[PG]Bouke Friese merrie info gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corinaatje
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-02-17

[PG]Bouke Friese merrie info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 13:03

Hallo allemaal. Graag zou ik info willen over mijn 17 jarige Friese merrie Bouke v.B.
Ik heb dit paard in december 2016 gekocht bij Jan Lips in Breda (stalhouderij het Fjordenpaard).
Ik heb totaal geen achtergrondinformatie over haar, weet niet haar voorgeschiedenis.
Dat ze langere tijd niets gedaan had is wel duidelijk. Ik ben nu met begeleiding van instructeur haar conditie langzaamaan aan het opbouwen, ze mist heel veel bespiering. Het is duidelijk te zien dat ze veulen(s) heeft gehad. Zou leuk zijn om daar wat van te horen!
Bouke is een lief en betrouwbaar paard hoe ik haar nu ken, maar kan op stal wat zuur zijn soms. Buiten haar stal is ze heel werkwillig en relaxed. Zou graag weten wat ze voor mijn tijd heeft beleefd!
Ze is dus een 17 jarige merrie, geboren 20-2-2000 vader is Teunis 332, moederJetske L.
Gefokt door L.A. van Bergen uit Nuland.

Alle info is welkom!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-02-17 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd naar de regels van OV

Corinaatje
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 16:42

Inmiddels heb ik op 20 april helaas Bouke in moeten laten slapen..ze bleef zwak en slap, begeleiding van de dierenarts en instructrice..conclusie; dit paard was òp en versleten. Dierenarts zei letterlijk; dit paard had nooit verkocht mogen worden,deze had al bij de slacht moeten zijn. Ze uitte zelfs het vermoeden dat hij daar door de handelaar opgekocht zou zijn..toen ik haar uiteindelijk liggend in de wei aantrof, ze ging ook steeds vaker liggen in haar stal, en ze kon bijna niet overeind komen, heb ik in de wei haar vredig in laten slapen..dierenarts haar nog onderzocht, waaruit bleek dat ze compleet versleten was, en zelfs grote spataderen in haar vulva had. Opgebruikt als fokmerrie..en hem dan aan mij verkopen voor veel geld. Diverse mails en berichten heb ik al gestuurd asn Jan Lips van stalhouderij het fjordenpaard in Breda, maar nadat hij zn winst binnen heeft nog steeds geen reactie.. zou adviseren daar nòoit een paard te kopen!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [PG]Bouke Friese merrie info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:49

He wat een triest nieuws! Veel sterkte met het verlies van je paardje :(

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [PG]Bouke Friese merrie info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:09

Oei, wat een naar verhaal en wat zielig voor jullie beiden ..
Ik hoop van harte dat jullie de korte tijd die jullie hadden, genoten hebben van elkaar ..
Heel veel sterkte!

Kabayo

Berichten: 13943
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [PG]Bouke Friese merrie info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:20

Heel veel sterkte...

Het enige wat ik je wil vertellen is dat ze niet opgebruikt is als fokmerrie. Ze heeft 3 veulentjes gehad..

Vreselijk.. Sterkte met het verlies