[PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

[PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 15:58

Afgelopen vrijdag zijn er 2 mannen bij een ouder stel langs geweest om pony Speedy op te halen.
Helaas was mevrouw afwezig en meneer is dementerend en keek toe hoe zijn 25 jarige pony ingeladen werd.

Naam:Speedy
Ras: welhs o.i.d.
Niet gechipt
Kleur: vos lichte manen en brede bles
Hoogte: 1.35-1.40
Leeftijd: 25 jaar
Kenmerken: zomereczeem.. korte afgeschuurde/geknipte maken.

Sorry voor de beperkte info maar de mensen zijn zeer aangedaan door dit voorval.

Speedy stond aan huis in Oud Gastel.


Afbeelding

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:22

Zijn ze deze pony zomaar komen stelen?! Is de politie al ingelicht?

Michaela69
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:23

anjali schreef:
Zijn ze deze pony zomaar komen stelen?! Is de politie al ingelicht?

:(
de politie is betrokken bij deze smerige zaak

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:25

Michaela69 schreef:
anjali schreef:
Zijn ze deze pony zomaar komen stelen?! Is de politie al ingelicht?

:(
de politie is betrokken bij deze smerige zaak

Klinkt een beetje vreemd. Misschien is een beetje meer uitleg wel van toepassing? Werd de pony dan wel goed verzorgd? Is ze niet opgehaald omdat de mensen niet meer capabel waren om goed voor de pony te zorgen?

different1
Berichten: 3630
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:27

Heb je ook een Facebook link? Mijn nek valt open van zoveel brutaliteit.
Wat ontzettend sneu voor de eigenaren dit.

Hebben ze geen enkel idee wie de pony meegenomen zou kunnen hebben?

Edit: Facebook link al gevonden, staat ook iets meer info.
Wat een ontzettend trieste zaak.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 16:30

Er mag uiteraard nog niet te veel gezegd worden over deze zaak omdat het bij de politie ligt.

De pony is 25 jr geworden bij deze mensen en werd zeker goed verzorgd en zag er gewoon uit als een 15 jarige.

De 2 mannen die de pony ingeladen en meegenomen hebben hebben wreed misbruik gemaakt van de dementerende eigenaar die niet in kon grijpen.

Het is een vreemd verhaal inderdaad. En super eng dat je paard zelfs aan huis niet veilig staat in zo'n klein dorp waar iedereen elkaar kent.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 16:32

Ik heb deze oproep gedaan voor de dochter van de eigenaren. Zij is inmiddels ook lid op bokt en zal deze oproep nauwlettend in de gate houden en aanvullingen plaatsen waar nodig.

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:34

Ik vraag mij af waarom zo'n oude pony wordt gestolen?

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:40

Ja wat een raar verhaal? Wat moet je nu met een stokoude pony. Hopelijk wordt hij gauw terug gevonden.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:42

Wat vervelend! Waren het bekenden dan van deze mensen? Ik bedoel hoe wisten ze anders dat de man dementerend was? Of is dat toeval?

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 16:59

Er zijn mensen die overal geld in zien dus miss is een paar honderd euro voor de slacht genoeg voor deze lui..

Inmiddels wel gehoord dat 1 vd 2 mannen een handelaar is. Maar de weg op met een ongechipt paard is ook strafbaar.. bovendien zal hij hem moeten chippen als hij de pony wilt verkopen dus ik gok helaas ook op de slacht..

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 17:02

Paardenfann4 schreef:
Ja wat een raar verhaal? Wat moet je nu met een stokoude pony. Hopelijk wordt hij gauw terug gevonden.


Een stokoude pony die er wel erg goed uitzag in zomervacht.

Maar zoals ik eerder aangaf is het voor mij ook gissen en moet het doen met de info die ik door krijg.

De dochter vd eigenaren houdt dit topic in de gate en hopelijk gebeurd er een wonder en wordt hij herkend op bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:21

Mexxuna schreef:
Er zijn mensen die overal geld in zien dus miss is een paar honderd euro voor de slacht genoeg voor deze lui..

Inmiddels wel gehoord dat 1 vd 2 mannen een handelaar is. Maar de weg op met een ongechipt paard is ook strafbaar.. bovendien zal hij hem moeten chippen als hij de pony wilt verkopen dus ik gok helaas ook op de slacht..


Hij zal ook gechipt moeten zijn om te laten slachten.

