[PG]Mijn paard verkocht verkocht naar Romenië

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smileyy
Berichten: 1236
Geregistreerd: 10-09-11

[PG]Mijn paard verkocht verkocht naar Romenië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 05:15

Goedemorgen beste Bokkers,

Afgelopen jaar is mijn paard, 15-jarige KWPN'er verkocht aan een man, die haar zou gaan rijden en er misschien ook een veulen mee zou willen fokken. Helaas heeft hij haar verkocht naar Romenië, althans dat is de enige informatie die ik gekregen heb. Het eerste wat ik deed was het googelen van Romenië, hoe de omstandigheden daar zijn etc. Toen stuite ik gelijk op de 'Stichting Romeense Paarden In Nood'.

Mijn vraag is of er enige bokkers zijn die in dit land wonen en enig idee hebben hoe het er daar aan toe gaat. Waarom zou iemand uit Romenië een paard uit Nederland kopen?


Mijn excuses als dit bericht niet in het juiste forum is geplaatst!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 10-01-19 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

Avalanche

Berichten: 15982
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mijn paard verkocht verkocht naar Romenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 05:43

Roemenië bestaat ook uit heel veel mensen, en het ligt er maar aan wie je paard gekocht houdt. Maar net als dat in Nederland paarden het slecht of goed kunnen hebben, kan dat ook daar.
Er zijn zeker ook arme mensen, die wel alle zorg willen geven, maar dat minder goed kunnen, en rijkere mensen die het wel kunnen.
En overal kun je ook heel nare mensen tegenkomen die slecht zijn voor je dier. Maar Roemenië is groter dan Nederland, en er zijn heel veel verschillende mensen, dus er is zo niets van te zeggen.

Cchiara
Berichten: 38
Geregistreerd: 02-09-18
Woonplaats: Randstad

Re: Mijn paard verkocht verkocht naar Romenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 06:03

Ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt. Maar zoals gezegd, Roemenië is een groot divers land, er zullen ongetwijfeld ook goede stallen zijn.
Het is denk ik van belang om te achterhalen voor welk bedrag je paard ongeveer verkocht is.
Jij zult zelf kunnen inschatten of je een ‘top’ sportpaard had of een huis, tuin en keuken paard om het zo maar te zeggen.
Een topper zou namelijk logischerwijs meer kans hebben om ergens bij een serieus persoon terecht te komen met verstand van paarden.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 06:04

Als een Roemeen genoeg geld heeft om een paard uit Nederland te kopen dan zal het vast niet om een arm iemand gaan lijkt me.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn paard verkocht verkocht naar Romenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:21

Als de info dat hij in Roemenië staat klopt, kan ook gewoon een *** antwoord zijn zodat hij van je af is

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:24

Ik woon in Roemenie. Vermoedelijk is je paard gekocht voor de handel. Net zoals in NL kan je paard prima terecht komen, er is hier veel ruimte, grond is goedkoop. Maar er is helaas ook veel onkunde. Paarden hele dagen op stal of in de stand, slecht passende zadels en onopgeleide ruiters.

KWPN'ers staan voor veel geld te koop (voor welk bedrag ze uiteindelijk verkocht worden weet ik natuurlijk niet) maar de kans is heel klein dat ze bij arme mensen terecht komt. Die hebben er simpelweg het geld niet voor en er zijn zat goedkope paarden op de markt.

Ik kan je een link naar een advertentie site geven maar de vraag is of je jezelf daarmee moet willen kwellen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Mijn paard verkocht verkocht naar Romenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:33

Het Nederlandse paard is zeer populair in het buitenland. Sterker nog het is een van onze belangrijke exportproducten.
Je hoeft er dus niet van te schrikken. Waarschijnlijk gaat het gewoon heel goed met je paard.

Smileyy
Berichten: 1236
Geregistreerd: 10-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 01:09

Maaike_Indy schreef:
Ik woon in Roemenie. Vermoedelijk is je paard gekocht voor de handel. Net zoals in NL kan je paard prima terecht komen, er is hier veel ruimte, grond is goedkoop. Maar er is helaas ook veel onkunde. Paarden hele dagen op stal of in de stand, slecht passende zadels en onopgeleide ruiters.

KWPN'ers staan voor veel geld te koop (voor welk bedrag ze uiteindelijk verkocht worden weet ik natuurlijk niet) maar de kans is heel klein dat ze bij arme mensen terecht komt. Die hebben er simpelweg het geld niet voor en er zijn zat goedkope paarden op de markt.

Ik kan je een link naar een advertentie site geven maar de vraag is of je jezelf daarmee moet willen kwellen.


Zou je dit mijn in een PB kunnen sturen?