[GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

[GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 13:45

Hallo,

2 jaar geleden kreeg ik voor mijn huidige paard een KWPN Merrie met de naam Splendid op proef.
Helaas klikte het niet want ze was toen die tijd erg pittig voor mij.
Ik ben erg benieuwd waar ze nu terecht is gekomen.

Splendid was 9 jaar toen ze bij me kwam.

Haar afstamming:

V. Lancet

Afbeelding

Moeder weet ik niet meer.


Afbeelding

Een herkenningspuntje is dat ze een schoonheidsfoutje had aan haar voet.
http://i339.photobucket.com/albums/n468 ... 030685.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop echt dat iemand weet waar Splendid is, meer informatie heb ik niet want ik heb haar een paar dagen gehad.

Toch zou ik graag willen weten hoe het nu met haar gaat.

Mvg,

tamara1995

Berichten: 222
Geregistreerd: 16-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:19

ze lijkt wel een beetje op een prive paard bij ons op de manege
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 16:52

Goh, nou!
En heeft zij het zelfde 'schoonheidsfoutje' ?
Kun je wat meer info geven?

tamara1995

Berichten: 222
Geregistreerd: 16-10-10

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:57

Ik weet niet of ze een "schoonheidfoutje" heeft. Ik kan wel anders even in de box kijken als ik naar de manege ga.
bij ons heet ze ramyrna (naam kan veranderd zijn) verder weet ik niet zoveel want ik zie die eigenaar nooit.

tamara1995

Berichten: 222
Geregistreerd: 16-10-10

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:05

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 17:50

nee dat is dr helaas niet. Splen had maar 1 wit sokje achter.Alsnog bedankt!

tamara1995

Berichten: 222
Geregistreerd: 16-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:51


PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 07:44

Ik vind het paard uit gegeven topic er wel erg op lijken.
Het is ook een Lancet en zou nu 11/12 zijn.
Las in haar profiel dat ze niet meer kan rijden vanwege een tactische fout, kan te maken hebben met het schoonheidsdoutje. Ik zou haar gewoon een pb sturen!! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 08:53

Pff, ze lijkt er inderdaad veel op zeg. Bedankt! Ik heb gelijk een PB gestuurd!

JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:28

hey,

ben op mijn werk.. maar ik heb het paardje een half jaar gehad..
zie mijn profiel en ga mijn berichten even door.

ze is nu verkocht naar noord holland

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:00

kun je me er iets meer info over geven?
Weet je zeker dat dit ze is? Van wie heb jij d'r gekocht?
Had ze het zelfde shoonheidsfoutje en aftekeningen?
Heb je misschien contactgegevens van de nieuwe eigenaren?

JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:24

Hey,
Weet eigenlijk zeker dat ze het is. Het is een splendid en ze komt uit de handel.
Heb haar eind 2008 gekocht volgens mij. Gekeurd.. schoonheidsfoutje kwam naar voren, maar kon geen kwaad. Was ooit een schop geweest. Was op de kogel.. aan de buitenkant voor. Weet alleen niet meer welk been haha.

Ze was heel heet met rijden, maar na een paar maand was dit wel beter, omdat ze het meer gewend was. Ik had ook een oproep gedaan op bokt. De vorige eigenaresse reageerde hier op. Die had hem gekocht.. maar het paard bleek niet goed. Zeis atatisch.
Ik wist dit een week en toen haalde ze haar been open tot op het bot.dus daar een 4 maand mee bezig geweest. Toen het rijden weer wat opgepakt..

Oefenen ging dan steeds beter, maar ja met de ataxie in het achterhoofd wil dat niet. Wedstrijden zaten er niet in. Dus heb ik haar besloten weg te doen als gezelschapspaard. Ik ga de gegevens even voor je opzoeken.
Daar staat ze nu een tijdje en gaat goed. Ze rijden er soms op. Maar meestal staat ze in het land. Een hele gok natuurlijk. Maar ik heb er een goed gevoel bij.

En hoe ik haar verder kan omschrijven.. tsja.. toen ze net op stal kwam moest ze echt wennen. Verder was ze wat een einselganger.. haar hoeven sleten heel snel, maar ik denk niet dat je dat in 3 dagen kon merken.

Ze was met rijden dus wel pittig, maar niet wild of weet ik veel wat. Ze was super braaf met enge dingen en zo.. maar ze fokte haar zelf gewoon op.. heb ergens nog een filmpje op youtube.. zal ff zoeken.