Raar verhaal dit...

imaudy
Berichten: 5014
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:23

Zijn de eigenaren willekeurige slachtoffers?
Ik vind het ook een vreemd verhaal.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:25

Heb je meer foto’s van de pony?

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:50

Even er van uit gaande dat dit op klaarlichte dag gebeurt is aangezien de vrouw des huizes niet thuis was.

Waarom zouden twee volwassen mannen zo'n groot risico nemen voor een (met alle respect hoor) pony die amper wat opbrengt?

Mijn vader was ook dement en die zag altijd dingen er die er niet waren zoals koeien op slaapkamer, een schapenboer die zijn schapen aan het inladen was in de gang van het ziekenhuis.

Wat ik probeer te zeggen is. Kan het zijn dat het verhaal niet klopt en dat (Ik roep maar wat) de pony aan de wandel is met kinderen uit het dorp en dat hij nu gewoon ergens in het dorp in een achtertuin staat?

Of zijn er ook getuigen dat dit inderdaad is gebeurt? Het kan best zijn dat er inderdaad is gebeurt wat er in de openingspost hoor, maar demente mensen zeggen soms ook de meest vreemde dingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:55

Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Want zo te horen is die er wel.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:19

Cayenne schreef:
Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Want zo te horen is die er wel.

?? Zit je wel in het juiste topic?

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:27


Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 19:16

carone schreef:


Dit is niet de andere kant maar dezelfde kant.. ik zei al eerder als er meer info is zal de dochter dit plaatsen.
Ik hoopte alleen maar omdat dit een groot forum is dat er heel miss iets meer duidelijkheid kon worden wat betreft de pony. Dat iemand hem misschien op stal had o.i.d.

En ben het helemaal met jullie eens.. ieder verhaal heeft 2 kanten. Zo ook dit verhaal... en ook ik ken er maar 1 en dat is deze kant

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:24

je kunt gewoon zelf chippen he. dat is geen probleem. vaag verhaal en als het waar is heel sneu voor de betrokkenen.

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:28

Mexxuna schreef:
carone schreef:


Dit is niet de andere kant maar dezelfde kant.. ik zei al eerder als er meer info is zal de dochter dit plaatsen.
Ik hoopte alleen maar omdat dit een groot forum is dat er heel miss iets meer duidelijkheid kon worden wat betreft de pony. Dat iemand hem misschien op stal had o.i.d.

En ben het helemaal met jullie eens.. ieder verhaal heeft 2 kanten. Zo ook dit verhaal... en ook ik ken er maar 1 en dat is deze kant

Alleen erop gezet zodat mensen die fb hebben het kunnen delen :o

Michaela69
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-05-19

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:55

Lieve dierenvrienden, dit Bericht heeft tot doel om Speedy terug te vinden. Ik snap dat het een vaag verhaal is maar mag niet zo maar alles delen. Van 1 man zijn de gegevens bekend, hij woont in Roosendaal, en is een bekende van een oom van mij. Mijn moeder heeft hem direct na de vermissing gebeld. Hij reed namelijk met de handelaar mee. De heren waren op dat moment nog niet terug en zijn vrouw heeft aangegeven dat ze de handelaar tegen zou houden. Haar man belde terug en heeft de telefoon aan de handelaar gegeven, hij heeft zijn naam niet gezegd. Mijn moeder heeft direct gezegd ; Speedy NU terugbrengen, dit weigerde de handelaar en zei ik breng hem niet terug. Mijn vader is handelingsonbekwaam, er is geen geld betaald en speedy mag niet vervoerd worden omdat hij niet gechipt is. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met de man in Roosendaal maar hij blijft volhouden dat hij de handelaar niet kent. Ik kan jullie niet uitleggen hoe frustrerend dat is en zou er het liefst even heen rijden maar dan trek ik waarschijnlijk aan het kortste eind omdat we niet voor eigen rechter mogen spelen. Morgen gaan we de nieuwe reizen weer delen met de politie, zij zijn ook al in Roosendaal aan de deur geweest. Laten we ons alsjeblieft richten op de zoektocht naar Speedy. Dit topic is gestart om hulp te vragen en niet om allerlei aannames te doen.
Dankjewel!

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:02

Ik heb geen aannames gedaan maar de informatie in de openingspost was zo summier dat er bij mij een aantal vragen rezen. Nu is er al meer informatie waarvoor dank.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [PG] vermist/gestolen Speedy vos ruin 25jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:12

Hoop dat ie ongeschonden teruggevonden wordt! Wat naar om een gepensioneerde pony te jatten (dat geldt sowieso natuurlijk voor elk paard)