[PG] Beestjes van manege Aljo, Nieuw-Wehl (Gld)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DarkBlue
Berichten: 24
Geregistreerd: 23-10-06

[PG] Beestjes van manege Aljo, Nieuw-Wehl (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 13:06

Ik heb vroeger bij Manege Aljo in Nieuw Wehl gereden. In 2003 of 2004 is de manege gesloten omdat het allemaal te druk werd (ze bestonden toen ook al bijna 25 jaar meen ik...) en vanaf toen hebben er alleen nog springpaarden gestaan.
De manegepony's en paarden zijn verkocht, en ik denk dat de oudere pony's al niet meer leven, maargoed.

Rakker - zwarte shetlander, beet
Polly - schimmel B pony, roze neus, wslk al overleden
Fleurtje - bruine B/C pony met zwarte manen/staart, zwarte hoeven en witte bles, roze neus. Dol op springen, maar ook op weigeren Tong uitsteken
Inka - bruine D/E pony met sterretje, zwarte manen/staart, misschien witte kroonrand ofzo
Ferino - zwarte B/C pony met bruinachtige beenjes, kort nekje, misschien klein wit sterretje.
White Lady - schimmelmerrie, D, met spikkels op de (dikke) kont, roze neus met spikkels, ruim van gang

Evertien - reusachtig voskleurig paard met mogelijk wit sterretje, moeilijk verzameld te rijden
Wanda - voskleurig stevig gebouwd paard, brede witte bles, vier witte pluizige sokken.
Sanita - zwartbruin paard, weinig aparte kenmerken. Ja, een forse hanglip. Beetje sloompjes, tenzij ze net geschoren was.
Mark - donkerbruin trekpaard-achtig paard, witte smalle bles, witte vlek onder de buik en 4 witte sokken. Dol op springen.

Nou, dat zijn er een hoop zonder echt specifieke kenmerken, ik heb ook niet van alle beestjes een foto. Maar ik denk toch dat als iemand de manege kent, dat je dan ook wel een beetje weet waar de rest heen is gegaan. Ik weet alleen dat ze allemaal zo 'in de buurt' verkocht zijn aan kennisen van de manege.

Esther_20
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:26

rakker is dacht is verkocht aan een handelaar.
Mark was een tuiger en is verkocht in de buurt, wordt nu ook gebruikt als tuiger!
Evertien heeft al langer geleden haar ogen voorgoed gesloten, heeft hernia gekregen. (tienus was mijn grote favo, heb mn ruiterbewijs met haar gehaald en de wisselbeker, mag denk ik wel zeggen dat ik bij de gelukkige hoor die als 1 vd weinige goed met haar kon rijden.)
leuke anekdote: met het ruiterbewijs moesten we een erg groot weiland (waar nu manege zandewierde staat) achter elkaar aan rond galoperen en wat hindernissen nemen, tienus en ik ging als laatste en waren als eerste terug O:)

wanda is ook al langer weg omdat ze vaak met haar hengstigheid zat en bijna niet te rijden dan zo sloom
inka is verkocht naar een meisje in doesburg(?) was trouwens een draver
polly en knipse zijn allebei al langer overleden
roy idem
fleurtje durf ik niet met zekerheid te zeggen maar dacht ook hemelen
ferino en w-lady zijn verkocht naar een andere manege (hooge end??)
en Sanita heeft na de sluiting nog een poosje geleefd maar is uit eindelijk aan ouderom overleden ze is geloof ik 28 geworden!

groetjes esther

n_twinkel
Berichten: 625
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:02

je had ook nog:

laura ook een schimmel stond bij de paarden geen idee waar ze heen is.
brazil is verkocht aan een meisje van de manege.
leentje was er pas later weet niet waar die heen is.
markies is geloof ik ook verkocht aan een manege.
elvis was mijn lieveling op de manege die is geloof ik ook naar een manege gegaan.
en douwe maar die heeft ook zn ogen gesloten.

inka is idd verkocht aan een vriendin van mij en die maakt het erg goed.

dat was nog zon beetje wat ik kan herinneren..

Gwen09

Berichten: 853
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:17

Ik heb 10 jaar geleden ook nog zo'n 1,5 a 2 jaar gereden op manege Aljo en mijn lieveling was Petra, was helemaal gek op haar.
Weet iemand toevallig waar zij naartoe is gegaan?? Zou het erg leuk vinden om dat te weten.. :)

kelly_Utah

Berichten: 321
Geregistreerd: 15-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:40

Deze lijkt op de beschrijving van Wanda, zou dat kunnen dat het deze is??


Afbeelding


Pb je even terug??


Groetjes Kelly

missjustice8
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:44

fleur en laura hebben idd poosje op het hooge end gestaan inmiddels zijn ze weer weg.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:06

Heb je misschien een foto van Wanda, ik herken iets in haar?

hal_lo

Berichten: 79
Geregistreerd: 31-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:06

mijn favoriet was Unella maar dat is al wel langer geleden, zou nu ong 100 jaar moeten zijn :+
Was echt een superpaardje, vooral met de onderlinge springwedstrijden.

Esther_20
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: didam

Re: [PG] Beestjes van manege Aljo, Nieuw-Wehl (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:31

haha inderdaad Unella...das al lang geleden...oeff!!
ik vond dat altijd een vreselijk apparaat hahaha
@kelly-utah, ik kan de foto niet zien kun je hem nog een keer plaatsen?

kelly_Utah

Berichten: 321
Geregistreerd: 15-08-09

Re: [PG] Beestjes van manege Aljo, Nieuw-Wehl (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:18

Afbeelding

Gwen09

Berichten: 853
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Nijmegen

Re: [PG] Beestjes van manege Aljo, Nieuw-Wehl (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:37

Weten jullie misschien ook waar Petra gebleven is?

Esther_20
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:54

@ kelly_utah, welke leeftijd heeft deze merrie nu?

Ik durf het eigenlijk niet goed te zeggen, ik weet nog dat de Wanda waar ik het over heb ook een vos was met witte beetjes en bles maar in mijn herinnering was ze een stuk dikker en wollig maargoed, dit dier ziet er zowieso stukken beter uit haha!!

Farisch
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:32

Wanda is volgens mij verkocht, al een tijdje terug, (2 a 3 jaar?) aan de manege de Harte hoeven in Deil.
Ik heb niet veel informatie over deze stalling, maar dit is hun telefoon nummer: 0345 65 15 11.
Succes!

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:37

Heb je een foto van die Fleur, kun je die pb'en? Volgensmij ken ik haar.

Annisa

Berichten: 80
Geregistreerd: 01-07-11
Woonplaats: Dromenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:31

Elvis is naar manege stroombroek gegaan,
heb evt nog wel foto's? :D
Iemand wat fotos van rakker?
dat was mijn grote lieveling :o

kelly_Utah

Berichten: 321
Geregistreerd: 15-08-09

Re: [PG] Beestjes van manege Aljo, Nieuw-Wehl (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:13

Pff de leeftijd weet ik zo niet, moet ik navragen.

n_twinkel
Berichten: 625
Geregistreerd: 29-11-08

Re: [PG] Beestjes van manege Aljo, Nieuw-Wehl (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:49

kun je de foto's van elvis misschien plaatsen hier? vond dat altijd zon schatje;)

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:41

Elvis staat inderdaad op manege Stroombroek.. :)
Heb even gegoogled op wat foto's van de open dagen van afgelopen jaren en kwam hem daar tegen.. Deze foto is geloof ik van 2 jaar geleden.. weet het niet precies...

Afbeelding

Kimbeerly

Berichten: 1917
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:01

Elvis en Ferino zijn naar manege stroombroek gegaan.
Ferino hebben ze toch weer verkocht dacht ik.
wat ik ooit gehoord heb is dat rakker naar de slacht is gegaan, ik heb dat toen jaren geleden gehoord dus ik weet niet of het waar is.

maloeder
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: Westendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:47

Hallo

Ik heb ook op Aljo gereden maar toen Tiny en Jan stopte ben ik met Elvis meegegaan naar manege Stroombroek omdat ik zo gek op hem was. Ook Ferino ging mee naar de manege. ik rij nu nog steeds op manege Stroombroek en heb nog heel lang op Elvis gereden maar nu ik grote en ouder ben geworden kan ik helaas niet meer op hem rijden. Maar verzorg ik hem nog wel. Het gaat heel goed met de oude Elvis. De kinderen hebben nog veel plezier van hem. Wat wel gek is, is dat ik altijd op Elvis heb gesprongen op Aljo. maar toen ik op hem ging springen op manege Stroombroek ging hij helemaal door het lint. Hij gaat veels te hard en daarom durft niemand op hem te springen omdat het gewoon te gevaarlijk is.. en dat was eerder nooit. Ferino is niet lang gebleven, ook omdat zijn gedrag heel erg is veranderd. Op Aljo heb ik meerdere keren op hem gereden en was altijd leuk. maar op manege Stroombroek bokte hij alleen maar iedereen er af. en als je dan op de grond lag ging die naar je hoofd schoppen. na een tijdje hebben we toch maar besloten om hem weg te doen, Toen is hij volgens mij naar Wim Kroes gegaan, Een handelaar. Maar met Elvis gaat het nog altijd super.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-09-16 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: vetgedrukte tekst omgezet in normale tekst zodat het een normale tekst is ipv zo schreeuwerig

Hester68

Berichten: 6
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:28

Hallo, omdat ik Aljo googlede kwam ik bij dit topic. Zelf kwam ik er tussen 1981-1984. Ik kan me herinneren dat het gezellig was. Dat er een pittige instructrice was wiens naam ik ben vergeten. Dat we veel mochten springen, ook veel onderlinge wedstrijdjes. Ik heriner me Sandy, met een palomino-achtig kleurtje, die was superbraaf en kon fijn springen. En een pittige vos (Kitty?) Een fijn new forestpony waar ik door mijn lengte al veel te snel niet meer op kon. Knipse en Polly waren er toen ook. Wat jammer is; ik heb 0 foto;s uit die tijd! Heeft iemand toevallig iets of een tip wie ze wel zou kunnen hebben? groet Hester

dreamboy1

Berichten: 1
Geregistreerd: 13-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:11

hoi allemaal ik heb ook op manege aljo gereden in de jaren 80,
de namen wat ik me toen nog kan heriineren zijn:
roy zwarte pony
kitty vosje
ronald schimmel
knipse schimmel
polly schimmel
doncarlos was van jan volgensmij
sultan
inka
sanita
blacky die stond met een klein ponytje samen in de stal.
de instructrische was iris en volgens mij jolanda.
wie heeft er nog foto,s van de paarden van aljo want kitty was mijn favoriet.
De enigste wat ik nog van aljo heb, is beker en rozetjes groetjes