Groetjes

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:31

Wauw, harstikke bedankt.
Van die handelaar klopt. Toevallig J. Wolsink? Daar heb ik haar van, de proef viel me niet goed en heb haar besloten niet te keuren omdat ze te heet voor me was.
Toen heb ik haar terug gegeven en kreeg ik Olivier. (Waar ik overigens heel gelukkig mee ben en echt bij me past.)
Ik was toen nog jong toen ik Splendid weer terug stuurde naar de handelaar. Wel weet ik dat dát nooit een slimme zet was. Ze verdient het niet om zo vaak heen en weer te worden gerezen dus ik ben eerlijk blij dat jij haar wél heb verkocht naar iemand waar ze het hopelijk goed krijgt.

Ik ben erg benieuwd naar de verdere contactgegevens.
Van dat schoonheidsfoutje dat klopt helemaal... Goh.. wat frapant dat ze nou zo ver weg staat...
Ze is zo ongeveer heel het land door gegaan. :\
Stomme keuze van mijzelf ook! Maar ik wist toen gewoon niet beter om haar terug te doen. Ik was 12 en ze was gewoon veel te druk voor me.

JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:38

geen stomme keuze, goed juist. als je geen klik hebt met een paard moet je het niet doen.
als ik het zo lees is het inderdaad heel sneu geweest. ik ben heel blij dat ik haar 1,5 een fijn leventje heb kunnen geven. welliswaar met blessure. maar ze was echt super lief. (ik dacht een half jaar.. maar het was veel langer haha).

ik heb een dikke maand geleden nog contact met haar gehad. ze zag er wel wat magertjes uit. maar was wel gezond.

het was jammer dat het zo'n stresskop was, maar dat kan dus ook door de ataxie komen. die naam die jij zegt komt me bekend voor. waarschijnlijk dat de vorige eigenaresse haar daar vandaan had
sneu dat sommige paardjes zo heen en weer worden gesleept.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:40

Klopt, ben het met je eens.
Ik zou haar graag terug willen hebben, maar ik kan geen 2 paarden onderhouden waarvan 1 zieke. Haha.
Jammer dat ik haar geen weideplaatsje kan aanbieden en dat ik te laat je topic zag! Anders had ik met alle liefde m'n lieve Splen weer terug willen nemen.
Ik vond het echt een geweldige merrie en was helemaal verliefd op d'r. Nu eenmaal wijzer en ouder heb ik het gevoel alsof ik er fout aan heb gedaan. Maar dat wist ik 3 jaar terug natuurlijk niet. ;)

Weet je ook wie hem voor jou had? Zitten beide eigenaren op bokt?

JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:43

vroli1 op bokt had haar verzorgd bij de vorige eigenaar. zij hebben hem 2 maand gehad of zo.
als ik ooit een boerderijtje met land heb.. zou ik haar ook graag terugwillen.
ik zal de eigenaresse weer eens mailen..

JoltsjeJarig

Berichten: 9027
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:53


Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:55

Kan de foto's nu niet zien. Als ik thuis ben dan ga ik ze gelijk kijken! Alvast heel erg bedankt voor je moeite! ;)
Ik baal nog steeds dat ik het topic niet gezien heb waar Splendid [gratis] werd aangeboden. Dan stond mevr. nu bij mij in de weide bij m'n andere KWPNer.
En dat terwijl ik normaal wel bij gratis advertentie's kijk. Haha..

Kimberley21
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:40

Ze staat nu in den helder bij van haaster en de jong! Ik wilde haar ruilen tegen mijn fries maar wilde haar klinisch laten keuren, maar dat mocht niet dus ben ik gaan Google. En nu weet ik ook waarom ze is atactisch. Ze heeft een bult op der linker voorbeen naast kogel, mega litteken op achterbeen en rare stand hoeven achter. SPLENDID KWPN merrie van 14jr.

Is een lieve merrie ik zou dinsdag eigenlijk op haar gaan rijden.

mvg Kimberley uit Den Helder

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [GZ] Splendid. KWPN Merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:43

@Kimberley: Misschien kan je de TS het beste een email of PB sturen, dit topic is namelijk al verouderd en kan zijn dat ze nog maar weinig op bokt zit ;)

Kimberley21
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:47

Ze staat bij een handelaar in Den Helder/Julianadorp. Ik ben vanmiddag bij haar geweest vond zo lief paard in de omgang dat ik afspraak heb om dinsdag te rijden op haar, maar wil haar klinisch laten keuren maar dat mocht niet en nu weet ik dus ook waarom omdat ze atactisch is, ze staat hier al vanaf juli 2013 worden veel buitenritten met haar gemaakt. Ik wilde mijn Friese merrie inruilen met haar. Als je Google van haaster en de jong en dan blauwe site klik je home aan dan aanbod en helemaal onderaan staat Splendid. Ik ben eg verliefd op haar maar kan helaas geen paard nemen die zo gestresst en atactisch is. Mvg Kimberley

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:06

Omdat het paard gevonden is hier een slotje.