat het goed is wat die handelaar doet? Ik vind het een vreselijk verhaal, maar het is algemeen bekend dat er types in de handel zijn die op deze wijze te werk gaan. Dus ligt er (vind ik) bij de eigenaar een extra verantwoordelijkheid om de achtergrond van zo'n koper goed na te gaan. Ik vind het echt heel naar voor TS dat zij dat op deze manier heeft moeten leren. En hopelijk alsnog een waarschuwing voor anderen.


Valse naam en situatie is niet te checken ..
ik vertrouw mensen zoals mensen mij ook kunnen vertrouwen.
Verder ga ik over dit punt ook niet in discussie. Ik heb genoeg stront over me heen gehad.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=897209
Kayro is hersteld! Op naar onze eerste wedstrijd sinds bijna één jaar!
B+13

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 09:38

TS heb je die pensionstal nog aangeklaagt,waar Kayro eerst stond?
Daar is hij toch verwaarloosd, erg mager was hij, je wilde foto's van John hebben want die was je vergeten te maken.

FB Groep Second Chance.

Jast

Berichten: 258
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 06:58

gohya schreef:
TS heb je die pensionstal nog aangeklaagt,waar Kayro eerst stond?
Daar is hij toch verwaarloosd, erg mager was hij, je wilde foto's van John hebben want die was je vergeten te maken.


Het is heel krom maar ze heeft levenslang gekregen .. bijzonder he? :+

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=897209
Kayro is hersteld! Op naar onze eerste wedstrijd sinds bijna één jaar!
B+13

Nicje87

Berichten: 9842
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:16

Ik heb je een pb gestuurd

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Speirs

Berichten: 1679
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:23

Ik ben niet benieuwd hoor :+

Nicje87

Berichten: 9842
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:03

Over de pb? Of levenslang? :D

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Speirs

Berichten: 1679
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:43

Haha *D
Vooral of je misschien toch iets weet over Kayro..

Nicje87

Berichten: 9842
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:01


Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

N4N4
Berichten: 1088
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:15

Sjonge jonge .. wat een ellende :n .
Goed dat je het hier neerzet , hoe meer mensen ervan weten des te beter ..
Heb het verhaal van kayro ook gevolgd en ga deze ook volgen .. hopend op dit keer wel een goede afloop .. maar vrees met grote vreze ..
De namen die genoemd worden zijn dezelfde als bij andere gedupeerden

Mensen , let op .. geef je paard NOOIT mee aan sharon spieker en John jonker , zij zijn echt heel slecht nieuws

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Jast

Berichten: 258
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 23:33

Zoals jullie wellicht in de gaten kregen zit ik niet vaak op bokt.
Graag wil ik jullie toch even updaten;

Mijn zoektocht bleef steken in België. Ik heb kayro nooit teruggevonden en heb ook nooit gehoord of gelezen van iemand die hem in die tijd heeft gezien.
Hij is vrij snel na de verkoop doorbehandeld en voor 3 x de waarde van wat hij in Nederland oplevert verkocht naar België voor zijn vlees. Hij is vrij snel geslacht ondanks zijn stempel in het paspoort.
Zijn vlees is wellicht in het zwarte/illegale circuit terechtgekomen.
Ik heb nooit het paspoort terug ontvangen, of wel kayro leeft nog steeds voor de knhs. Hij is nooit officieel doodverklaard in Nederland. Wel in België bij de PPV.

Hier in Nederland is een groot netwerk samenwerkende handelaren van noord naar zuid en van west naar oost. Allemaal hebben ze een connectie met M. O. uit V. ‘Uit de slagersfamilie’ in België.
Hij komt overal in Nederland op paardenmarkten maar ook in Duitsland, Denemarken etc etc ..
Een verrot vooraf financieel opererend netwerk. Een paard met onjuiste papieren rouleer mee in groepen slachtpaarden en als hij meerdere keren is doorverkocht . Wordt uiteindelijk het paspoort en/of de chip vervalst oid waardoor hij met een andere identiteit in het slachthuis wordt aangeboden. Het kan best zijn dat een ander paard netbsd identiteit van kayro is aangeleverd bij het slachthuis. Waardoor hij bij de PPV is geregistreerd als geslacht.
Ik weet dit niet en kom daar ook nooit achter.

Slapeloze nachten, verdriet, ongeloof, boosheid en schuldgevoel ..
Voor hem hoop ik dat het snel en pijnloos was .. |(
Ik kan me dit zelf nooit vergeven. Zal zit altijd bij me dragen ..

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=897209
Kayro is hersteld! Op naar onze eerste wedstrijd sinds bijna één jaar!
B+13

Gooiske
Berichten: 1060
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 02:43

Wat verdrietig en spijtig voor jou dat het zo is afgelopen.

Het stempel in het paspoort dat ze niet geslacht mogen worden, word door veel mensen verkeerd geïnterpreteerd, met het stempel mogen ze niet geslacht worden voor humane slacht, of te wel menselijke consumptie, echter mogen ze wel geslacht worden om vervolgens tot diervoeding verwerkt te worden.

Gooiske
Berichten: 1060
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 02:46

Wat verdrietig en spijtig voor jou dat het zo is afgelopen.
Voel je zelf niet schuldig, je hebt gedaan wat je kon, een goed huis voor hem vinden, dat je dan net van die misbaksels treft, kun je niks aan doen. Sterkte

Het stempel in het paspoort dat ze niet geslacht mogen worden, word door veel mensen verkeerd geïnterpreteerd, met het stempel mogen ze niet geslacht worden voor humane slacht, of te wel menselijke consumptie, echter mogen ze wel geslacht worden om vervolgens tot diervoeding verwerkt te worden.

Jast

Berichten: 258
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 06:58

Klopt, ben op de hoogte. Maar hier draait het om de menselijke consumptie. Hier gelden namelijk heel andere tarieven; een ouder paard heeft de voorkeur, waarde 3 x de slachtprijs in vergelijking met nederland.
Heel rendabel ..

Gooiske schreef:
Wat verdrietig en spijtig voor jou dat het zo is afgelopen.
Voel je zelf niet schuldig, je hebt gedaan wat je kon, een goed huis voor hem vinden, dat je dan net van die misbaksels treft, kun je niks aan doen. Sterkte

Het stempel in het paspoort dat ze niet geslacht mogen worden, word door veel mensen verkeerd geïnterpreteerd, met het stempel mogen ze niet geslacht worden voor humane slacht, of te wel menselijke consumptie, echter mogen ze wel geslacht worden om vervolgens tot diervoeding verwerkt te worden.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=897209
Kayro is hersteld! Op naar onze eerste wedstrijd sinds bijna één jaar!
B+13

Nicje87

Berichten: 9842
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 01:14


Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: [PG]Gezocht kayro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:42

Vreselijke mensen.
Dit soort mensen stoppen nooit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers